2.5td:stä häviää jäähdytin nesteet

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
kialsi
'Kadett'
'Kadett'

2.5td:stä häviää jäähdytin nesteet

Viesti Kirjoittaja kialsi »

2.5td ompusta häviää jäähdytin nesteet.150 kilometrin matkalla painesäiliön ylämerkistä melkein tyhjäksi asti.tossa koitin kurkkia kun tulin kotiin niin moottorin etupäästä ylhäältä näytti muutama tippa tippuvan.tyhjäksiasti tarkoitin painesäiliötä.olisko kellään mitään tietoa mikä vois olla.
kialsi
'Kadett'
'Kadett'

jep.vika tais löytyä.
StarBreakeR
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja StarBreakeR »

laitappas tarinaa kun saat vian korjattua.
itse olen törmännyt tämmösiin vesiongelmiin:
- Rikkonainen pumppu falskaa laakerin kautta vettä.
- Sähköisen pumpun vesiletku irtoaa helposti vakio kiinnikkeistä jolloin visko tekee siitä selvän.
- Alavesiletkun termostaatinpuoleinen liitos monessa autossa löysällä?!
Pahimman savun hälvettyä vaihdetaan 6" galvanoidut sulakkeisiin.
Zafira-A-OPC, Astra-F-Cabrio, Ascona-A-3.0t
Vianlukua, security code ja ohjelmointeja.. silloin kun jaksaa.
kialsi
'Kadett'
'Kadett'

Voi herranen aika mut voi konehuone olla ahdas mut vika löyty tai viat.Alavesiletkun klemmari oli löysällä näytti aika uudelta et on just uusittu on jäänyt löysälle tai on löystynyt sit sieltä moottorin puolelta jostain laipasta yksi ruuvi irti mistä tuli nestettä oikein tiputtamalla.
opelah
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja opelah »

siistiä. mulla häipyy nestettä n. litra/3000km mutta vuotokohtaa ei löydy.
kialsi
'Kadett'
'Kadett'

Joo sain noi kaksi vuotoa korjattua edelleen häviää nestettä suurin piirtein saman verran kuin sulla.Tarttis varmaan mennä ala puolelta katsoon,yläkautta en ole kyl havainnut mitään.Eikä taida mennä öljyn sekaanka kun ei ole öljynpinta noussut pikemminkin laskenut.
SENU -86
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja SENU -86 »

Mulla vuoti lämppärin kenno ja sitä oli aluks vähä vaikea huomata ku se valuu ilmastoinnin kondenssi kaukalon kautta vaihdelaatikon päälle mutta ku anto käydä kauemmin paikallaan niin sitte selvis, eikä aluks ees haissu lämppäristä.
Takaveto on yliveto!
sjr
'Agila'

Viesti Kirjoittaja sjr »

SENU -86 kirjoitti:Mulla vuoti lämppärin kenno ja sitä oli aluks vähä vaikea huomata ku se valuu ilmastoinnin kondenssi kaukalon kautta vaihdelaatikon päälle mutta ku anto käydä kauemmin paikallaan niin sitte selvis, eikä aluks ees haissu lämppäristä.

senu-86,,mites tuon vian korjailit?taitaa olla omassa ompussa samoja ongelmia,,, :(
SENU -86
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja SENU -86 »

Sori ku kesti vastaus, ei oo paljo kerenny lueskeleen foorumia. Uusi kenno piti laittaa joka ei kyllä ihan simppeli homma oo jos ei halua leikata kojelaudan alaosasta palaa irti, sillä kyllä säästää työtunteja mutta kosmeettisia haittoja tulee. ite otin koko kojelaudan irti ku pitihän sitä saada ruuvata... ja saikin. :wink:
Takaveto on yliveto!
Vastaa Viestiin