Sämä kirjoitti:TJT kirjoitti:Kannattaa vaan ihan ensimmäisenä ne laittamassasi kuvassa näkyvät sokeripalajatkot korvata ihan juotoksilla(ellet jo ole niitä ehtinyt korjata).
Nuo sokrupalat, abikot yms hapettuvat todella nopeasti ja sen jälkeen aiheuttavat kyllä mitä mielenkiintoisimpia häiriöitä ruutan toimintaan...
Entiseen kadettiin kun irmelin ruiskun laitoin, niin johtojen värit olivat seuraavat:
paksu punainen - jatkuva +12v
Paksu ruskea - maa
ohut vihreä - puolan -napa
ohut musta - puolan +napa
punamusta - startin heräte
Bensapumpun piuha lähtikin johtosarjasta erilleen heti boksin liittimen vierestä ja taisi olla valkoinen sinisellä raidalla.
http://www.kotiposti.net/luumu/corsa/kuvat/le-jet1.gif
http://www.kotiposti.net/luumu/corsa/kuvat/le-jet2.gif
Nuiden pohjalta olen käynyt läpi johdot ja pitäisi toimia. Liitokset kävin uusiksi myös.
Eli minulla on se paksu punainen joka menee suoraan akulle, laitan siihen väliin 30A sulakkeen.
Sitten minulla on paksu ruskea joka menee maadoitukseen, violetti johto joka tarvitsee virtalukon käynnistysasennon ja se on menossa puolan mustaan johtoon. Sitten minulla on tuo punainen (tms.) johto (syöttö kytketty johto) johon pitäisi tulla virta kun startillekkin tulee virta, mihin tämä nyt sitten, kun jos tämänkin kytkee tuohon puolan mustaan niin sillonhan pumppu pyörii kun virrat päällä vaikka moottori ei päällä, eli mihinkäs?
startissa,tai siis solenoidissa on joskus ylimääränen napa,mihin tulee virta startatessa,ehkä siihen tai sitten startin herätepiuhaan.meneekhän noi johdot nyt siihen releelle.releeltähän sitten pumppu virroitetaan.On kai aika sekavaa,mutta kun ei ole kun sun edessä , niin sun pitää vaan kattoo kaikista järkevin ehdotus ja ite kytkeä ajtuksen kanssa.saatko siihen läppäkotelon vesikiertoihin käymään ryyppykellon letkut.?
Tässä kun tuo johtosarja ei todellakaan ole kuten se alkuperäisesti pitäisi olla vaan omaa patenttia tuntuu löytyvän melkoisesti ja lähiten se vastaa tuota kuvaa jonka tuossa postasin. Nyt kun jokanen sanoo eritavalla asian niin ei ihme jos vähän sekoaa näiden kanssa
Jos ei muuta hyvää tässä setissä niin entinen omistaja oli tehnyt sopivat kiinikkeet tähänterokimmo kirjoitti:Niin jos kiinnikkeet käy,muuten sen voi tukkia laipalla.
1.3 Kadettin Irmscher ruiskun asennusta(ehkä apua jollekkin)
Ryyppykellon letkut käy kyllä. Pitää käydä kadettin korjausopas hakemassa ja johtokaaviota tutkia. Mikähän se oli se sähköjohto joka tuli kaasuttimeen
Ja mitähän haittaa jos pumppu käy kun motti ei, kaveri väittää että nykylaitteissa bensapumput käy vaikka motti ei kävisikään....
Ja mitähän haittaa jos pumppu käy kun motti ei, kaveri väittää että nykylaitteissa bensapumput käy vaikka motti ei kävisikään....
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Tuosta ryyppykellon (mus/kel?) piuhasta vecculin irmelisatsi muistaakseni otti herätevirtansa.Sämä kirjoitti:Ryyppykellon letkut käy kyllä. Pitää käydä kadettin korjausopas hakemassa ja johtokaaviota tutkia. Mikähän se oli se sähköjohto joka tuli kaasuttimeen
Väittäisin että ei käy... Jetronicin pumppu ehkä pyörähtää virrat kytkiessä, mutta ei jää pyörimäänSämä kirjoitti:Ja mitähän haittaa jos pumppu käy kun motti ei, kaveri väittää että nykylaitteissa bensapumput käy vaikka motti ei kävisikään....
jos releelle ei tule niitä sytytyspulsseja. Edellyttäen että rele on se mikä sinne kuuluukin...
Turvallisuusfiitseri tuo on. Auto katollaan kuski tiedottomana moottori ehkä seis mutta pumppu
pumppaa jostain reiästä tankillisen bensaa syliin...
Ml4.1 motronic ei edes pyöräytä pumppua virtoja kytkettäessä vaan moottorin vasta pyöriessä,
tiedä sitten ottaako tiedon kampiakselilta vai jopa ilmamäärämittarilta...
Tämä ryyppykellon johto on kaasuttimen esilämmitysjohto johon tulee virta kun laitan virtalukosta virrat päälle. Eli tuohon johtoon voisin kytkeä tuon 'virtalukon asento käynnistys' johdon siihen?. Jos nyt tulkitsen oikein tätä kytkentäkaaviota niin virtalukolta lähtee mustapunainen johto startille (automaattimalleissa tähän johtoon on kytketty automaattivaihteiston kytkin). Josko tämän johdon etsin käsiini (muistan nähneenikin tämän johdon siellä) ja siihen kytken tämän 'syöttö päällä' johdon.
Lähdenkin tästä imusarjan asennukseen ja tekemään ehkä jonkilaista peltisuojaa pumpulle ja johtoja sinne vedän.
Lähdenkin tästä imusarjan asennukseen ja tekemään ehkä jonkilaista peltisuojaa pumpulle ja johtoja sinne vedän.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Joo,niitä on erilailla toimivia pumppuja.joissain antaa pumpulle virran muutamaks sekunniks ku laittaa virrat päälle.toiset antaa vasta startatessa(tai siis vähintään silloon).en nyt millään jaksa muistaa miten se irmeli menee.mites ne releen kytkennät,siis numerot.monta napaa siinä on.ja niissä navoissa on numerot.niinku 30,56,57,58 jne.niistä jotain sais selkoo,30 oli ainakin jatkuva virta,56 käyttövirta ja 57 samoin.sitten vielä ohjaus virta,(?).Sämä kirjoitti:Ryyppykellon letkut käy kyllä. Pitää käydä kadettin korjausopas hakemassa ja johtokaaviota tutkia. Mikähän se oli se sähköjohto joka tuli kaasuttimeen![]()
se ruskea johto kaasarissa on ryypyn sähkötoiminta.eli sitä kuparia(vai mitä bimetallis se nyt oli) lämmittää kylmänä aikansa.
onkos sulla kaasarissa sähkösolenoidi.jos on niin siihen tulee virta aina virrat päällä.
näin munkin mielestä,mikäli ymmärsin.MiTu kirjoitti:'virtalukon asento käynnistys' kuulostaa kyllä johdolta jossa sähkö vain startatessa
ja tämä 'syöttö päällä' virta päällä jutulta... Eli juurikin päinvastoin kuin juuri sanoit?
eli sen virran startatessa kantsii ottaa siitä solenoidin päästä,jos toinen napa,(kirjotinkin siitä mutta tais hukkuu johonki tekstiin).tai sitte ryöstää siitä piuhasta mihin heräte tulee.
ja sen syöttö päällä puolan plussalta.tai vaikka suoraan akulta ekat testit.
niin jos ne oikeen kytketty ,niin se rele kyllä kertoo ja hoitaa sen pumpun virran päälle ja pois.
Mihin sen boxin sijotit?.
no tuostahan ne voit sitten tarkistaa helposti.meneekö oikeen sulla.MiTu kirjoitti:Mä löysin tämmöset releen liitinnumerot:
30 akku plussa
87 ja 87B pumpulle ja boxille sähköt
15 heräte eli sytytysvirta
1 sytytyspulssit 'kärjiltä'
50 startin heräte
31 maa
30 se akun johto mihin väsäsit sulakkeen
15 se virtapäällä avaimesta
1 sinne puolan -
50 solenoidiin
31 (mustamultasäkkiin)
87 siitä lähtee virta pumpulle(milloon nyt lähteekin.startatessa ja käynnissä ainakin.)
87 b lee ootko löytänyt piuhan.
tai onko sulla kaikki siis kytketty.tollahan sen pits pelata.
maajohdot tuleeko siitä johtosarjalta johki imusarja läppäkoteloon.
Aika selkee.vai ymmärsitkö.kirjotan aika huonosti.
(kaiken lisäks,meni asentajatki sekasin).no noin kuitenkin kuuluu kytkeä jos rele tuollanen
tässähän tämä sivu.en tiedä onko ajan tasalla.mulla on niin paljon eroa tossa motrossa että ei täsmää kun päävirta ja pumpun virta,kun toi on vähän ohjaavampi boxi ja tarvii enemmän tietoa.
mutta varmat sulla ainakin on vissiin kii.mitä epävarmoja sulla on.jos pystyt vielä kertaan numerot releestä ja mihin piuha menee mistäkin numerosta niin pitäisi se alkaa aueta.kantsis vara rele hakee jos jostain vielä saat.
Juuri tulin asentamasta, kyllähän se irmeli sinne alkaa asettua vähitellen, putsarin kanssa enää leikitään sekä johtojen.
30 mulla menee akun + ja välissä on 30A sulake
15 mulla menee puolalle mustaan johtoon
1 puolan vihreään
31 menee läppäkotelon kylkeen maihin
87 ei vielä kytketty bensapumpulle (huomenna pumpulle johdot)
87b on kai kytketty kerran on toi 31:kin
50 mulla tulee sinne startille tulevaan punamustaan johtoon johon pitäisi tulla kyllä virta kun painan virtalukosta viimeseen pykälään
Lauantaina pitäis päästä markkinoille kun emäntä sitä meinaa hieman vaatia, joten viimestään lauantai aamuna sauhut koneesta? Taidan viimesen tunnin huomenna ottaa koulusta omaa lomaa että pääsee aikasemmin asentamaan
1 puolan vihreään
50 mulla tulee sinne startille tulevaan punamustaan johtoon johon pitäisi tulla kyllä virta kun painan virtalukosta viimeseen pykälään
Lauantaina pitäis päästä markkinoille kun emäntä sitä meinaa hieman vaatia, joten viimestään lauantai aamuna sauhut koneesta? Taidan viimesen tunnin huomenna ottaa koulusta omaa lomaa että pääsee aikasemmin asentamaan
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
joo,vaikuttaa oikeen.mutta mitä tolla 87b ja 31 tarkotit.Sämä kirjoitti:Juuri tulin asentamasta, kyllähän se irmeli sinne alkaa asettua vähitellen, putsarin kanssa enää leikitään sekä johtojen.
1 puolan vihreään
http://www.kotiposti.net/luumu/corsa/kuvat/le-jet1.gif Siis kun tuo 87b ja 31:en on kummatkin maihin menossa niinkuin kuvassa näkyy niin silloinhan ne on oikein kytketty tjv. Vai mikäs se tuo 87b:stä lähtevässä johdossa on? Siis tuossa kuviossa tuon releen alapuolella? Kunnossa noiden johtojen pitäis olla kun yleismittarilla olen tutkinut...terokimmo kirjoitti: joo,vaikuttaa oikeen.mutta mitä tolla 87b ja 31 tarkotit.
Kuvan mukaanhan pumpulle haarotetaan virrat tuosta 1 ja 15, eli näinkö?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe