Astra F 1.6 16v Jakohihnan Vaihto Edessä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
coupedeville
'Admiral'
'Admiral'

Astra F 1.6 16v Jakohihnan Vaihto Edessä

Viesti Kirjoittaja coupedeville »

Minkälainen operaatio mahtaa olla ja selviääkö siitä helposti kotikonstein ja normi työkaluilla? Ei ole kokemusta kuin 8v koneista.
Opel Astra F GLS 4ov 1.6 16v 1994
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Ei se mikään amerikanihme ole tuota itse tehdä, mutta tarkkuutta vaaditaan paria kertaluokkaa enemmän kuin OHC:n kanssa. Jos olet ennenkin rassannut moottoreita niin kyllä se onnistuu kun on tarkka. Tuohon on olemassa lukitustyökaluja, joilla nokka-akselit saa lukittua tiettyyn asentoon että ajoituksen saa kohdilleen, ja niitä käytetään ihan syystä. Ilman niitä on ajoituksen kanssa vähän askartelemista.

Periaatteessa ihan samanlainen homma kuin OHC:ssakin, mutta rullia on tuplaten ja nokat tahtoo luonnostaan kääntyä vähän hankalaan asentoon asennuksen kannalta.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
coupedeville
'Admiral'
'Admiral'

Mistähän sellaisen lukitustyökalun löytäisi? pystyy varmaan itsekkin tekemään jos askartelee mut siihen mulla ei oikein ole vehkeitä...
Mantamies
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mantamies »

coupedeville kirjoitti:Mistähän sellaisen lukitustyökalun löytäisi? pystyy varmaan itsekkin tekemään jos askartelee mut siihen mulla ei oikein ole vehkeitä...
Tuolta ainakin http://cgi.ebay.co.uk/CAMSHAFT-LOCKING- ... 18Q2el1247 saa n. kympillä postikuluineen.
Manta Gsi -86
Mokka X 4x4 -17
BMW 330i -09
Ex: Omega 3.0V6 Sport Caravan -98
Ex:Tigra 1.6 16V -99
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Itse olen käyttänyt nokkapyörien lukittamiseen lukkopihtejä, eli nokat kohilleen ja pyörät yhteen lukkopiheillä KOHTUU voimalla.
-(z)- Tech1 diagnosoinnit onnistuvat tarpeeseen -(z)-
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin -(z)-
coupedeville
'Admiral'
'Admiral'

Kiitos neuvoista mut vaihdatin hihnan jo Opelilla... ei tuo 290 nyt niin pahahinta ole kun on alkuperäiset osat ja takuu työlle...

Josko sitten seuraavalla kerralla teen sen itse...
Vastaa Viestiin