Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jos tämä saadaan tällä ruiskusarjalla kulkemaan niin kai se on oluen paikka
Johtosarja tässä yksilössä on kyllä aika uudelleen muokattu, mutta jos tuota aikaisemmin postaamaani kytkentäkaaviota tottelee niin melko identtinenhän se on.
Mutta sanokaas minkälaista sulaketta sinne ruiskulle nyt kannattaisi pistää, siis tälle johdolle joka matkaa akulle.
MiTu kirjoitti:Mulla olis ascosta riisuttu 20NE motti ja loota?
Sämä kirjoitti:Mutta sanokaas minkälaista sulaketta sinne ruiskulle nyt kannattaisi pistää, siis tälle johdolle joka matkaa akulle.
Liekö siinä alkujaankaan mitään sulaketta ollut... Se paksu johto vain muovisukassa killunut
rintapellissä? Releestä antaa savut jos sen jälkeen menee oikoseen. Ei se tietty välttämättä
huono ajatus ole sellainen laittaa, ainakin se 30A jos se riittää. Ascon motroniccikin on
jokseenkin bolt-on sarja, ei sulaketta akulle menevässä mutta bensapumpun piuha taisi kiertää
sulakerasian kautta.
Sämä kirjoitti:Ei kiitos, ei tähän autoon
Ymmärrän ongelman. Tuokin kone varmaan kukkuis vielä, mutta koppa hävis päältä...
Ostin joskus varakoneeksi omaan ascoon, mutta sen kone kestikin sen 480tkm jolloin koppa
jouti jo paaliin...
Sämä kirjoitti:
Liekö siinä alkujaankaan mitään sulaketta ollut... Se paksu johto vain muovisukassa killunut
rintapellissä? Releestä antaa savut jos sen jälkeen menee oikoseen.
noin se taisi olla. ei edes pensapumpulla ollut sulaketta.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
terokimmo kirjoitti:
En oikeen tiiä mikäpumppu tuo on,mullaoli paineentasaajat ja pumppu samassa mötikässä.
jasitten se sijotuspaikka.mun mielestä se on kyllä tuolla auton takana.samalla kohtaa kun viimenen putken pönttö,mut toisella puolella.siinä semmonen palkki pitkittäi.siihen ne yleensä sijotettu.
Juuri tuota sanomaasi paikkaa suunilleen olen katsonutkin kun siinä olisi niitä asennusreikiäkin mahdollisesti. (luin eka väärin kunnes huomasin tuon toisella puolella kohdan)
Ja tosiaan tuo bensapumppu hässäkkä ei ole alkuperäinen sillä tämä on sen entisen omistajan omista varastoista löytynyt yksilö kun oli entinen pumppu sanonut sopimuksensa irti. Mutta toimia pitäisi joten ollaan kai tässä oikeilla poluilla.
Monikohan ampeerisen sulakkeen tuohon sarjaan osaisi pistää? Minulla olisi tuohon sellanen lattasulake teline sopivasti ylimääräisenä kun tuli vahingossa joskus ostettua
Jaa,että varastoista löytynyt.kait se on sitten varmasti painepumppu.eikä siirtopumppu.no tuo suodatin on ainakin oikean näkönen ,että varmmaankin on paine pumppu.siihen pari reikä pantaa ja kumit väliin ja vetäset ruuveilla kii runkoon.putsari samanlailla,uus tietty.10 maksaa,melkeen kaikki samoja opeleissa.sillai pääset koittaan.jos liikaa resonoi niin sitten parantelet kiinnitystä.mutta saat sen etenemään helpoiten.jos sulakkeen laitat niin koita 30-40 ampeerista.niitä maapiuhoja muista tarkastella.niitä on useempi kun yks,siihen läppäkoteloonkin.ja boxikin pitäis olla kai maissa.ylettyykö jalka tilaan.voithan tietysti (esiasentaa) sen moottorin puolelle ja koittaa että yleensäkkään toimii,paa jotain suojaa siihen kampaan ku asentelet niin ei pääse liitokset kastumaan tai likaantumaan suotta..sitten parantelet kun saat pelittään.enkä tarkota että ihan hutkimalla laitat,vaan sillai et saat osat vielä pysymään esillä.jos tarviit mittailla sun muuta.koita se pumppu varovastiettä tosiaan tulee aine läpi,ei hirveesti kuivana kannata,mutta kiposta letkulla surautat,pitäs lentää ihan erilailla kun siirtopumpusta.hyvin tuo tuntuu etenevän.ei kannata joka johtoo lähtee heti ekana uusimaan,saattaa tulla ongelmia.mutta kun se paikallaan niin sen sitten helpompi kattoo kun näkee miten ylettyy johdot.siinä imusarjassa pitäsolla 2 anturia päässä .toinen lämpömittarille,senhän ostit uuden,eikös.ja toinen siinä lähellä moottorin ohjaukselle vedenlämpö.se on usein rikki se anturi.mutta kato liitokset ja kokeile.saitko imusarjaan tiivisteen?
Sämä kirjoitti:Jos tämä saadaan tällä ruiskusarjalla kulkemaan niin kai se on oluen paikka
otat kaks lippu viinaa ja illalla käyt kytkeen,niin parhaiten onnistuu.(voi aamulla hieman olaa piuhat ristissä,).kyllä se siitä.jos ne toimivia osia niin pakkohan sen pelittää.
Johtosarja tässä yksilössä on kyllä aika uudelleen muokattu, mutta jos tuota aikaisemmin postaamaani kytkentäkaaviota tottelee niin melko identtinenhän se on.
Mutta sanokaas minkälaista sulaketta sinne ruiskulle nyt kannattaisi pistää, siis tälle johdolle joka matkaa akulle.
MiTu kirjoitti:Mulla olis ascosta riisuttu 20NE motti ja loota?
Maadoituskohtiahan on useita, mutta ne kaikki on yhdeksi paksuksi johdoksi väännetty (mielestäni)
Tiiviste vaihtuu samalla kun uusin nuita letkuja. Ja kyllä tuo pitäisi ihan oikeanlainen bensapumppu olla kerran on toimivasta autosta napattu. Ja jos ei toimi niin tiedän kyllä miten tavoittaa tämän myyjän.
Isän kanssa käytiin läpi nuo konehuoneen letkut. Isän mielestä bensapumpun teline on vähintäänkin riittävä, vaikka itse kyllä sitä aion hieman parantaa. Huomisen projekti on vetää johdot pumpulle ja parantaa sitä telinettä, sitten kytketään imusarjaa ja aletaan johtoja pohtia.
Vkoloppuna ajoon?
Kannattaa vaan ihan ensimmäisenä ne laittamassasi kuvassa näkyvät sokeripalajatkot korvata ihan juotoksilla(ellet jo ole niitä ehtinyt korjata).
Nuo sokrupalat, abikot yms hapettuvat todella nopeasti ja sen jälkeen aiheuttavat kyllä mitä mielenkiintoisimpia häiriöitä ruutan toimintaan...
Entiseen kadettiin kun irmelin ruiskun laitoin, niin johtojen värit olivat seuraavat:
paksu punainen - jatkuva +12v
Paksu ruskea - maa
ohut vihreä - puolan -napa
ohut musta - puolan +napa
punamusta - startin heräte
Bensapumpun piuha lähtikin johtosarjasta erilleen heti boksin liittimen vierestä ja taisi olla valkoinen sinisellä raidalla.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
TJT kirjoitti:Kannattaa vaan ihan ensimmäisenä ne laittamassasi kuvassa näkyvät sokeripalajatkot korvata ihan juotoksilla(ellet jo ole niitä ehtinyt korjata).
Nuo sokrupalat, abikot yms hapettuvat todella nopeasti ja sen jälkeen aiheuttavat kyllä mitä mielenkiintoisimpia häiriöitä ruutan toimintaan...
Entiseen kadettiin kun irmelin ruiskun laitoin, niin johtojen värit olivat seuraavat:
paksu punainen - jatkuva +12v
Paksu ruskea - maa
ohut vihreä - puolan -napa
ohut musta - puolan +napa
punamusta - startin heräte
Bensapumpun piuha lähtikin johtosarjasta erilleen heti boksin liittimen vierestä ja taisi olla valkoinen sinisellä raidalla.
Nuiden pohjalta olen käynyt läpi johdot ja pitäisi toimia. Liitokset kävin uusiksi myös.
Eli minulla on se paksu punainen joka menee suoraan akulle, laitan siihen väliin 30A sulakkeen.
Sitten minulla on paksu ruskea joka menee maadoitukseen, violetti johto joka tarvitsee virtalukon käynnistysasennon ja se on menossa puolan mustaan johtoon. Sitten minulla on tuo punainen (tms.) johto (syöttö kytketty johto) johon pitäisi tulla virta kun startillekkin tulee virta, mihin tämä nyt sitten, kun jos tämänkin kytkee tuohon puolan mustaan niin sillonhan pumppu pyörii kun virrat päällä vaikka moottori ei päällä, eli mihinkäs?
Tässä kun tuo johtosarja ei todellakaan ole kuten se alkuperäisesti pitäisi olla vaan omaa patenttia tuntuu löytyvän melkoisesti ja lähiten se vastaa tuota kuvaa jonka tuossa postasin. Nyt kun jokanen sanoo eritavalla asian niin ei ihme jos vähän sekoaa näiden kanssa
terokimmo kirjoitti:Niin jos kiinnikkeet käy,muuten sen voi tukkia laipalla.
Jos ei muuta hyvää tässä setissä niin entinen omistaja oli tehnyt sopivat kiinikkeet tähän
Se välilaippa on ihan itse tehty, kaksi lattarautaa kiinnitetty vierekkäin ja reiät niihin. Viimeinen asia jonka nyt tarvitsen tietää on tuon syöttöjohdon kiinitys, eli kun sitähän ei sinne mustaan voi kytkeä, vai voiko? Ohjeissa on että virtalukon tai järjestelmän releen kautta? Tänään koulun jälkeen ois tarkotus tehdä niin pitkälle kuin pystyy, mielellään valmiiksi/käyntikuntoon.