B-Vectra -99 hb Ulina pikkulasin alta

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
vekkuli
'Kapitän'
'Kapitän'

B-Vectra -99 hb Ulina pikkulasin alta

Viesti Kirjoittaja vekkuli »

Eli jos puhallin on esim. kolmosella ovet/ikkunat kiinni niin kuskin takapikku lasin alta kuuluu ujellus.Jos raottaa ovea tai ikkunaa niin ujellus lakkaa.Myöskin kun painaa ikkunan alareunasta ulkopuolelta niin ääni häviää.Ikäänkuin ei kabiinista pääsisi ilma ulos kunnolla. Kaikki vinkit ovat tervetulleita niin tarkistellaan kohta kerrallaan!
Insignia Biturbo 2014
palehti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja palehti »

Itellä alkoi viikko sitten tekemään samaa, on tosi ufo-juttu :D
Mun mielestäni syyllinen on takaoven lukituksen vastakappaleen sijainti, nimittäin takaovessa tuntuisi olevan "pänni päällä" silloin kun tekee tuon äänen (oven avaamisen äänestä päätelty).
Kyllä se on jotenkin mekaaninen juttu, koska takaluukun avaaminen, kuskinpuolen ovien avaaminen ja jopa kuskinpuolen lasien raottamien lopettaa tuon ulinan.
Itse en ole "ehtinyt" ottamaan kuusiokoloavainta käteen ja säätämään vastakappaleesta "pänniä" pois, mutta uskon (ja varsinkin toivon) että -(z)- tulee sillä kuntoon.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
vekkuli
'Kapitän'
'Kapitän'

Sori tuo "pänni" sana ei täysin avautunut.Onko nuo kabiinin ilmanpoisto venttiilit takapuskurin alla kuten a-vectrassa vai voiko niillä olla mitään tekoa tuon ulinan kanssa.Mutta kerro mikä tuo pänni on niin kokeillaan säätää.
Insignia Biturbo 2014
palehti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja palehti »

No pänni sanalla tarkoitan, että se lukituksen vastakappale on väärässä kohdassa ja sen seurauksena ovi ja sen kiinnityspisteet ovat jatkuvassa väännössä keskenään.
Itse ainakin oletan että autossani on kiinnityksen vastakappaleen ylä- tai alapultti antanut vähän periksi ja sitten vääntymisen seurauksena vääntää ovea joko ylös tai alapäin.

Mä en ainakaan tässä vaiheessa jaksa uskoa että liittyisi mitenkään ilmanvaihtoon, vaan puhaltimen värinä nyt vaan sattuu johtumaan rungossa sopivalla taajuudella.
Takaluukkua kylkiä vaimentaessa huomasin yhden ilmanpoistoventtiilin olevan pelkääjän puolella kyljessä takapuskurin alla.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
vekkuli
'Kapitän'
'Kapitän'

Jos jotakuta kiinostaa niin ulina tuli huonoksi menneen tiivisteen alta.
Insignia Biturbo 2014
Vastaa Viestiin