1.3 Kadettin Irmscher ruiskun asennusta(ehkä apua jollekkin)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
MiTu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MiTu »

terokimmo kirjoitti:Kuka Neuvos mua ton helv...42 vikakoodin kanssa?
Mikä moottori? :o
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Sämä »

MiTu kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:mua vaivaa ja mietityttää se,mistä boxille menee tiedot jotka avaa suuttimet oikeen.Viitikkö opastaa taas vaihteeks,ku ei pää pelaa.
Puolan sinne 'kärkien' puolelle menee yksi johto...
ipa kirjoitti:
terokimmo kirjoitti: mua vaivaa ja mietityttää se,mistä boxille menee tiedot jotka avaa suuttimet oikeen.Viitikkö opastaa taas vaihteeks,ku ei pää pelaa.

eiköhän tuo ruisku ruuttaa kaikilla suuttimilla samaan aikaan. sillon se ei tarvitse mitään kampuran asentotunnistimia yms.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
MiTu
'Senator'
'Senator'

Sämä kirjoitti:
MiTu kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:mua vaivaa ja mietityttää se,mistä boxille menee tiedot jotka avaa suuttimet oikeen.Viitikkö opastaa taas vaihteeks,ku ei pää pelaa.
ipa kirjoitti:
terokimmo kirjoitti: mua vaivaa ja mietityttää se,mistä boxille menee tiedot jotka avaa suuttimet oikeen.Viitikkö opastaa taas vaihteeks,ku ei pää pelaa.

eiköhän tuo ruisku ruuttaa kaikilla suuttimilla samaan aikaan. sillon se ei tarvitse mitään kampuran asentotunnistimia yms.
:roll: Ruiskii kyllä kaikki samaan aikaan ja kaksi kertaa kierroksella... Tuota johtoa pitkin se tietää kuinka usein niitä kierroksia tulee.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Niinpäs onkin...

Huomenna todenäköisesti bensat ulos tankista, pumpun sovittelua ja asennustakin mahdollisesti. Sitten pitää ne sähköjohdot sinne taakse vetäistä ja mahdollisesti imusarjan asennukseenkin.

Näistä johdoista nyt kertaan, eli:
  • - ruskea maadoitus tulee jonnekkin maadoitukseen, esim sinne minne laturikin maadoittuu?
    -'Virtalukon asento käynnistys' johto (violetti) tulee puolalle mustaan johtoon?
    -Akun syöttö johto (vaaleanpunainen) tulee sitten akun plussakenkään?
    -'Syöttö kytketty' johto (punainen) tulisi kiinnittää virtalukkoon tai järjestelmän releen kautta, eli kiinnitetäänkö tämä sitten minnekkäs?
Deadline on 2vko päästä katsastukseen että ei kiirettä ole. Linja-autolla kulkeminen on vain niin ankeaa, 45min aikaisemmin olen kotona omalla autolla ja ei meinaa nuppi kestää kun välillä on se meno siellä linja-autossa kuin jossain leikkitarhassa :x
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

MiTu kirjoitti:
Sämä kirjoitti:
MiTu kirjoitti:
ipa kirjoitti:

:roll: Ruiskii kyllä kaikki samaan aikaan ja kaksi kertaa kierroksella... Tuota johtoa pitkin se tietää kuinka usein niitä kierroksia tulee.
jep.niin sitä mietinkin.jos ei kampikulmaa tarvii piuhottaa.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Sämä kirjoitti:Niinpäs onkin...

Huomenna todenäköisesti bensat ulos tankista, pumpun sovittelua ja asennustakin mahdollisesti. Sitten pitää ne sähköjohdot sinne taakse vetäistä ja mahdollisesti imusarjan asennukseenkin.

Näistä johdoista nyt kertaan, eli:
  • - ruskea maadoitus tulee jonnekkin maadoitukseen, esim sinne minne laturikin maadoittuu?
    -'Virtalukon asento käynnistys' johto (violetti) tulee puolalle mustaan johtoon?
    -Akun syöttö johto (vaaleanpunainen) tulee sitten akun plussakenkään?
    -'Syöttö kytketty' johto (punainen) tulisi kiinnittää virtalukkoon tai järjestelmän releen kautta, eli kiinnitetäänkö tämä sitten minnekkäs?
Deadline on 2vko päästä katsastukseen että ei kiirettä ole. Linja-autolla kulkeminen on vain niin ankeaa, 45min aikaisemmin olen kotona omalla autolla ja ei meinaa nuppi kestää kun välillä on se meno siellä linja-autossa kuin jossain leikkitarhassa :x
siitä ruiskulta pitäis muistaakseni lähtee 2 ruskeeta maajohtoa.releen päävirta kait sen voi akulta ottaa,sulakkeella.paa se punanen puolalle kanssa,startti päällä pitäs pumpulle mennä virta releen kautta ,sillai ne pitäs kytkee.minkä merkkiset sähkölaitteet sulla on.delco,bosh.lucas,vai kaikki sekasin.en tiiä vaikuttaako,mut ongelmissa sit helpompi miettiä. :yawn:
terokimmo
in memoriam
in memoriam

MiTu kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:Kuka Neuvos mua ton helv...42 vikakoodin kanssa?
se on 1.6 nz. ei taida noi koodien luvut pelittää ton multecin kanssa.rupes käynnissä antaa semmosta diskovilkkukoodia ettei mitään tolkkua.olkoon se 42 vaikka mun päässä vikaa koodi.
ei sillä enään väliä ku auto pelaa jo.

Mikä moottori? :o
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

terokimmo kirjoitti: se on 1.6 nz. ei taida noi koodien luvut pelittää ton multecin kanssa.rupes käynnissä antaa semmosta diskovilkkukoodia ettei mitään tolkkua.olkoon se 42 vaikka mun päässä vikaa koodi.
multekki vilkuttaa käynnissä ollessa vikavaloa seoksen säädön tahtiin jos se töpseli on vian luku asennossa. koodi puretaan virrat päällä kone sammuksissa.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Sämä kirjoitti:Kadetti tarjoili yllätyksiä kun hieman tuli pestyä. Ruostetta on mutta minkäs tekee. Yrittää sen verran pitää kurissa että pääsee vuoden parikatsastuksesta läpi. Mutta itse asiaan...

Tässä olisi kuvaa tästä bensapumppuasetelmasta:
[url]http://url371.imageshack.us/url371/7835 ... bw9.th.jpg[/URL]

Katselin hieman että minne tuota osaisi pistää, kaikista paras olisi tankin ja rungon välissä mutta jää sentistä että menisi sinne väliin + pitäisi keksiä kiinnike, eli mietintään menee.

Ja tuolla jossainhan se itse paikka on minne se pitäisi jotenkin asentaa:
[url]http://url371.imageshack.us/url371/6098 ... mv1.th.jpg[/URL]

Sain käsijarrun kiristettyä joka oli päätehtävä tänään, huomenna pohditaan tuota pumpun asennuspaikkaa ja telinettä paremmin. -(z)-
Ja ei kovin tuskasia öitä ole kyllä tiedossa koulun suhteen. Lukiohan on peace of cake :sleep:
tuo on kyllä erinäkönen pumppu kun mulla.mulla tais olla boschin oma,eli sama pumppupaketti kun vecussa.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Sämä kirjoitti:Kadetti tarjoili yllätyksiä kun hieman tuli pestyä. Ruostetta on mutta minkäs tekee. Yrittää sen verran pitää kurissa että pääsee vuoden parikatsastuksesta läpi. Mutta itse asiaan...

Tässä olisi kuvaa tästä bensapumppuasetelmasta:
[url]http://url371.imageshack.us/url371/7835 ... bw9.th.jpg[/URL]

Katselin hieman että minne tuota osaisi pistää, kaikista paras olisi tankin ja rungon välissä mutta jää sentistä että menisi sinne väliin + pitäisi keksiä kiinnike, eli mietintään menee.

Ja tuolla jossainhan se itse paikka on minne se pitäisi jotenkin asentaa:
[url]http://url371.imageshack.us/url371/6098 ... mv1.th.jpg[/URL]

Sain käsijarrun kiristettyä joka oli päätehtävä tänään, huomenna pohditaan tuota pumpun asennuspaikkaa ja telinettä paremmin. -(z)-
Ja ei kovin tuskasia öitä ole kyllä tiedossa koulun suhteen. Lukiohan on peace of cake :sleep:
En oikeen tiiä mikäpumppu tuo on,mullaoli paineentasaajat ja pumppu samassa mötikässä.
jasitten se sijotuspaikka.mun mielestä se on kyllä tuolla auton takana.samalla kohtaa kun viimenen putken pönttö,mut toisella puolella.siinä semmonen palkki pitkittäi.siihen ne yleensä sijotettu. -(z)- :roll:
terokimmo
in memoriam
in memoriam

ipa kirjoitti:
terokimmo kirjoitti: se on 1.6 nz. ei taida noi koodien luvut pelittää ton multecin kanssa.rupes käynnissä antaa semmosta diskovilkkukoodia ettei mitään tolkkua.olkoon se 42 vaikka mun päässä vikaa koodi.
multekki vilkuttaa käynnissä ollessa vikavaloa seoksen säädön tahtiin jos se töpseli on vian luku asennossa. koodi puretaan virrat päällä kone sammuksissa.
mites sit sammuksissa,siis sama multec.onko koodit samoja kun motroissa.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

^^osa on eri koodilla. eli ei ole samat.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

ipa kirjoitti:^^osa on eri koodilla. eli ei ole samat.
jep.listan minkä sain joltain tässä lähi aikoina.niin siinäkin oli monta eri selitettä samalle koodille.mutta hyvä tietää tuo käynnissä lukeminen ainakin.kiitti
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

terokimmo kirjoitti: En oikeen tiiä mikäpumppu tuo on,mullaoli paineentasaajat ja pumppu samassa mötikässä.
jasitten se sijotuspaikka.mun mielestä se on kyllä tuolla auton takana.samalla kohtaa kun viimenen putken pönttö,mut toisella puolella.siinä semmonen palkki pitkittäi.siihen ne yleensä sijotettu. -(z)- :roll:
Juuri tuota sanomaasi paikkaa suunilleen olen katsonutkin kun siinä olisi niitä asennusreikiäkin mahdollisesti. (luin eka väärin kunnes huomasin tuon toisella puolella kohdan)
Ja tosiaan tuo bensapumppu hässäkkä ei ole alkuperäinen sillä tämä on sen entisen omistajan omista varastoista löytynyt yksilö kun oli entinen pumppu sanonut sopimuksensa irti. Mutta toimia pitäisi joten ollaan kai tässä oikeilla poluilla.
Monikohan ampeerisen sulakkeen tuohon sarjaan osaisi pistää? Minulla olisi tuohon sellanen lattasulake teline sopivasti ylimääräisenä kun tuli vahingossa joskus ostettua :D
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
MiTu
'Senator'
'Senator'

Haastavan näköinen tuo ruiskusetti... :o

Oisko Ascon irmelistä seuraavat piuha värit:

Punanen paksumpi suoraan akulle
Musta sytytysvirta
Vihreä puolan 'kärkien' puolelle
Musta/puna startin herätevirta
Punainen? ohuempi bensapumpulle
Pari kolme ruskeaa maihin

Muitakin voi olla ajotietokoneelle tms.
Ruiskun omien nippelien välillä kulkevat johdot
taitaa olla enempi vähempi valkoisia....

Mulla olis ascosta riisuttu 20NE motti ja loota? :wink:
Vastaa Viestiin