Omega B ilmastoinnin teho heikko...
vahvasti vaikuttaa että täytös on vajaa. Missä se viimeksi huollettiin? Jos oli kylmä/ilmastointi liike niin silloin täytös luultavasti oikein. Miksi kylmäaine vaihdettiin? Sehän ei kulu, eikä sitä pitäisi joutua vaihtamaan koskaan. Jos "huolto" on tehty esim merkkiliikkeen automaattivekottimella, laite laittaa saman määrän tavaraa kuin ulos tuli. Näin ollen se ei osaa korjata valmiiksi väärää täytöstä. Muita syitä voisi olla lauhdutin tukossa siis likainen. Ehkä myös höyrystin, mutta sitten puhalluskin olisi liki olematonta. Tekniikka oletettavasti toimii, jos kompressori siis käynnistyy.
Mulla oli koko talvenkin AUTOlla. Tuleepa kompuran käytyä kun on tarpeeksi plusasteita. Bensaa nyt kuluu kuitenkin aina kaikki mitä tankkiin laittaa...janhama kirjoitti:Pikkasen säästää bensaa kun pitelee ECOlla kunnes ilmastointia tarvitsee.
Ja kyllä sitä kylmäainetta haihtuu sieltä ehjästäkin järjestelmästä. Itse käytin auton juuri huollossa ja 50% aineista oli taivaan tuulissa koneen mukaan. Täyteen siis laitettiin.
No niinhän se tuntuis menevän. Ei oikein työmatka-auto ole kulutuksen puolesta toi kutos tomaatti.Tenox kirjoitti:Mulla oli koko talvenkin AUTOlla. Tuleepa kompuran käytyä kun on tarpeeksi plusasteita. Bensaa nyt kuluu kuitenkin aina kaikki mitä tankkiin laittaa...janhama kirjoitti:Pikkasen säästää bensaa kun pitelee ECOlla kunnes ilmastointia tarvitsee.![]()
Tyhjäkäynnillä paikallaan seisoessa kun ajotietokoneesta kattelee niin ilmastointi sekä vaihde D vs N vaikuttaa kumpikin jokusen desin tuntikulutukseen.
Puhutko öljystä vai kylmäaineesta? Eiköhän se laite täytä sen määrän kylmäainetta minkä sinne ohjelmoi. Ilmastoinnin öljyistä puhuttaessa olet oikeassa. Tosin sen öljyn määrän kanssa täytyy käyttää maalaisjärkeä, liikaa on aina liikaa..mr kirjoitti:Jos "huolto" on tehty esim merkkiliikkeen automaattivekottimella, laite laittaa saman määrän tavaraa kuin ulos tuli.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
040-7049099 J.Aspinen
ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
lähinnä pointtini on se että esimerkiksi merkkiliikkeessä ei ole kokemukseni mukaan yleensä asiantuntemusta ilmastointilaitteista riittävästi jotta homma tulisi oikein. Ei riitä että osaa painaa nappia automaattitäyttölaitteesta. Huvittaa kun myydään "ilmastointihuoltoa" esim hintaan 90euroa ja kysyttäessä eivät edes tiedä mitä huoltoon kuuluu..
Itsellä työmatkaa noin 70km / päivä ja päälle vähän taajama-ajoa. 2,5 V6 on automaatilla ajotietokoneen mukaan ja ilmastointi AUTO asennossa, vienyt bensaa keskimäärin n. 9,7l / 100km. Kyllä tuon kanssa nyt vielä pystyy elämään. Pienin on ollut 9.0 - ilmeisesti ei ole tullut tuolla tankillisella käytyä kaupungissa juurikaan ja nyt on yli 10l, kun taas on ollut enemmän pientä ajoa.janhama kirjoitti:No niinhän se tuntuis menevän. Ei oikein työmatka-auto ole kulutuksen puolesta toi kutos tomaatti.![]()
Tuo AUTO asento ainakin minusta vain toimii jokseenkin hyvin joten sitä tulee käytettyä.
Mulla pienin kulutus reilun 100km:n matkalta mitattuna ollu 6,7 l/100 km. Tohon pääsin vakkarilla mittarinopeudella 80 km/h. Normaalisti tankkausvälillä kulutus ollu noin 10. Talvella lähenteli yhtätoista. Heti kun ajelee tasasta, riittävän suurta nopeutta, että menee tomaatissa lukko päälle niin toi kuluttaa loppupeleissä suhteellisen vähän. Sitten taas kun on kylmästarttia ja valoissa seisomista ja niistä kiihdyttämistä ni jovain pompsahtaa. Toi haarukka on mulla ainakin todella iso. Ihan oikeessa kaupunkiajossa menis varmaan liki 20.
Jottei nyt menis vallan ooteeks, niin kuuluuko muilla lämpötilaa säätäessä kojetaulun sisältä jotain epämääräistä ritinää? Huomasin tollasen ku tuli ajeltua kerrankin radio sammuksissa, tai oikeestaan irti se oli ku vaihtoon mokoma meni. Mulla vaikuttais että tuolla vaimeahkolla ja hieman epämääräisellä ritinällä ja lämmönsäädöllä olis yhteys. Voiskohan tämä liittyä tuohon lämmönsäätö ongelmaan joka mulla on. Mulla siis liikkeellelähdön jälkeen puhaltaa kyllä lämpöstä, mutta noin puolen tunnin ajon jälkeen puhaltaa lämmintä vain jos säätö on asennossa HI. Diagnosoin tuon anturin puhaltimen toimimattomuudeksi ja savulla ritilän edestä testattuna mun hiano riaknoosi vaikutti oikeelta. Mutta mitäs tää ritinä sitten olis?
Jottei nyt menis vallan ooteeks, niin kuuluuko muilla lämpötilaa säätäessä kojetaulun sisältä jotain epämääräistä ritinää? Huomasin tollasen ku tuli ajeltua kerrankin radio sammuksissa, tai oikeestaan irti se oli ku vaihtoon mokoma meni. Mulla vaikuttais että tuolla vaimeahkolla ja hieman epämääräisellä ritinällä ja lämmönsäädöllä olis yhteys. Voiskohan tämä liittyä tuohon lämmönsäätö ongelmaan joka mulla on. Mulla siis liikkeellelähdön jälkeen puhaltaa kyllä lämpöstä, mutta noin puolen tunnin ajon jälkeen puhaltaa lämmintä vain jos säätö on asennossa HI. Diagnosoin tuon anturin puhaltimen toimimattomuudeksi ja savulla ritilän edestä testattuna mun hiano riaknoosi vaikutti oikeelta. Mutta mitäs tää ritinä sitten olis?
Etsiskelin käyntihäiriötä(2.2DTI) ja löysin alipainepupulta lähtevässä pienessä alipaineletkun kumiosassa murtuman. Korvasin tuon letkunpätkällä ja sen jälkeen huomasin kyseisen ritinän keskikonsolin suunnasta. Lie tuolla alipaineen paranemisella ollut jokin vaikutus. Muuta muutosta toimivuuten en ole huomannut, valitettavasti edes käyntihäiriön suhteen!janhama kirjoitti: Jottei nyt menis vallan ooteeks, niin kuuluuko muilla lämpötilaa säätäessä kojetaulun sisältä jotain epämääräistä ritinää? Huomasin tollasen ku tuli ajeltua kerrankin radio sammuksissa, tai oikeestaan irti se oli ku vaihtoon mokoma meni. Mulla vaikuttais että tuolla vaimeahkolla ja hieman epämääräisellä ritinällä ja lämmönsäädöllä olis yhteys. Voiskohan tämä liittyä tuohon lämmönsäätö ongelmaan joka mulla on. Mulla siis liikkeellelähdön jälkeen puhaltaa kyllä lämpöstä, mutta noin puolen tunnin ajon jälkeen puhaltaa lämmintä vain jos säätö on asennossa HI. Diagnosoin tuon anturin puhaltimen toimimattomuudeksi ja savulla ritilän edestä testattuna mun hiano riaknoosi vaikutti oikeelta. Mutta mitäs tää ritinä sitten olis?
Ritinä kuulostaisi siltä kuin jokin läppä tai venttiili hakisi paikaansa?
Ei se mielestäni ole oikein minkään muun kuuloista ku vaan ritinää. En oikein osaa kuvailla sitä enkä yhdistää mihinkään muuhun. Täytyy repiä toi keskikonsolin paneeli irti ja katsoo jos sen tuulettimen nyt sais ensiks pyöriin (jos se siis ei nyt toimi). Jos sen jälkeen ilmastoinsi/tuuletus toimii, niin pitää reteot päällä ni ei pikku ritinät haittaa.Vp44 kirjoitti:Etsiskelin käyntihäiriötä(2.2DTI) ja löysin alipainepupulta lähtevässä pienessä alipaineletkun kumiosassa murtuman. Korvasin tuon letkunpätkällä ja sen jälkeen huomasin kyseisen ritinän keskikonsolin suunnasta. Lie tuolla alipaineen paranemisella ollut jokin vaikutus. Muuta muutosta toimivuuten en ole huomannut, valitettavasti edes käyntihäiriön suhteen!janhama kirjoitti: Jottei nyt menis vallan ooteeks, niin kuuluuko muilla lämpötilaa säätäessä kojetaulun sisältä jotain epämääräistä ritinää? Huomasin tollasen ku tuli ajeltua kerrankin radio sammuksissa, tai oikeestaan irti se oli ku vaihtoon mokoma meni. Mulla vaikuttais että tuolla vaimeahkolla ja hieman epämääräisellä ritinällä ja lämmönsäädöllä olis yhteys. Voiskohan tämä liittyä tuohon lämmönsäätö ongelmaan joka mulla on. Mulla siis liikkeellelähdön jälkeen puhaltaa kyllä lämpöstä, mutta noin puolen tunnin ajon jälkeen puhaltaa lämmintä vain jos säätö on asennossa HI. Diagnosoin tuon anturin puhaltimen toimimattomuudeksi ja savulla ritilän edestä testattuna mun hiano riaknoosi vaikutti oikeelta. Mutta mitäs tää ritinä sitten olis?
Ritinä kuulostaisi siltä kuin jokin läppä tai venttiili hakisi paikaansa?
-
Gsi tuning
- 'Admiral'