Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Itsellä kanssa tuo tyhjäkäyntihäiriö, eli pumppaa välillä ja välillä jää 2k paikkeille jurraamaan.
Kun olen etsinyt noita ratkaisuja niin melkein joka viestissä mainitaan moottorikoodi mutta minulla ei ole mitään hajua mikä moottorikoodi minulla on Zafirassa, 1.8 Ecotec kylläkin mutta mikä sen koodi on?
Mahdollisesti se voisi olla joko X18XE1 (vanhempi) tai Z18XE (uudempi). Jälkimmäisessä on elektronisesti ohjattu kaasuläppä, ensimmäisessä vissiin kaasuvaijeri ja X18XE1:ssä on Siemens Simtec 70 ja Z18XE:ssä Simtec 71 moottorinohjaus. Muuten tuo lienee hyvin pitkälle sama kone? Minä en tiedä missä vaiheessa tuo on vaihtunut.
jsalok kirjoitti:mikä moottorikoodi minulla on Zafirassa, 1.8 Ecotec kylläkin mutta mikä sen koodi on?
Voi olla myös X18XE1 tosin Z18XE -moottorikin tuli 2001 Zafiroihin. Tuohon kierrosten seilaamiseen löytyy kenttäapuohje X18XE1-moottoriin, jossa kaasuläppäkotelo puhdistetaaan, huohotinreikä porataan isommaksi ja ECU ohejlmoidaan uudella ohjelmistolla.