Moottorin vikavalo...prkl!
-
whiteboypunkass
- 'Agila'
Moottorin vikavalo...prkl!
Joo. moro vaan kaikille! Elikkäs mulla olis yks propleema. Omistan vectra a cdx 1.8 vm-94. Auton moottorinvikavalo syttyy ajaessa, eli yleensä 10-15km ajon jälkeen ja saataa sammua samantien eli ei mitään johdonmukasuutta ilmene ajossa. "Ongelma" on se, että tämä vikavalon syttyminen ja sammuminen ei vaikuta mihinkään hallintalaitteisiin, puhumattakaan moottorin käynnistä, se vaan ilmaisee olemassaolostaan jostakin syystä. kävin opel huollossa katsotuttaan vika koodia ja kävi ilmi, että vikakoodi ei mene edes perille muistiyksikköön lukuun ottamatta muita eli abs ja airbagit. Huoltomies sanoi kuitenkin rennosti , ettei kannata huolestua valosta kun ei kerta vaikuta ajoon....itse olen kuitenki erimieltä
! Onko jollakin ollut samaa ongelmaa koodin luvussa kyseisen mallin kans ja miten ootta edenny? Onko muilla samantyylistä vikaa ollu? Tympiä hakea itse vikaa mistään, kun nimenomaan auto ei ilmaise itseään siitä, että olisi "sairaana"
. Auttakeeee!!
-
whiteboypunkass
- 'Agila'
Löytyi!!
Joo elikkä syynä oli happianturi. Köyhä oli yrittäny säästää ja osti tarvike anturin:). Tämän takia ruisku ei pysyny yhtään anturin antamissa säädöksissä ja seos suhde vaihteli liikaa. Kone ilmoitti siksi vikavalolla. Eli okannataa ostaa alkuperäinen anturi nii ei tarvi tapella tai ihmetellä:))Iso-O kirjoitti:Mulla samaa onkelmaa ja ei tosiaa ole mitenkään toimintaan vaikuttanu ens alkuun se vähän säikäytti mut koitappa tökkiä tulpanjohtoja jos ne on hieman löysällä
Tai ennemmin taitaa olla aika tavallinen vika opelistissa jossei viitsi tutkia mistä valon syttyminen johtuucesar1 kirjoitti:Taitaa olla aika tavallinen vika oopeleissa, omakin merkkivalo palaa mutta ei se nyt kauheasti menoa haittaa, sammuu sitten itsestään
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri