A Vectra ja tyhjäkäyntimoottori-kysymys
A Vectra ja tyhjäkäyntimoottori-kysymys
Kysymys kuuluu, jos nyppäsee sen piuhan irti 1,6i -91 vecculista siitä ruiskun etuosasta,
tyhjäkäyntimoottorin 4 napasen liittimen, pitäskös moottorin sammua ?
tyhjäkäyntimoottorin 4 napasen liittimen, pitäskös moottorin sammua ?
siis 1,6 i ssä(kö).vai tarkotatko sitä nelipistarin tyhjäkäynti lisäilma venttiiliä,mihin putki kiertää kaasuläpän ja vena välissä.siinä kun piuhan irrottaa se nostaa kylmäkäyntikiekoille koneen.Pasi87 kirjoitti:Mulla ainakin teki sen, että tyhjäkäyntimoottorin kara meni niin auki kun pystyi, eli tyhjäkäynti nousi johonkin vähän reilu 1000rpm.
Auto sammuu, jos lyttäät sen putken mikä menee tyhjäkäyntimoottorille.
Ainiin kyse 1.6i:stä. Onko nelipisteruisku?terokimmo kirjoitti:siis 1,6 i ssä(kö).vai tarkotatko sitä nelipistarin tyhjäkäynti lisäilma venttiiliä,mihin putki kiertää kaasuläpän ja vena välissä.siinä kun piuhan irrottaa se nostaa kylmäkäyntikiekoille koneen.Pasi87 kirjoitti:Mulla ainakin teki sen, että tyhjäkäyntimoottorin kara meni niin auki kun pystyi, eli tyhjäkäynti nousi johonkin vähän reilu 1000rpm.
Ainakin c20ne:ssä lähtee letku ennen kaasuläppää, menee siitä tyhjäkäyntimoottorille, josta letku imusarjaan. Päästää siis ilmaa oikean määrän, että pysyy tyhjäkäynnillä.
Niin paitsi se ei ole moottori vaan tyhjäkäynti lisäilmaventtiili.(näin ainakin oon luullu).Pasi87 kirjoitti:Ainiin kyse 1.6i:stä. Onko nelipisteruisku?terokimmo kirjoitti:siis 1,6 i ssä(kö).vai tarkotatko sitä nelipistarin tyhjäkäynti lisäilma venttiiliä,mihin putki kiertää kaasuläpän ja vena välissä.siinä kun piuhan irrottaa se nostaa kylmäkäyntikiekoille koneen.Pasi87 kirjoitti:Mulla ainakin teki sen, että tyhjäkäyntimoottorin kara meni niin auki kun pystyi, eli tyhjäkäynti nousi johonkin vähän reilu 1000rpm.
Ainakin c20ne:ssä lähtee letku ennen kaasuläppää, menee siitä tyhjäkäyntimoottorille, josta letku imusarjaan. Päästää siis ilmaa oikean määrän, että pysyy tyhjäkäynnillä.
Yksipisteruisku.terokimmo kirjoitti: Ainiin kyse 1.6i:stä. Onko nelipisteruisku?
Niin paitsi se ei ole moottori vaan tyhjäkäynti lisäilmaventtiili.(näin ainakin oon luullu).
Aika mielenkiintoista tietoa tuli, ei se tossa pelissä sammu, kierrokset jää mihin jää,
luulin että kuuluis sammua, mutta ei sitten...