Astra 1.9CDTI 150hv Cosmo Wagon -05, turbo viheltää?
Astra 1.9CDTI 150hv Cosmo Wagon -05, turbo viheltää?
Olen juuri hankkinut kyseisen auton. Matalilla kierroksilla n1300-n2000 kuuluu sisälle vihellystä jonka voimakkuus riippuu kierroksista tuolla mainitsemallani välillä ( = matalilla kierroksilla vaimeampaa ). Kovemmilla kierroksilla se tod.näk. häviää muun melun alle. Onko kellään muulla kokemuksia/vinkkejä kuinka päästä vaivasta eroon. Itse ajattelin turboa, mutta sehän kai tulee mukaan vasta 2000rpm jälkeen....? En ole itse mikään autotieteilijä joten annan viisaammille luvan vastata:)
Ja lisäkysymys; saako tuollaiseen jälkiasennuksena keskikyynärnojaa eteen?
Kiitokset vastauksista!
Ja lisäkysymys; saako tuollaiseen jälkiasennuksena keskikyynärnojaa eteen?
Kiitokset vastauksista!
Re: Astra 1.9CDTI 150hv Cosmo Wagon -05, turbo viheltää?
Poista turboPeluri79 kirjoitti:Olen juuri hankkinut kyseisen auton. Matalilla kierroksilla n1300-n2000 kuuluu sisälle vihellystä jonka voimakkuus riippuu kierroksista tuolla mainitsemallani välillä ( = matalilla kierroksilla vaimeampaa ). Kovemmilla kierroksilla se tod.näk. häviää muun melun alle. Onko kellään muulla kokemuksia/vinkkejä kuinka päästä vaivasta eroon. Itse ajattelin turboa, mutta sehän kai tulee mukaan vasta 2000rpm jälkeen....? En ole itse mikään autotieteilijä joten annan viisaammille luvan vastata:)
Kiitokset vastauksista!
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Keskikyynärnojan saa kyllä. Itse ostin juuri pari viikkoa takaperin omaan G-astraan Irmscherin kyynärnojan ja saman nojan pitäisi sopia myös H-astraan. Sellaisen saat tilattua ainakin opel-liikkeestä ja hintaa kapineella oli 92e eli ei nyt ihan ilmainen mutta on kyllä tukevan ja laadukkaan oloinen. Suosittelen moista.
oletko kuunnellut konehuoneesta mistä päin vihellys tulee? tuleeko turbolta vai muualta päin...
Voi olla joku ahtoputki tai muukin halki ja viheltää paineita pihalle... Kyseisestä moottorimallista mitään tiedä mutta luulis lähtevän aikaisemmin turbon mukaan. Itselläni 2.2dti vectra ja turbo lähtee mukaan 1200 kierroksien paikkeilla. Ja nämä ovat eri moottoreita mutta minulla vislaus johtui 2*2mm palan puuttumisesta pakosiivestä...
Ja sitten jos tulee turbon osto tarpeelliseksi niin kysy alkuperäisen hinta ja automuovikemin hinta, koska omassa tapauksessani olivat reilusti halvempia turbo firmoihin nähden.
Voi olla joku ahtoputki tai muukin halki ja viheltää paineita pihalle... Kyseisestä moottorimallista mitään tiedä mutta luulis lähtevän aikaisemmin turbon mukaan. Itselläni 2.2dti vectra ja turbo lähtee mukaan 1200 kierroksien paikkeilla. Ja nämä ovat eri moottoreita mutta minulla vislaus johtui 2*2mm palan puuttumisesta pakosiivestä...
Ja sitten jos tulee turbon osto tarpeelliseksi niin kysy alkuperäisen hinta ja automuovikemin hinta, koska omassa tapauksessani olivat reilusti halvempia turbo firmoihin nähden.
Opel kadett C useita eri tekniikoilla 1,2-1,9 turbo