opel astra g 1.8 vm2000 ilmastointi ongelmaa
opel astra g 1.8 vm2000 ilmastointi ongelmaa
joo eli ongelmat alkoi vajaa vuosi sitten kun tein ilmastointiin huollon,viikko huollon jälkeen meni jäähdytyskenno keulasta hajalle kun flekti hakannu siihen(kuulemma tyyppivika),nooh kesä meni ilman ilmastointia(rahatilanne vaikutti asiaan)sit loppu syksystä sain uuden kennon hommattua ja vein sen laitettavaksi paikalliseen opel huoltoon,nyt kun alkoi lämpimät ilmat niin ilmastointi ei sit pelannutkaan,eli ei tullut kylmää ilmaa...mulla on vesiventtiili naputtanut koko sen ajan kun olen auton omistanut,ilmastointi pelasi hyvin ennen huoltoa joka tehtiin vajaa vuosi sitten.paikallisessa opel huollossa meinasivat että pitää vaihtaa vesiventtiili koska luultavasti päästää läpi lämmintä ilmaa,josta syystä ei sit puhaltais kylmää,ensin kyllä ehdottivat raitisilmasuodattimen vaihtoa?voiko vaikuttaa huono suodatin niin ettei tulee kylmää?kompura ja flekti herää kun laittaa ilmastoinnin päälle,eli pitäis olla ainetta ja kompura pelaa?olisko jotain mitä voisi itse kokeilla?ei huvita taas laittaa montaa sataa ilmastointiin...
-
röpönikkari
- 'Admiral'

No samalla tavalla siellä kennossa kuuma vesi kiertää vesiventtiili remontinkin jälkeen ku se vena korvataan suorilla putkilla. Jos järjestelmässä aineet sisällä ja luonnollisesti kompura lähtee päälle ni kylmää pitäis tulla. Ettei lämmönjakokotelossa joku läppä kettuilisi ja sotkisi kuuman ja kylmän ilman..? Tai jos järjestelmässä on liian paljon/vähän kylmäainetta.
Olen joskus vaihtanut Astra 2.0 TDL:n vm 1999 vesiventiillin. Oli aikamoinen urakka.
Nyt on taas vuotanut o- renkaiden ohi joinkin aikaa, eli eivät kestää montaa vuotta. Nähtävästi lämmityskenno ja rintapellin läpi kennolle tulevat putket pääsevät tärisemään, että o-renkaat kuluvat nopesti.
Jokin pakkasnesteen kestävä liima o- rankaiden umpärillä varmaan pitäisi, mutta jos joskus pitää purkaa, niin tulee hankaluuksia.
Onko kukaan kokeillut laittaa o-renkaiden ympärille silikoni tai muuta joustavaa tiivistemassaa?
Nyt on taas vuotanut o- renkaiden ohi joinkin aikaa, eli eivät kestää montaa vuotta. Nähtävästi lämmityskenno ja rintapellin läpi kennolle tulevat putket pääsevät tärisemään, että o-renkaat kuluvat nopesti.
Jokin pakkasnesteen kestävä liima o- rankaiden umpärillä varmaan pitäisi, mutta jos joskus pitää purkaa, niin tulee hankaluuksia.
Onko kukaan kokeillut laittaa o-renkaiden ympärille silikoni tai muuta joustavaa tiivistemassaa?