öljynpaine?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
juhotep
'Kapitän'
'Kapitän'

öljynpaine?

Viesti Kirjoittaja juhotep »

Elikkäs moottori on c20xe ja on ongelmia öljynpaineen kanssa.Öljynpaine venttiili nalkkaa kiinni ja öljynpaine valo tietty syttyy, mutta syy tähän on että tuo öljy menee aivan veteläksi? minkä takia öljy menee ihan tuommoiseksi ihan kun hanasta päästäisi vettä? tämä ongelma on ilmennyt jo kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla olen testaillut eri öljyä mutta ei vaikutusta.ja öljyä tulee saman verran ulos kun on latettu ei ole jäähdytin nestettä joukossa. Auttakaan onnetonta opel kuskia.
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Taitaa bensaa päästä vähän öljyn sekaan, sehän tunnetusti tekee siitä lurattia...
Kuinka tarkasti olet mitannut sen öljyn määrän.?
juhotep
'Kapitän'
'Kapitän'

Päästin kannuun nuo öljyt ja siinä näytti että olis ollut oikeä määrä. Suuttimet olen katsonut ettei mikään jää auki. tässä alkaa ideat loppua..=) mutta tuo vika melkeen ilmenee silloin kun autolla kaasutellaan hiukan enemmän mitä normaalisti.
juhotep
'Kapitän'
'Kapitän'

eikös kellään ole vastaavaa vikaa ollut..? tai onko ideoita että mistä tämä voi johtua?
vai täytyykö vaan uskoa että polttoainetta menee öljyn joukkoon mutta voiko tämä johtua siitä että paluupuoli ahdistaisi? voisko se auttaa jos vetäis sen paluu puolen letkun suoraan tankin päältä tankkiin?
Veerantti
'Admiral'
'Admiral'

Vetelät koneessa;)

Viesti Kirjoittaja Veerantti »

Mitähän laatua ne öljyt olivat?
Jos sinne tulisi bensaa sekaan niin liemet tuoksuisivat bensalle ja sitä, siis bensaa, kuluisi huomattavan paljon.
Minulle tulisi mieleen että öljyjen kuumeneminen saa niiden viskositeetin=juoksevuuden muuttumaan. Ja jos muutos on pysyvä niin voi että???=Myös kylmänä kuin vettä.
Kun laskit öljyt pois niin kuinka kuumat ne oli? Lämpöisenä kaikki on aikas notkeita, siis lähes kuin vettä verrattuna siihen kun kaataa ne kannusta koneeseen sisään.
Ja siis toisinpäin-> onko öljynpaine anturi kunnossa? Vaihto uuteen varmuuden vuoksi tai painemittari kiinni niin näkee oikeesti missä mennään.
Calibra 16v
Vivaro(rellu) 2.5 CDTI
juhotep
'Kapitän'
'Kapitän'

Ölynpaine on tosiaan kadoksissa on mitattu mekaanisesti.mutta tänään sain tuon ylipaine venttiilin irti hoonasin sen männän, ja sit myös sen öljyjalassa olevan reijän mihin se mäntä kuuluu. Oli aivan jumissa täytyy kattoo jos toi hoonaaminen auttoi, Luulen että on niin paljon paskaa lähtenyt liikkeelle kun laitoin kunnon gm öljyt sisälle. Tämän saman projektin olen tehnyt kaksi kertaa aikaisemmin mutta en ole hoonannut vaan putsannut sen männä. Ja kone oli kylmä kun päästin öljyt.
juhotep
'Kapitän'
'Kapitän'

Tuli tuossa perjantaina purettua tuo öljypumppu irti, no siinähän se vika oli teki pientä hienoa alumiini purua jolloin tuo ylipaineventtiili juuttui kiinni.
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

Lyö samalla uudet osat sinne. Multa löytys käyttämättömänä tarvike rattaat+taustalevy, venttiili+jousi+mutteri. :wink:
2.0t Re85
juhotep
'Kapitän'
'Kapitän'

Kts tarjouksesta mutta olen tilannut uuden alkuperäisen jo. Meinasin että kerralla hyvää eikä mitään elvyttämista.=) Tuli sekin huomattua että alkuperäinen maksaa 290e ja tarvike 330e et näinkin päin välillä... :D
ToniJ
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ToniJ »

mul tuli sama vika lettiin ja ongelma on et mil vit sen männän saa sielt reijäst?! :o
juhotep
'Kapitän'
'Kapitän'

Elikkäs mä väänsin kovasta rautalangasta koukkupään ja koukkisin sillä. Siinä männässä on reijät sivuilla mistä pääsee nykimään sitä ulos. Otin itse ohjaustehostimen pumpun ja jalan irti että sain tilaa.
ToniJ
'Senator'
'Senator'

o-rengas koukulla sain sen pois.mäntä oli hirttäny oikein kunnolla kiinni.154 makso sit uus koko helahoito.ei ollu mitään järkee kunnostaa mäntää ku pesä oli myös tosi kulunu..4e kaaritiiviste ja 15e stefa.osat löyty suoraa espoosta elgekreeniltä<-vai miten se kirjotetaa yllystä.maahantuojalta pumppua ei saa enää.auto toimii HELVETIN paljon paremmin,tehoi tuli sen mitä kuuluis olla ja kaikki pienetki ylä kerran äänet hävis.eli suosittelen vaihtamaan koko pumpun eikä korjailemaan.
ToniJ
'Senator'
'Senator'

[quote="juhotep"]Kts tarjouksesta mutta olen tilannut uuden alkuperäisen jo. Meinasin että kerralla hyvää eikä mitään elvyttämista.=) Tuli sekin huomattua että alkuperäinen maksaa 290e ja tarvike 330e et näinkin päin välillä... :D

taidat muuten hetken joutua oottelee ku ei sitä oo missään opelilla ja eikä ne enää sitä saa ku valmistus on lopetettu...elimeet takas ooppelille ja tilaa x20xev:n pumppu.se on sit se vanhempi mikä on samanlainen.uuemmassa on pitkuloisen muotonen imuletkun reikä.kampuran stefan joudut myös ostaa erikseen ku siin pumpus on pienenpi sisäreijältä oleva stefa.muuten täysin sama pumppu.siin on ero miks se o eri osanumerolla.
juhotep
'Kapitän'
'Kapitän'

En joutunut odottamaan sitä pumppua kun 2 päivää. Ei ollut mitään ongelmia pumpun saamisessa. Pumppu oli myös aivan samanlainen.
Vastaa Viestiin