Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Enpä nyt nuista kärjistä tiedä, siinä uskossa olen että kärjellinen olisi.
Sain osat kytkettyä mutta sitten tultiin seinään ja kovaa. Bensapumppu pyörii kyllä kun starttia painaa, mutta ei sieltä tule mitään vaikka tankissa on bensaa. Mittasin jännitteen ja 6 volttia taisi parhaillaan tulla sieltä pumpulle. Kun starttauksen lopetti niin sellanen pihinä tjv. kuului, ikäänkuin paine olisi laskenut. Johdot ja letkut pitäisi olla kyllä kunnossa (plussa menee siihen paksumpaan ja maadoitus pienempään liittimeen ja niissä lukee vielä että + ja -) Eli joko toi pumppu on entinen, virtaa liian vähän(?) tai sitten voiko se olla väärinpäin (bensa tulee tankilta samaan kohtaan kuin mihin tulee johdot jne)
Bensan tulon kokeilin ihan sillä että suodattimen irti otin, mitään ei tullut.
Ja tuleekos suodattimessa nuoli tankkiin päin vai moottorille päin? Kun kokeilin niin paremmin tuntu virtaavan kun tankkiin päin on nuoli.
Ja mites toi pumpun maadoitus, minnes olette laittaneet?
Sämä kirjoitti:Enpä nyt nuista kärjistä tiedä, siinä uskossa olen että kärjellinen olisi.
Sain osat kytkettyä mutta sitten tultiin seinään ja kovaa. Bensapumppu pyörii kyllä kun starttia painaa, mutta ei sieltä tule mitään vaikka tankissa on bensaa. Mittasin jännitteen ja 6 volttia taisi parhaillaan tulla sieltä pumpulta. Kun starttauksen lopetti niin sellanen pihinä tjv. kuului, ikäänkuin paine olisi laskenut. Johdot pitäisi olla kyllä kunnossa Ja tuleekos suodattimessa nuoli tankkiin päin vai moottorille päin? Kun kokeilin niin paremmin tuntu virtaavan kun tankkiin päin on nuoli.
Ei ole kärkiä kun 1,2 sissa.Oon kysynyt monesti ,mutta kysyn taas,minkämerkkiset virtalaitteet.eli jakaka.onko se ruskeakantinen vai musta.
minkä johdon sinnepumpulle nyt sitten laitoit.releeltä se pitäisi olla jompikumpi 87 b tai 87.ja releessä on ilmeisesti vastus jommassa kummassa navassa joka menee boxiin.
kun kärkien puolesta on puhuttu sa vaan tarkoitaa puolan - puolta,mutta siellä jakajassa on anturi joka tunnistaa eri sytytys asennot.nuoli menee moottorille suodattimessa.onko sulla nyt solenoidin päässä se starttaus johto.koitappa suoraan vaan akulle se pumpulle menevä johto,ja onko se alipaine letku oaineensäätimessä kii.mulla on kyllä itellä semmonen paineen tasaaja heti pumpun perässä.
vaihoitko muuten uuteen sen suodattimen.
Sämä kirjoitti:Enpä nyt nuista kärjistä tiedä, siinä uskossa olen että kärjellinen olisi.
Sain osat kytkettyä mutta sitten tultiin seinään ja kovaa. Bensapumppu pyörii kyllä kun starttia painaa, mutta ei sieltä tule mitään vaikka tankissa on bensaa. Mittasin jännitteen ja 6 volttia taisi parhaillaan tulla sieltä pumpulle. Kun starttauksen lopetti niin sellanen pihinä tjv. kuului, ikäänkuin paine olisi laskenut. Johdot ja letkut pitäisi olla kyllä kunnossa (plussa menee siihen paksumpaan ja maadoitus pienempään liittimeen ja niissä lukee vielä että + ja -) Eli joko toi pumppu on entinen, virtaa liian vähän(?) tai sitten voiko se olla väärinpäin (bensa tulee tankilta samaan kohtaan kuin mihin tulee johdot jne)
Bensan tulon kokeilin ihan sillä että suodattimen irti otin, mitään ei tullut.
Ja tuleekos suodattimessa nuoli tankkiin päin vai moottorille päin? Kun kokeilin niin paremmin tuntu virtaavan kun tankkiin päin on nuoli.
ethän oo sekottanut paluuletkuun sitä pumppua.siis kun starttaa siihen piuhaan tulee 6 volttia vai pumpulla kii ollessa.ei se pitäisi niin paljon laske kuormituksessakaan.koita sitä suoraa piuhaa akulta siihen pumpuun.ja mitä tapahtuu.vaikka kyllä startinn heräte piuhassa pitäisi pelata samanlailla.se voi se suodatinkin olla ihan tukossa.(ai niin,senhän jo kokeilit).
MiTu kirjoitti:Sytytyksenvahvistin, siis jos sellainen on, sijaitsee esim. jakajan sisällä tai puolan alla.
Mutta joka tapauksessa se 1 piuhan kytkentä tapahtuu siihen puolan toiseen (1) napaan, opelissa usein vihreä tai ruskea piuhake...
Ykkönen on tosiaan siellä vihreässä johdossa siinä systeemissä joka on akun vieressä (puola?). Ainakin myyjä näin oli tehnyt. Sitten siihen mustaan oli kytketty tämä piuha 15.
Eli nyt minä kytken sen bensapumpun tähän 87b:stä lähtevään piuhaan ja sitten pumpun toisen pään runkoon maihin?
onko siinä 87b navassa releessä kuva vastuksesta.mun mielestä siinä on vastus jommassa kummassa navassa niistä 87 ta.
Bensan tulon kokeilin ihan sillä että suodattimen irti otin, mitään ei tullut.SIIS STARTATESSA vai?.
Kävin nyt ryömimässä jo autoni allakinkun sitä piuhaa mietin jamuistelin.mulla sinne pumpun virta tulee siitä 87 navasta.ei 87 b sta.eiköhän se sullakin niin tuu.tuo on motro mut kuitenkin.
Ei ole paluuletkuun sekotettu pumppua, siitä jos mistä olen varma. Jakajan kansi on musta. Ja 6volttia mitattu silloin kun koitetaan startata ja mitattu sieltä pumpun navoista. Kytkin sen tuohon 87b:hen kun sieltä oli valmis johto ja siinä myyjän laittama teksti 'pensapumppu'.
Mietin vain tuota suodatinta että ihan kuin paremmin olisi bensa virrannut kun se nuoli oli tankille päin, kun kytkin siihen bensaletkuun vanhan pumpun ja liitin sen siihen suodattimeen ja pumppasin.
Sämä kirjoitti:Ei ole paluuletkuun sekotettu pumppua, siitä jos mistä olen varma. Jakajan kansi on musta. Ja 6volttia mitattu silloin kun koitetaan startata ja mitattu sieltä pumpun navoista. Kytkin sen tuohon 87b:hen kun sieltä oli valmis johto ja siinä myyjän laittama teksti 'pensapumppu'.
Mietin vain tuota suodatinta että ihan kuin paremmin olisi bensa virrannut kun se nuoli oli tankille päin, kun kytkin siihen bensaletkuun vanhan pumpun ja liitin sen siihen suodattimeen ja pumppasin.
Ja pumpusta ei tullut mitään startatessa.
Huomenna pumppu toistepäin ja testingiä.
Katoin nyt ekan kerrantota linkkiä jetron kytkentään ja eikyllä näytä nyt täsmäävän tämän kanssa ollenkaan.
koititko suoran virran pumpulle akusta.jos se on noin 11 cm sejakajan kansi niin se on delco.ilmeisesti sullaon semmonen nyrkkimallin (virran vahvistin,no onhan se sekin ku 20 000 volttia antaa)siis puola.onko siinä selkeesti että näät sen plus ja miinus puolen.jotain siinä nyt on sekasin.mutta eiköhän selkee.mites se rele onko siihen liitin vai irto johdot. sun pitäis päästä että pystyisit helposti niitä johtojen paikkoja vaihtamaan.ja mitkä johdot siitä menee johtosarjaan ja boxille eli ovat kiinteitä.vai onko kaikki piuhat ollu irtonaisina.niin ja onhan se boxi maissa.joka tapauksessa se 6 volttia on ihan kuusesta.pakkohan siinä on vastus olla.mittaa siitä releen navoista jännitteet tai virta kynällä.katot mihin tulee mitäkin ja missä vaiheessa.sepumppu pitää aikamoisen surinan kun toimii.varmaan sekavaa,kun monta neuvojaa.mutta ei oo niin helppoa kun joutuu muistin varassa neuvoon ja sitten niissä on vielä omia muunnelmia.mutta kylläse kuntoon tulee,hyvällä alulla se on.niitä kun joutuu miettimään monesti niin siinä sitä samalla opppii.ei ne niin vaan kukaan saa toimimaan toisen irrottamia osia eri autossa.tuo on ihan haastava juttu että elä lannistu.
Miten paljon sen pumpun virta nyt pitäis olla? Nyrkkimallinen on se puola tosiaan. Kovin selkeästi ei kyllä se plussa ja miinus siinä ole tiedossa. Minä kytkin sen vihreän johdon puolan vihreään (miinus?) ja sitten sen toisen johdon (plussan?) sinne puolan pinkkiin kun niin oli se myyjä pistänyt, varmaan se pitäis pistää sinne mustaan niinkuin alunperin sen kytkin... Ja irtojohdot löytyy releeltä.
Ei tässä lannistuta ei, pihasta kyllä löytyy muita autoja millä ajaa jos tarve on vaativa. Ei vain innosta tuolla Skeida Octavialla ajella niinkuin Opelilla vaikka Skeida onkin n.20v uudempi
terokimmo kirjoitti:Pystyisitkö laittaan kuvan siitä sun moottoritilasta.vois auttaa.
Luulenpa että ei siitä kuvasta paljoa apua ole kokonaisuudessaan kun johtoja menee ristiin rastiin, mutta voinhan minä käydä jotain näpsimässä jos tarvetta on, olisiko toivetta että mistä osasta etenkin kuvaa?
terokimmo kirjoitti:Pystyisitkö laittaan kuvan siitä sun moottoritilasta.vois auttaa.
Luulenpa että ei siitä kuvasta paljoa apua ole kokonaisuudessaan kun johtoja menee ristiin rastiin, mutta voinhan minä käydä jotain näpsimässä jos tarvetta on, olisiko toivetta että mistä osasta etenkin kuvaa?
jos saat sen puolan suht tarkasti.ja virranjakajan. ja siitä ruiskusta kuva,voi siitä jotain nähä.tietty serelekkin ois hyvä nähdä.
mutta ekana sun kannattaa tökätä akkuun sepumpun johto ja koittaa pyöriikö se yleensäkkään ollenkaan kunnolla.ei ainakaan 6 voltilla kannata ees yrittää.en tiedä auttaako jos sen saisit lappomalla siihen pumpulle asti ensin alkubensat,jos ei ime muuten.tai paineilmalla tankkiin.
Sämä kirjoitti:Miten paljon sen pumpun virta nyt pitäis olla? Nyrkkimallinen on se puola tosiaan. Kovin selkeästi ei kyllä se plussa ja miinus siinä ole tiedossa. Minä kytkin sen vihreän johdon puolan vihreään (miinus?) ja sitten sen toisen johdon (plussan?) sinne puolan pinkkiin kun niin oli se myyjä pistänyt, varmaan se pitäis pistää sinne mustaan niinkuin alunperin sen kytkin... Ja irtojohdot löytyy releeltä.
Ei tässä lannistuta ei, pihasta kyllä löytyy muita autoja millä ajaa jos tarve on vaativa. Ei vain innosta tuolla Skeida Octavialla ajella niinkuin Opelilla vaikka Skeida onkin n.20v uudempi
kyllä se12 v pitäis olla.eli niissä liittimissä puolalla on monta johtoa samassa navassa.onko siihen autoos asennettu kiekka mittareita tai jotain lisä asennuksia muita.
terokimmo kirjoitti:
jos saat sen puolan suht tarkasti.ja virranjakajan. ja siitä ruiskusta kuva,voi siitä jotain nähä.
mutta ekana sun kannattaa tökätä akkuun sepumpun johto ja koittaa pyöriikö se yleensäkkään ollenkaan kunnolla.ei ainakaan 6 voltilla kannata ees yrittää.en tiedä auttaako jos sen saisit lappomalla siihen pumpulle asti ensin alkubensat,jos ei ime muuten.tai paineilmalla tankkiin.
Seuraavaan viestiin lisään nuita kuvia kunhan saan kamerasta pois. Pitää huomenna akulta kokeilla ottaa virtaa ja katsoa mitä tapahtuu. Bensa tulee kyllä pumpulle mutta ei siitä eteenpäin, eli oisko tuo pumppu väärinpäin kuten ipa sanoi. Tuleekos suodatin ennen vai jälkeen bensapumpun? On mulla kierroslukumittari kytketty siihen ruskeaan johtoon.