Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
meinaatko ettei vaikuta mitään?? jotkut sanoo että jopa 15 hevosta lisää (mihin en kyllä itse usko) ja jotkut sanoo ettei vaikuta, mutta kun haluttais kuitenkin itse koittaa. Sittenhän sen tietää...
mulla oli astrasta(2.0 16v) katti pois viime viikon enkä huomannu mitään hyötyä...äänet meni vaan niin koviksi ettei iljenny ajaa edes...eli ei kannata ottaa sitä pois!
pers tuntumalta se vaan tuntuu:"että kyllä nyt lähtee" kun pakoäänet kovenee.
pitäisi käyttää penkissä ennen ja jälkeen katin poiston niin totuus selviäisi.
jos nyt ei satu olemaan aivan ensimmäisiä katti autoja ja vielä alkuperäisellä katilla niin ei se teho juuri lisäänny.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Mulla kävi hassusti kun Omegasta piti ottaa katit pois. Ajattelin että nyt varmaan tulee tehoa lisää vaikka kuinka. Mutta katteja irrottaessa koinkin yllätyksen, pelkät tyhjät pöntöt! Joku on kerinnyt ensin. Ja nuo muuten olivat justiin saman näköset kuin 3000:n katit mutta mitääs hitsausjälkiä ei näy missään, eli kait ne ovat katittoman 3000:n etummaiset äänenvaimentimet...
Tarinan opetus... Mikähän se nyt olisi.. Älä odota liikoja???
Itse poistin katin x18xe Vectrastani täysin kokeilu mielessä täällä esiintyvien kiistojen johdosta... Tulos: heppoja ei tullut lisää, äänistä tuli tosi hyvät(samalla vaihdettiin takapönttö). Vääntöä saattoi tulla alakierroksille hieman lisää tosin putki vuoti hieman katin edestä...