Opel manta -80 2.0E käyntiongelmia kylmänä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
mistel
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mistel »

sehän vaan ohittaa kaasuläpän eli nostaa kierroksia.ei huononna käyntiä.vaikea noista sanoa kun ei tiedä onko alkuperäinen vai itse asennettu ruisku.jos esim lämpöaikakytkin ei toimi niin lähtee pirun huonosti käyntiin ja ei käy kylmänä alkuun hyvin
mistel
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja mistel »

niin ja ilmeisesti et ole vaihtanut sitä lämpötilatunnistinta.ei maksa paljoa eli vaihda se.voi olla siinä.jos sulla on virrat aina vähissä niin mittaa purkuvirta,ota akusta kenkä irti ja laita yleismittari ampeerimittaus asennossa (10a) väliin ja jos näyttää yli 0,1a niin joku syö virtaa esim laturin diodi niinkuin delco remyissä perinteisesti
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja temenstein »

villeke kirjoitti:Olisko lisäilmaventtiili juminu? Toisinkun edellä mainittiin se ei tiedä lämpötila-anturista mitään, vaan on kaksoismetallijousi jonka läpi kulkee virta jatkuvasti (koneen ollessa käynnissä). Luisti menee kiinni lämmettyään, kun kone on hetken pyörinyt ja lämmennyt sekin. Koitapa puhaltaa venttiilin läpi kun kone ei käy eikä ole vasta ollut käynnissä.
missä tämä lisäilmaventtiili on? ja kun puhaltaa sen läpi niin mitä pitäisi tapahtua jos se on kunnossa? entä jos se on rikki?
Opel on Pop
villeke
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja villeke »

temenstein kirjoitti: missä tämä lisäilmaventtiili on? ja kun puhaltaa sen läpi niin mitä pitäisi tapahtua jos se on kunnossa? entä jos se on rikki?
kuva

pitäis mennä mainituissa olosuhteissa ilma läpi
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

mistel kirjoitti:niin ja ilmeisesti et ole vaihtanut sitä lämpötilatunnistinta.ei maksa paljoa eli vaihda se.voi olla siinä.jos sulla on virrat aina vähissä niin mittaa purkuvirta,ota akusta kenkä irti ja laita yleismittari ampeerimittaus asennossa (10a) väliin ja jos näyttää yli 0,1a niin joku syö virtaa esim laturin diodi niinkuin delco remyissä perinteisesti
nykyään kyllä virrat pysyy hyvin kun uusin akun. Mutta huomasin kun manta ei aamulla käynnistynyt että virranjakajan kannesta puuttuu kokonaan se hiili, pitää se vaihtaa ja katsoa mitä tapahtuu.
Opel on Pop
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

mistel kirjoitti:sehän vaan ohittaa kaasuläpän eli nostaa kierroksia.ei huononna käyntiä.vaikea noista sanoa kun ei tiedä onko alkuperäinen vai itse asennettu ruisku.jos esim lämpöaikakytkin ei toimi niin lähtee pirun huonosti käyntiin ja ei käy kylmänä alkuun hyvin
auto lähtee hyvin käyntiin mutta sitten käy vähän heikonlailla, kun kone on lämmin käy tasaisesti niinkuin pitääkin. Ilmeisesti ei ole jälkiasennettu ruisku. Lohkon kyljessä ainkin on merkintä 2.0E...
Opel on Pop
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

temenstein kirjoitti:
mistel kirjoitti:niin ja ilmeisesti et ole vaihtanut sitä lämpötilatunnistinta.ei maksa paljoa eli vaihda se.voi olla siinä.jos sulla on virrat aina vähissä niin mittaa purkuvirta,ota akusta kenkä irti ja laita yleismittari ampeerimittaus asennossa (10a) väliin ja jos näyttää yli 0,1a niin joku syö virtaa esim laturin diodi niinkuin delco remyissä perinteisesti
nykyään kyllä virrat pysyy hyvin kun uusin akun. Mutta huomasin kun manta ei aamulla käynnistynyt että virranjakajan kannesta puuttuu kokonaan se hiili, pitää se vaihtaa ja katsoa mitä tapahtuu.
noniin ja lisäystä. Vaihtoin hiilen, ei käy. Ostin uuden pyörijän, ei käy. Ei tuu kipinää enää. Vittu. Pitää kokeilla uutta puolaa tässä kuhan kaveri kerkeää semmosen tuoda.
Opel on Pop
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

temenstein kirjoitti:
temenstein kirjoitti:
noniin ja lisäystä. Vaihtoin hiilen, ei käy. Ostin uuden pyörijän, ei käy. Ei tuu kipinää enää. Vittu. Pitää kokeilla uutta puolaa tässä kuhan kaveri kerkeää semmosen tuoda.
vaihdoitko sen jakajan kannen vai hiilen sinne uuden.se on saattanut "heittokipinällä" polttaa sitä kantta ja muutenkin se nyt kannattais vaihtaa koko kansi yleensä.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Eikös se ole kärjellinen sytkä?Ne nyt ainakin tekee nuo oireet.siis huonot kärjet.tai ei aukee ym..
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

terokimmo kirjoitti:Eikös se ole kärjellinen sytkä?Ne nyt ainakin tekee nuo oireet.siis huonot kärjet.tai ei aukee ym..
Kärjetön sytkä siinä on. Niin sen pelkän hiilen vaihoin, voihan se olla että se kansikin mennyt. Pitää kokeilla kunhan se kaveri tulee jos sen asconasta ottas kantta lainaan ja kokeilis.
Opel on Pop
terokimmo
in memoriam
in memoriam

temenstein kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:Eikös se ole kärjellinen sytkä?Ne nyt ainakin tekee nuo oireet.siis huonot kärjet.tai ei aukee ym..
Kärjetön sytkä siinä on. Niin sen pelkän hiilen vaihoin, voihan se olla että se kansikin mennyt. Pitää kokeilla kunhan se kaveri tulee jos sen asconasta ottas kantta lainaan ja kokeilis.
joo.tuli vaan mieleen kun -80 b ascossa kärjet oli aikoinaan.tuleekos mittaristoon merkkivalot ym.normaalisti,ettei lukon pohja oo rikki.tai jos siinä on se etuvastus.sekin mahollinen.se tekee että yrittää käynnistyä heti kun lopettaa starttauksen, jos rikki.
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

Jep kaikki valot pelaa jne. Kokeiltiin niitä kaverin asconankin osia. Mitattiin sitten mantan omatkin osat, puolalle menee virta, ja puolalta lähtee virta ja menee jakajalle, mutta minun oman jakajankannen läpi virta ei mennyt, eli ainakin se pitää uusia, no kokeiltiin kaverin jakajankantta, mutta ei kummennut. Eli pitää viedä tuo itse jakaja mitottavaksi onko se kunnossa.

Kokeiltiin myös eri puolaa ja puolan alla olevaa sytytysyksikön liitintä, nämäkään eivät auttaneet mitään. Eli vaihtoehdoksi ei voi oikeen vissiin jäädä muuta kuin tuo itse koko jakaja.
Opel on Pop
terokimmo
in memoriam
in memoriam

temenstein kirjoitti:Jep kaikki valot pelaa jne. Kokeiltiin niitä kaverin asconankin osia. Mitattiin sitten mantan omatkin osat, puolalle menee virta, ja puolalta lähtee virta ja menee jakajalle, mutta minun oman jakajankannen läpi virta ei mennyt, eli ainakin se pitää uusia, no kokeiltiin kaverin jakajankantta, mutta ei kummennut. Eli pitää viedä tuo itse jakaja mitottavaksi onko se kunnossa.

Kokeiltiin myös eri puolaa ja puolan alla olevaa sytytysyksikön liitintä, nämäkään eivät auttaneet mitään. Eli vaihtoehdoksi ei voi oikeen vissiin jäädä muuta kuin tuo itse koko jakaja.
niin no jos siinä väljää on siinä jakajassa.ei kait siellä oo kun tunistin anturi sisällä,minkä voi koitaa vaihtaa senkin.ei taia nuo jakajat olla niin saatavilla enää nykyään.senkö ymmärsin että ohjain yksikköä jo koitit vaihtaa,vai?mites tuota virtaa jakajan kannen läpi mittasitte.siis kipinän tuloa.ei siitä muuten voi kun vastusmittarilla kattoo että yhdistyy sisäpuolinen nasta ja tulpanjohtolähtö.en kai ymmärtänyt oikeen taas kerran.
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

terokimmo kirjoitti:
temenstein kirjoitti:Jep kaikki valot pelaa jne. Kokeiltiin niitä kaverin asconankin osia. Mitattiin sitten mantan omatkin osat, puolalle menee virta, ja puolalta lähtee virta ja menee jakajalle, mutta minun oman jakajankannen läpi virta ei mennyt, eli ainakin se pitää uusia, no kokeiltiin kaverin jakajankantta, mutta ei kummennut. Eli pitää viedä tuo itse jakaja mitottavaksi onko se kunnossa.

niin no jos siinä väljää on siinä jakajassa.ei kait siellä oo kun tunistin anturi sisällä,minkä voi koitaa vaihtaa senkin.ei taia nuo jakajat olla niin saatavilla enää nykyään.senkö ymmärsin että ohjain yksikköä jo koitit vaihtaa,vai?mites tuota virtaa jakajan kannen läpi mittasitte.siis kipinän tuloa.ei siitä muuten voi kun vastusmittarilla kattoo että yhdistyy sisäpuolinen nasta ja tulpanjohtolähtö.en kai ymmärtänyt oikeen taas kerran.
Niin miksi hall anturiksi se kaveri sitä nimittikään mikä sielä jakajan sisällä on. Annettiin olla puolanjohdon jakajan kannessa paikallaan ja yleismittari vastus asentoon ja sillä tavalla se mitattiin. Juu sitä ohjainyksikköä kokeilin kaverin autosta mikä on puolan alla.
Opel on Pop
terokimmo
in memoriam
in memoriam

temenstein kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:

Niin miksi hall anturiksi se kaveri sitä nimittikään mikä sielä jakajan sisällä on. Annettiin olla puolanjohdon jakajan kannessa paikallaan ja yleismittari vastus asentoon ja sillä tavalla se mitattiin. Juu sitä ohjainyksikköä kokeilin kaverin autosta mikä on puolan alla.
niin no ei siitä puolanjohdosta kanteen,nää vastusmittarilla kun sen välin.pyörijähän ei nastoihin kiinni ota,niin sieltä kautta ei kule kuin kipinä.
kyllähän niita hall antureita ja sakaroita varmaan jostain saa uusia.jos sitä epäilee.turha taas vaihtaakaan jos ehjä.enkä tiiä neuvoa itse miten se mitataan onko kunnossa.
Vastaa Viestiin