A Omegan kattoluukun sähköt

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Pasi87
'Senator'
'Senator'

A Omegan kattoluukun sähköt

Viesti Kirjoittaja Pasi87 »

Minkäslainen on A Omegan alkuperäinen kattoluukku?

Mulla on kytkin siinä käsijarrukahvan vieressä.
Kaverilla on 3000:ssa kytkin katossa kattovalon lähettyvillä ja luukkukin on paljon taaempana kuin mulla.

Sellainen ongelma tuli pesun jälkeen, että ikkuna aukeaa (menee katon sisään), muttei mene kiinnipäin, elli ei liiku siihen "takareunaylhäällä"-asentoon. Missäköhän mahtaa olla vikaa? Vituttaa tähän aikaan lähteä tuonne pihalle tutkimaan.
Onko tuossa mitään pakkoajoa/käsiajoa? että saisi luukun edes kiinni?

Niin ja sitten vielä, että missä sijaitsevat kattoluukun mahdolliset releet ja sulakkeet?
Volvo V70 2006 D5244T4+M66
bart
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja bart »

jaa eikös siellä interööriissä oo siinä kattoluulukun vieres oo semmonen
tulppa ja tulpan alla kuusikolo tai torx josta manualisesti voi veivata luukun kiinne?
Pasi87
'Senator'
'Senator'

Noniin eilen sain kattoluukun veivattua kiinni. Piti ottaa verhoilua hiukan auki kattoluukun reunoilta, jotta näki moottorin. Siinä oli sellainen tasapääruuvi, josta piti keskeltä painaa joku nappula pohjaa, että sitä pystyi pyörittämään, sillä sitten ruuvasin kattoluukun kiinni.

Nyt tarviisin tietoa siitä, missä tuon luukun sulakkeet yms. releet mahd. ohjausboksi sijaitsee.
Siellä moottorin yhteydessä on kenties jotain? Saako sen moottorihärpäkkeen irti ilman luukun katosta repimistä?

Onko kellään ollut kyseistä vikaa, että toinen suunta moottorissa ei toimi?
Pasi87
'Senator'
'Senator'

Eiks kellään oo oikeasti tietoa omegan kattoluukusta? :o
Pasi87
'Senator'
'Senator'

Siis herran jumala....eikö kellään tietoa, vaiko ei halua kertoa sitä?
Irmscher1
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Irmscher1 »

No kuule sulake sijaitsee sulakerasiassa ratin alla, relettä luukulle mun mielestä ei edes ole, ja sellanen homma oli mulla kun mun piti ittelle vaihtaa toi moottori niin sai kaks päivää takuta että sai boordit oikeisiin kohtiin että sai luukun toimiin 2-toimisesti oikein, ku ne pitää olla oikeis kohdissa muuten ei mee kiinni tai ei aukee, jos sun tapaukses olis vaikka noi boordit hypänny vääriin kohtiin, tai sitten se on vaan tossa katkaisijassa vika
(Onkos toi muuten opelin oma kattoluukku kun mun omas tarvinnu mitään verhoilua raottaa oli vaan sellanen pikku luukku mistä sai ruuvata luukun kiinni)
Pasi87
'Senator'
'Senator'

Irmscher1 kirjoitti:No kuule sulake sijaitsee sulakerasiassa ratin alla, relettä luukulle mun mielestä ei edes ole, ja sellanen homma oli mulla kun mun piti ittelle vaihtaa toi moottori niin sai kaks päivää takuta että sai boordit oikeisiin kohtiin että sai luukun toimiin 2-toimisesti oikein, ku ne pitää olla oikeis kohdissa muuten ei mee kiinni tai ei aukee, jos sun tapaukses olis vaikka noi boordit hypänny vääriin kohtiin, tai sitten se on vaan tossa katkaisijassa vika
(Onkos toi muuten opelin oma kattoluukku kun mun omas tarvinnu mitään verhoilua raottaa oli vaan sellanen pikku luukku mistä sai ruuvata luukun kiinni)
Kun en tiedä onko oma vai ei? Sitäkin olen kyllä kysellyt, mutta tietoa ei tunnu kellään olevan. Nappi on käsijarrukahvan vieressä.

Pitää yrittää testata kytkimen toimivuus, kun vaan keksisi miten testata?
Vastaa Viestiin