1.3 Kadettin Irmscher ruiskun asennusta(ehkä apua jollekkin)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Nyt kyllä jokin asia heittää pahasti yli. Ymmärrän että virranjakaja on se osa josta tulee tulpanhatut, sitten on se puola joka on akun vieressä ja siihen tulee sieltä jakajalta johtoja ja mm. jos kiekkamittari asennettaan tähän puolan ruskeaan johtoon.

http://www.kotiposti.net/luumu/corsa/kuvat/le-jet2.gif Sytytyksen vahvistin ja sytytyspuola? Olen nyt ymmärtänyt että tuo sytytyksen vahvistin olisi tämä puola, mutta taitaa mennä päin honkia?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
MiTu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MiTu »

Sytytyksenvahvistin, siis jos sellainen on, sijaitsee esim. jakajan sisällä tai puolan alla.

Mutta joka tapauksessa se 1 piuhan kytkentä tapahtuu siihen puolan toiseen (1) napaan, opelissa usein vihreä tai ruskea piuhake...
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

MiTu kirjoitti:Sytytyksenvahvistin, siis jos sellainen on, sijaitsee esim. jakajan sisällä tai puolan alla.

Mutta joka tapauksessa se 1 piuhan kytkentä tapahtuu siihen puolan toiseen (1) napaan, opelissa usein vihreä tai ruskea piuhake...
Ykkönen on tosiaan siellä vihreässä johdossa siinä systeemissä joka on akun vieressä (puola?). Ainakin myyjä näin oli tehnyt. Sitten siihen mustaan oli kytketty tämä piuha 15.
Eli nyt minä kytken sen bensapumpun tähän 87b:stä lähtevään piuhaan ja sitten pumpun toisen pään runkoon maihin?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
MiTu
'Senator'
'Senator'

Sämä kirjoitti:Ykkönen on tosiaan siellä vihreässä johdossa siinä systeemissä joka on akun vieressä (puola?). Ainakin myyjä näin oli tehnyt. Sitten siihen mustaan oli kytketty tämä piuha 15.
Kuulostaa oikealta... Tonnikolmesatasessa taitaa jo olla kärjetön sytytys joten se toinen napa on ok virtapiuhalle, kun kärjellisissä on usein etuvastus puolalle niin silloin ohjaus on syytä hakea muualta.
Sämä kirjoitti:Eli nyt minä kytken sen bensapumpun tähän 87b:stä lähtevään piuhaan ja sitten pumpun toisen pään runkoon maihin?
Jep. Ja kato nyt vielä että ne menee oikeinpäin ettei pyöri vikasuuntaan... :o
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Kun tätä kytkentäkaaviota katson niin tuohon puolalle tulevaan mustaan johtoon on se vastusjohdin(1.8ohm) EHKÄ. Pitää tarkistaa vielä tämä johto että miten puhtaasti virta tulee kun virtalukon laittaa yhden asennon oikealle.

Minulla sellainen kuva olisi että se myyjä olisi sittenkin sen nro 15 johdon siihen pinkkiin/violettiin eikä siihen mustaan. Pohtimista pohtimista....
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Sämä kirjoitti:Kun tätä kytkentäkaaviota katson niin tuohon puolalle tulevaan mustaan johtoon on se vastusjohdin(1.8ohm) EHKÄ. Pitää tarkistaa vielä tämä johto että miten puhtaasti virta tulee kun virtalukon laittaa yhden asennon oikealle.

Minulla sellainen kuva olisi että se myyjä olisi sittenkin sen nro 15 johdon siihen pinkkiin/violettiin eikä siihen mustaan. Pohtimista pohtimista....
kurkkaapas tota numero johto vieastiä minkä laitoin.
kaikki muut paitsi se( 87b joka löytää paikkansa ,kun saat muut kytkettyä.)on mun mielestä oikein jos releessä numerot noin.
15 avaimen takaa jatkuva virta
50 startilta heräte.jne...
onko siinä releessä merkintä missä välissä vastus on.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

terokimmo kirjoitti:
MiTu kirjoitti:Mä löysin tämmöset releen liitinnumerot:

30 akku plussa
87 ja 87B pumpulle ja boxille sähköt
15 heräte eli sytytysvirta
1 sytytyspulssit 'kärjiltä'
50 startin heräte
31 maa
no tuostahan ne voit sitten tarkistaa helposti.meneekö oikeen sulla.
30 se akun johto mihin väsäsit sulakkeen
15 se virtapäällä avaimesta
1 sinne puolan -
50 solenoidiin
31 (mustamultasäkkiin)
87 siitä lähtee virta pumpulle(milloon nyt lähteekin.startatessa ja käynnissä ainakin.)
87 b lee ootko löytänyt piuhan.
tai onko sulla kaikki siis kytketty.tollahan sen pits pelata.
maajohdot tuleeko siitä johtosarjalta johki imusarja läppäkoteloon.
Aika selkee.vai ymmärsitkö.kirjotan aika huonosti.
(kaiken lisäks,meni asentajatki sekasin).no noin kuitenkin kuuluu kytkeä jos rele tuollanen
siis tän mukaan pitäis olla kytkettynä.toi 87 b jos se niputtuu siihen maahjohtopiuhaan mikä menee maihin kaikki.ilmeisesti releessä on merkintä siitä vastuksella.Ja ei se auto mistä on irrotettu välttämättä ole samoilla väreillä,eli kannattaa enemmän seurata virran ottoja ja tuloja.ja sitten se pumpulletuleva virta ei ole jatkuvaa kuin auton käydessä,eli pumppu saattaa vähän aikaa pyöriä sammuksissa ,mutta lakkaa muutaman sekunnin päästä,taas startillase pyörii ja käynnissä.eli kun mittaat tuleeko virta,niin elä ihmettele kun se ensin tulee ja sitten katkee.sillai sen tarkotus on.kun moottori käy tai pyörii silloin virta kanssa tulee.
ala vaikka koittaan niitä releen johtojakiinni ja kun saat siihen päävirran ja maan, ohjauksen virtalukon takaa,nin silloin pitäs jo87 napaan tulla virta releen kautta kun virrat päällä.mutta kyllä se pitäisi noilla numeroilla onnistua.
onko sulla pyöreä vai nyrkkimallin puola.jos puolan virtapuolella paljon johtoja niin ota jostain muualta se virtalukon takaa virta.vaikka pyyhkijän moottorin piuhoista esim.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

MiTu kirjoitti:
Sämä kirjoitti:Ykkönen on tosiaan siellä vihreässä johdossa siinä systeemissä joka on akun vieressä (puola?). Ainakin myyjä näin oli tehnyt. Sitten siihen mustaan oli kytketty tämä piuha 15.
Kuulostaa oikealta... Tonnikolmesatasessa taitaa jo olla kärjetön sytytys joten se toinen napa on ok virtapiuhalle, kun kärjellisissä on usein etuvastus puolalle niin silloin ohjaus on syytä hakea muualta.
Sämä kirjoitti:Eli nyt minä kytken sen bensapumpun tähän 87b:stä lähtevään piuhaan ja sitten pumpun toisen pään runkoon maihin?
Jep. Ja kato nyt vielä että ne menee oikeinpäin ettei pyöri vikasuuntaan... :o
tuon releen numeroinnin mukaan se on noin,vihreä impulssi- johto ja musta +johto.jos niin ni sit oikein.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Sämä kirjoitti:Kun tätä kytkentäkaaviota katson niin tuohon puolalle tulevaan mustaan johtoon on se vastusjohdin(1.8ohm) EHKÄ. Pitää tarkistaa vielä tämä johto että miten puhtaasti virta tulee kun virtalukon laittaa yhden asennon oikealle.

värillä ei väliä ,kunhan siihen tulee avaimen takaa se virta.siis releelle päin.napaan 15
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Minä sen bensapumpun kytken ja sen jälkeen kokeillaan miten käy, jos ei ala käymään niin aletaan etsiä vikaa. Pumpulle minulla on johto jo tiedossa joten sen vain vedän sinne taakse ja sillä selvä. Asia selviää parin tunnin päästä.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Sämä kirjoitti:Minä sen bensapumpun kytken ja sen jälkeen kokeillaan miten käy, jos ei ala käymään niin aletaan etsiä vikaa. Pumpulle minulla on johto jo tiedossa joten sen vain vedän sinne taakse ja sillä selvä. Asia selviää parin tunnin päästä.
Nuo mun numeroinnit ja johdot tarkottaa releen napojen numeroita ja niihin kuuluvia johtoja.ja 87 navasta pitäis pumpulle mennä virta ja se 87 b menee kait boxiin mikä ohjaa sieltä kautta pumppua.tai sit ne kaks just päinvastoin.pitäs kynällä kattoo. -(z)- :o
MiTu
'Senator'
'Senator'

87 ja 87b lienee releessä ihan samaa karvaa, ainakin kytkiksissä. Eli kunhan pumppu ja boxi saa virtansa jommasta kummasta tahi molemmista...
terokimmo
in memoriam
in memoriam

MiTu kirjoitti:87 ja 87b lienee releessä ihan samaa karvaa, ainakin kytkiksissä. Eli kunhan pumppu ja boxi saa virtansa jommasta kummasta tahi molemmista...
näkyykö releessä niitten napojen välissä vastuksen kuvaa.en nyt väitä mutta tuntuu et ei ne ihan samoja oo.on ne kuiteskin virran ulostuloja.mutta tuleeko toinen boxuin kautta ohjattuna ja vastuksella.?
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Minä tarkoitan nyt että se nro15 tulee PUOLALLE kiinni mustaan johtoon ja tässä mustassa johdossa siellä puolalla olisi vastus
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
MiTu
'Senator'
'Senator'

Sämä kirjoitti:Minä tarkoitan nyt että se nro15 tulee PUOLALLE kiinni mustaan johtoon ja tässä mustassa johdossa siellä puolalla olisi vastus
Jos sulla on kärjet, niin voi olla muttei silti välttämättä ongelma... Eihän siinä kärkiä ole?
Vastaa Viestiin