Astra G:n madaltaminen?
Astra G:n madaltaminen?
Eli. Onnsituuko madaltaminen hyvin pelkillä jousilla vai täytyykö ostaa ihan koko alustasarja? Paljonko kannattaa madaltaa, kun minulla on 225/40-16 renkaat? Onko hankala projekti? Kaikkea asiaan liittyvää saa kertoa! Kaikesta on apua.
Itse vaihdoin pelkät jouset (Weitec -40mm) kun normi-iskarit tuntuivat olevan ihan kunnossa. Kyllä tuo parempaan suuntaan meni muttei se ole niin jämäkkä läheskään kun kaverin HR-Bilstein jousi-iskari setti. Tuo oma nyt oli budjettiratkaisu, mutta seuraavaan varmaan vaihdan myös iskarit. Eli halvalla (pelkillä jousilla) ei saa parasta, mutta mielestäni ihan hyvän. Itse maksoin vajaan 100e noista jousista ja olen tyytyväinen hinta-laatu suhteeseen.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
..
Itsellä on 40/40 supersportin iskarit ja jom:n jouset. Oon ollu ihan tyytyväinen. halpahan paketti oli, niin ei valittamista, kun ei odotuksiakaan ollut. Tietysti jos kahisevaa löytyy, niin suoraan ostaa kunnon paketin. Esim. säädettävän niin helppo kikkailla.
Itsellä oli 205/55/16, ET 42, Ei toivoakaan pudotuksen jälkeen,että olisi voinut ajella hymyssä suin. kaariin otti kiinni jo pienissä töyssyissä. Kaarien rullaus tietysti auttaisi vaan nyt talvirenkaat on 195/60/ 15, ei onkkelmia. kesäksi sitten jotain isompaa.
Asennuksesta sen verran, että ei tuota ongelmaa kuhan hyvät työkalut löytyy. Kaverin kanssa parisen tuntia meni kun veivattiin pois ja paikalleen. Takapää on ihan put and go- hommaa, etupään kanssa vähän enemmän aikaa saa menemään, mutta ei mikään hankala rojekti. Käytä hakua niin löytyy varmasti asiasta enemmän
Itsellä oli 205/55/16, ET 42, Ei toivoakaan pudotuksen jälkeen,että olisi voinut ajella hymyssä suin. kaariin otti kiinni jo pienissä töyssyissä. Kaarien rullaus tietysti auttaisi vaan nyt talvirenkaat on 195/60/ 15, ei onkkelmia. kesäksi sitten jotain isompaa.
Asennuksesta sen verran, että ei tuota ongelmaa kuhan hyvät työkalut löytyy. Kaverin kanssa parisen tuntia meni kun veivattiin pois ja paikalleen. Takapää on ihan put and go- hommaa, etupään kanssa vähän enemmän aikaa saa menemään, mutta ei mikään hankala rojekti. Käytä hakua niin löytyy varmasti asiasta enemmän
Ja jos innostusta tuohon säädettävään alustaan löytyy nii saa saksasta ihan pilkka hintaan. Ja hyväksi moni tuon esim FormelK.n todennu. Mulla oli astra g farkussa kyseinen alusta, olin tyytyväinen ja pelas. Alustassa oli vain korkeus-säätö mut riitti mulle. Hintaa tuli kotiovelle tuotuna 280 eeroo.
Kerro lisää. Ebayn kautta?juusto-84 kirjoitti:Ja jos innostusta tuohon säädettävään alustaan löytyy nii saa saksasta ihan pilkka hintaan. Ja hyväksi moni tuon esim FormelK.n todennu. Mulla oli astra g farkussa kyseinen alusta, olin tyytyväinen ja pelas. Alustassa oli vain korkeus-säätö mut riitti mulle. Hintaa tuli kotiovelle tuotuna 280 eeroo.
aika simppeli ebay on, sakemannila kielen takia itselle hankalampi, mutta kyllä sieltä vaan putkisto tuli ja englannista vanteet.
eli kannattaa melkein selailla ebay.co.uk:ta ja sittenkun on nuo perusasiat kunnossa niin samoilla tunnuksilla pelittää ebay.de:ssäkin. Suoraan voi ostaa, tai huutaa kohteesta aina ja kysyä kannattaa etukäteen kulut suomeen jne.
eli kannattaa melkein selailla ebay.co.uk:ta ja sittenkun on nuo perusasiat kunnossa niin samoilla tunnuksilla pelittää ebay.de:ssäkin. Suoraan voi ostaa, tai huutaa kohteesta aina ja kysyä kannattaa etukäteen kulut suomeen jne.
Kannattaako osaa pelkät madallusjouset jos madallan edestä 60mm ja takaa 40mm vai onko järkevää samalla ostaa iskaritkin? Mitenkä muuten tuo vanteiden ET. Kävin vanneliikkeessä ja myyjä sanoi, että ei kannata harkitakkaan Astraan mitään mulla ET:llä olevia vanteita, kun 28-37 väliltä? Että autosta tulee mahdoton ajaa ja renkaat raapiikaariin? Onko asianyt ihan noinkaan? Olisi kiikarissa 7x17 ET 40, niin onko unohdettava tälläinen vaihtoehto?
Kyllä on silkkaa jaskaa puhunut myyjä. Käy vääntään nenästä sitä!Inkeri kirjoitti:Kannattaako osaa pelkät madallusjouset jos madallan edestä 60mm ja takaa 40mm vai onko järkevää samalla ostaa iskaritkin? Mitenkä muuten tuo vanteiden ET. Kävin vanneliikkeessä ja myyjä sanoi, että ei kannata harkitakkaan Astraan mitään mulla ET:llä olevia vanteita, kun 28-37 väliltä? Että autosta tulee mahdoton ajaa ja renkaat raapiikaariin? Onko asianyt ihan noinkaan? Olisi kiikarissa 7x17 ET 40, niin onko unohdettava tälläinen vaihtoehto?
Kuitenkin Astran originaali vanteessa on ET49. Kun ET on 35< niin se on astraan passeli, 7-7½"x17 niin lähempänä neljääkymmentä ja 8x18" sitten jo 42<.
7x17 ET 40 on just bueno
Tiedä sitten miten tuo 60mm madallus vaikuttaa, mutta tuo myyjän mainitsema 28< on jo aivan liian pieni madallettuun Astraan!!
60mm madallukseen ehdottomasti uudet tarkoitukseen sopivat lyhennetyt iskarit. 30-35mm madallus menee vielä vakiovaimentimilla, mutta siitä matalammat kannattaa jo laittaa lyhemmällä iskarilla. Toki monet ajaa vakioiskareilla ja matalilla jousilla 40-50mm, mutta ne ei varmaan sitten paremmasta tiedä
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
kitupiikistä edullista korkeussäädettävää, ilmeisesti Premium? merkkinen: http://www.kitupiikki.net/productdescription11447.aspx

Vaikuttaako se jotain jos vanne on huulivanne?TomTom kirjoitti:Kyllä on silkkaa jaskaa puhunut myyjä. Käy vääntään nenästä sitä!Inkeri kirjoitti:Kannattaako osaa pelkät madallusjouset jos madallan edestä 60mm ja takaa 40mm vai onko järkevää samalla ostaa iskaritkin? Mitenkä muuten tuo vanteiden ET. Kävin vanneliikkeessä ja myyjä sanoi, että ei kannata harkitakkaan Astraan mitään mulla ET:llä olevia vanteita, kun 28-37 väliltä? Että autosta tulee mahdoton ajaa ja renkaat raapiikaariin? Onko asianyt ihan noinkaan? Olisi kiikarissa 7x17 ET 40, niin onko unohdettava tälläinen vaihtoehto?
Kuitenkin Astran originaali vanteessa on ET49. Kun ET on 35< niin se on astraan passeli, 7-7½"x17 niin lähempänä neljääkymmentä ja 8x18" sitten jo 42<.
7x17 ET 40 on just buenoItsellä 7x17 ET38.
Tiedä sitten miten tuo 60mm madallus vaikuttaa, mutta tuo myyjän mainitsema 28< on jo aivan liian pieni madallettuun Astraan!!
60mm madallukseen ehdottomasti uudet tarkoitukseen sopivat lyhennetyt iskarit. 30-35mm madallus menee vielä vakiovaimentimilla, mutta siitä matalammat kannattaa jo laittaa lyhemmällä iskarilla. Toki monet ajaa vakioiskareilla ja matalilla jousilla 40-50mm, mutta ne ei varmaan sitten paremmasta tiedä