Calibran verotus!!!
-
Topah76
- 'Senator'

Täytyy nyt kertoa tässä, että Turbo Calibroille on tehty suomessa virheellisiä verolaskelmia, eli on käytetty vertailuajoneuvona samaa, kuin 8 venttiiliseen. Siksi joillakin on ollu jopa 2000 euroa pienemmät verot, kuin toisella vastaavan ajoneuvon tuoneella. Sain tietooni asian yhdestä tullitoimipisteestä. Eivät kai taida periä kuitenkaan takaisin, vaikka ovat perineet liian vähän. Eipä kuiteskaan ole ihan tasavertaista, kun just Turbo Calibroissa on ollu 2000 euron heittoja veroissa. Ja Sauli, jos sun Calibraa on verrattu esim. 318Ci coupe bemariin, ni onneks olkoon, ku oikee auto on joku paljon kalliimpi Audi. 318Ci coupe on vertailuauto 8 venttiiliselle calibralle.On 2003-05-26 19:51, ata wrote:Ei ole ilmastointia ja mittarissa on n. 116000 km, jonka todenperäisyydestä ei ole mitään varmaa tietoa. OCF:ään täytyy perustaa kyllä varmaan joku Calibra-jaos vielä lähiaikoina...On 2003-05-26 18:01, sauli wrote:
Onko sulla ata ilmastointi tossa sun turbossas? Entäs minkäverran kilometrejä?
Ainakin meil on samaa vuosimallia sitten.![]()
Jos mun verot olisi samaa luokkaa kuin nuo sun mainitsemat, niin olisin kyllä ihan suht tyytyväinen. Mutta sitähän ei ole missään kuulutettu että samanmalliselle ja samanikäiselle autolle tulisi sama vero...
Mä oon kuullu kanssa noista virheellisistä laskelmista hieman juttua.. Ja taitaa tässä munkin tapauksessa olla käyny joku virhe, sillä mun vertailuautona oli meinaa Toyota Celica 1.8 VVTL-i T sport 3d.
Eihän se ihan tasan mee, että toisilla verrataan johonkin Audiin, ja toisilla Toyotaan. Mutta mun kannalta onneksi näin päin.
En mä jaksa uskoa, että ne jälkeenpäin multa mitään voi enää periä.
Eihän se ihan tasan mee, että toisilla verrataan johonkin Audiin, ja toisilla Toyotaan. Mutta mun kannalta onneksi näin päin.
Autoveroilmoitukseen voi ja kannattaa liittää oma selvitys auton yleisestä vähittäismyyntiarvosta, riittävine perusteluineen.
Esim. Keltaisenpörssin vastaavien autojen myynti-ilmoituksista tulosteita oman selvityksen liitteeksi.
Tällaisilla perusteilla esim. Vectra A V6 -93 vero oli n. 2800 € muutamia kuukausia sitten mikä on mielestäni varsin asiallinen summa.
Esim. Keltaisenpörssin vastaavien autojen myynti-ilmoituksista tulosteita oman selvityksen liitteeksi.
Tällaisilla perusteilla esim. Vectra A V6 -93 vero oli n. 2800 € muutamia kuukausia sitten mikä on mielestäni varsin asiallinen summa.
Mulla meni veroja n.5500€ ahdetusta calibrasta -92, ja vertailuauto oli juuri tuo 318 BMW (Bad Money Waste). Eikä tulli siitä mitään takaisin peri, koska lopullinen veropäätös on ko. autosta tehty, eikä sitä muuteta.
Siitä en tiedä onko joku sitte määritelly autolle jonkun tietyn vertailumallin, ilmeisesti ei kun eroja tulee. Ehkä joku olisi kuitenkin kertonut veropäätöksiä tekevälle henkilölle jos näin olisi.
Itse odottelen kyllä palautuksia tuosta summasta..
Siitä en tiedä onko joku sitte määritelly autolle jonkun tietyn vertailumallin, ilmeisesti ei kun eroja tulee. Ehkä joku olisi kuitenkin kertonut veropäätöksiä tekevälle henkilölle jos näin olisi.
Itse odottelen kyllä palautuksia tuosta summasta..
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Mikä tullipiiri?On 2003-06-12 17:09, Wannabecalibra wrote:
Huomenna 4 viikkoa kulunu eikä vielä mitään kuulunutYks jannu sano 3 viikkoa toinen 4 viikkoa ja kolmas kuulemma 1-2kk....
Ens viikolla alan terrorisoimaan tullin puhelimia jos mulkut eivät päätöstä saa aikaan.... On tää kyllä yks täysin paska valtio!
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!