Omega B ilmastoinnin teho heikko...
-
Gsi tuning
- 'Admiral'

Omega B ilmastoinnin teho heikko...
B2 Omegaa vaivaa edelleen ilmastoinnin tehottomuus, nyt kun olen vertaillut muihin ilmastoinnilla
varustettuihin autoihin, niin kyllä niissä ihan eri malliin tulee kylmää.Siis omaan verrattuna niissä todellakin tuntee että ilmastointi on päällä.
Kompura siis lähtee päälle, siihen oma ymmärrys loppuukin ilmastoinnin osalta.
Kylmäaineet vaihdettu viime kesänä, kuivainta ei vaihdettu.
Tänään(ulkolämpötila n.10 astetta) testasin lämpömittarilla keskisuuttimista, puhallinnopeus suht pienellä ja pyynti minimissä;
eco-nappi päällä tuli n 17.5 asteista ilmaa ja ilmastointi päällä n.16.5 asteista...eli eroa tuskin huomaa.
Mikä ilmastoinnin osa voi aiheuttaa tehon heikkoutta?
Ja kannattaneeko asiaa tutkituttaa merkkiliikkeessä vai ilmastointeja huoltavassa putiikissa?
varustettuihin autoihin, niin kyllä niissä ihan eri malliin tulee kylmää.Siis omaan verrattuna niissä todellakin tuntee että ilmastointi on päällä.
Kompura siis lähtee päälle, siihen oma ymmärrys loppuukin ilmastoinnin osalta.
Kylmäaineet vaihdettu viime kesänä, kuivainta ei vaihdettu.
Tänään(ulkolämpötila n.10 astetta) testasin lämpömittarilla keskisuuttimista, puhallinnopeus suht pienellä ja pyynti minimissä;
eco-nappi päällä tuli n 17.5 asteista ilmaa ja ilmastointi päällä n.16.5 asteista...eli eroa tuskin huomaa.
Mikä ilmastoinnin osa voi aiheuttaa tehon heikkoutta?
Ja kannattaneeko asiaa tutkituttaa merkkiliikkeessä vai ilmastointeja huoltavassa putiikissa?
Aineet varmaankin vähissä, koska oma - juuri huollettu - B2 Omega puski tänään samassa ulkolämpötilassa jotain +7 asteista ilmaa, ennen kuin lakkasin mittaamasta. (Huono mittari tähän mittaukseen, kun päivittyy hitaasti - ei reaaliaikaisesti siis - ja näpit alkoi palelemaan.
)
Ja jos on vähissä, niin kannattaa laittaa uudet väriaineella ja katsoa vuotaako jostain. Todennäköisesti jos on viime vuonna täytetty.
Ja jos on vähissä, niin kannattaa laittaa uudet väriaineella ja katsoa vuotaako jostain. Todennäköisesti jos on viime vuonna täytetty.
Kompurasta mäntä halki->lähtee päälle mut ei tuota painetta(eli kylmää).Tai sitten järjestelmässä tukos,vie ilmastoinnin ammattilaiselle joka osaa mitata sulta järjestelmästä paineen niin pääset vianetsinnässä alkuun..
Suosittelen ilmastointialan ammattilaista,tietämys on parempaa ja tuntitaksakin pienempi.
Suosittelen ilmastointialan ammattilaista,tietämys on parempaa ja tuntitaksakin pienempi.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-
Gsi tuning
- 'Admiral'

Eco nappi?
Tuota...Kun meidän Zafirassa laittaa ilmastoinnin POIS päältä(sieltä valikon sokkeloista) niin ruudussa lukee ECO. Muuten A. Ja autossa on siis täysautomaatti ilmastointi.
Miten onkin tehty vaikeaksi saada ilmastointi päältä pois turhaan bensaa kuluttamasta. Onneksi sentään muistaa asetukset sen mukaan millä avaimella lähtee ajamaan.
Miten onkin tehty vaikeaksi saada ilmastointi päältä pois turhaan bensaa kuluttamasta. Onneksi sentään muistaa asetukset sen mukaan millä avaimella lähtee ajamaan.
Calibra 16v
Vivaro(rellu) 2.5 CDTI
Vivaro(rellu) 2.5 CDTI
-
Gsi tuning
- 'Admiral'

Ilmastoinnin toimintaan ja tehoon vaikuttaa aika monikin asia. Kuten edellä sanottiin, järjestelmän paineet kertoo aika paljon missä vika piilee. Kuvauksen perusteella auton ilmastoinnissa on selvästi vikaa.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
Ei, vaan puhallettavan ilman lämpötilaan.Tenox kirjoitti:Omega B:n täysautomaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätäminen vaikuttaa kanssa jokseenkin kierolta toiminnalta. Tai sitten en vain tajua jotain. Ihan loogisesti tuo ei mene, ilmeisesti valittu lämpötila vaikuttaa puhallinnopeuteen manuaalillakin. Tai jotain...
Saat säädetyä sen tavoitelämpötilan, mutta et puhallettavan ilman lämpötilaa. Ilmastointi siis itse anturointinsa perusteella päättelee minkä lämpöistä ilmaa olis kulloinkin hyvä puhallella. Itse voit vaikuttaa vain tavoitesisälämpötilaan. Näin siis automaatti-ilmastoinnissa. Itse kärsin just tästä automaattisuudesta kun mulla on vissiin se sisälämpötilaa haistelevan anturin tuuletin sökö._Ari.I_ kirjoitti:kyl mulla ainakin sää säädettyä lämpötilan, ja nopeuden...