Koitin löytää ohjeita saisko aiheen mukasesta autosta luettua jotenkin vikakoodeja mut en löytäny samanlaiseen liittimeen ohjeita.
Mut itse ongelma on se, et tasasella mentäessä ei oo mitään vikaa mut hidastaessa moottorin vikavalo syttyy ja kiihdyttäessä taas sammuu.
Nyt käytiin vielä koittamassa ja jo kiihdyttäessä valo syttyi eikä kakkosvaihteella kierrokset noussu yli 4000 juurikaan ja sen jälkeen vikavalo ei enää sammunu. Auton sammuttamisen jälkeen vikavalo oli hetken poissa mut sytty ennen liikkelle lähtöä ja kierrokset sai rajoittimeen asti.
Olisko jollakin ideoita?
Astra G 99 2.0di vikakoodiongelma
Tarkistappa kaikki ne ohkaiset alipaineletkut konehuoneesta. Voi olla oikeinkin pieni halkeama, joten tarkista huolella. Minulla oli muutaman millin pitkä halkeama yhdessä letkussa ja vilkutteli samalla tavalla vikavaloa.
Ja dieselistä ei minun tietääkseni pysty itse lukemaan vikakoodeja.
Ja dieselistä ei minun tietääkseni pysty itse lukemaan vikakoodeja.
Opel Frontera 2,2Dti aut. -00
Opel Monza 3,0E -81
Opel Monza 3,0E -81
Klemmari-temppu ei tosiaan pelaa dieseleiden kanssa mutta jos innostusta ja halua riittää, voi ostaa adapterin tietokoneeseen tai erillislaitteen jolla lukea vikakoodit. Tarkempia tietoja löytyy Search:in alta, ovat tosin hiukan hajanaisia joten joudut lukemaan useampia ketjuja läpi
. Harkinnan arvoista voisi olla olisiko järkevää koota ODB2/EODB-tietämys yhteen ketjuun tämän hetken tasolle päivitettynä.
Astra Sports tourer 1.6 CDTI -14 & Opel Zafira 1.7 CDTI 2012
Hoooly smoke
.
Hoooly smoke