Tuli tuossa hetki sitten pieni käyntiinlähtö ongelma... Eli kylmänä lähtee kyllä melko hyvin käyntiin, mutta kun ajaa moottorin normaali lämpöiseksi niin ei millään meinaa lähteä...ankaraa sahaamista Onko ideoita missä olis vika? Ei pala vikavalot... viime joulukuussa korjattiin jo kahden suuttimen ohivuoto. Oliskohan taas samaa vikaa? Sain vasta diesel korjaamolle ajan loppukuusta...
Vaikee sanoa... mutta eikös silloin pitäisi lähteä huonosti käyntiin kylmänä... nyt lähtee melko kivuttomasti kylmänä.. koneenahan on sit tää common rail y25td mis on korkeapainepumppu...
Nii ja noissa bemareissa ollu kontaktiongelmaa paine-anturissa ja kone ei lähe käyntiin jos ei painetta tarpeeks ja onka se k-a anturiki yks mahollinen vikapaikka.Nouseeko kiekkamittari sillo ku auto ei lähe käyntiin?
Vai sielä oli juttua pumpuista... vois luulla et se vika on siinä paine-anturissa.. en ole kiinnittänyt huomiota kiekkomittariin..pitää koittaa..Ilmeneekö siitä joku vika sit jos ei liiku?
Nokka akselin anturi kun hajoaa niin ei käynnisty vaikka kuinka sahaa,saattaa sitten yhtä äkkiä lähteä tai olla lähtemättä ja tekee just tuota lämpinänä.Rail pumppu viat on harvinaisia joten sitä ei kannata ekaks pelätä.
veccu-b kirjoitti:Pitäisköhän silloin palaa merkkivalo mittarissa jos anturi rikki? Onko anturi pahassa paikassa? Pystyykö mitaamaan onko ehjä? Hinta tietoa?
Ei pala bemarissa ainakaan vikavalo vaikka anturi on hajalla,itse asiassa en ole koskaan nähnyt että e39 dieselissä olisi valo palanut vaikka vikoja on ollut jos jonkilaista.Ei ole anturi paha vaihtaa,muovi vaan pois venttiilikopan päältä ja se on siinä heti tyrkyllä.Vikakoodit kannattaisi kyllä luetuttaa ettei osia turhaan vaihdeta kun tuo anturi tais olla jotain satasen paikkeilla.Vastus arvoja en anturille tiedä mutta jostain esim autodata saattais löytyä arvot siihen.
Mulla oli joskus muinoin sama juttu M-B W115 240dieselin kanssa, johtopäätöksenä vedin että kone on vaan loppu... Lämpöisenä siis ei lähtenyt millään, paitsi kun minä starttasin ja kaksi kaveria työnsi autoa samaan aikaan antaen startille vauhtia, lähti juurijajuuri
Ehkäpä jari_w123 voisi valaista asiaa... miten mersunkone toimii väljänä...
Ei pala bemarissa ainakaan vikavalo vaikka anturi on hajalla,itse asiassa en ole koskaan nähnyt että e39 dieselissä olisi valo palanut vaikka vikoja on ollut jos jonkilaista.Ei ole anturi paha vaihtaa,muovi vaan pois venttiilikopan päältä ja se on siinä heti tyrkyllä.Vikakoodit kannattaisi kyllä luetuttaa ettei osia turhaan vaihdeta kun tuo anturi tais olla jotain satasen paikkeilla.Vastus arvoja en anturille tiedä mutta jostain esim autodata saattais löytyä arvot siihen.
Vai ei merkkivalot paljon pala... Ilmoittako testeri suoraan että anturi olis rikki vai tuleeko joku muu ilmoitus? Kannattako mennä oikein opelille luettamaan vikakoodeja vai riittääkö normaali korjaamon testeri? oli muistaakseni joku boschin testeri?