astra G ratti vinossa..

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
pfohr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pfohr »

eli autoon on vaihdettu uudet iskarit ja kesärenkaat.vika tuli viime viikonloppuna,ratti on vinossa oikealle päin aavistuksen ja kun sen suoristaa ajossa normaaliksi vetää vasemmalle reilusti.on myöskin uraherkempi kuin ennen vikaa.uudet iskarit ja renkaat eivät vaikuta vikaan koska ne on vaihdettu 1000 km sitten.olisko jos johonkin töyssyyn on ajettu et jotain on mennyt pieleen??
auto on 1,6 glub astra vm-99 caravan.
ELI MIKÄ AIHEUTTAA KIUSALLISTA PÄÄNVAIVAA JA TUSKAA??
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Sulla on aurauskulmat päin peetä :grin: Saatettu joskus säädättää rikkinäisen iskarin aikaan ja nyt kun sulla on uudet niin pielessähän ne kulmat on.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Joo..tod näk aurauskulmat on hiukan pielessä. Tosin kulmien säätäminen ei välttämättä oikaise rattia. Ainakin itellä kävi joskus Vectran kanssa niin että kun kulmat säädettiin kohdilleen niin ratti meni "vinoon". Olis kuulemma sitten pitänyt oikaista ratti irrottamalla se..joka taas ei ole ihan edullista puuhaa airbagien aikakaudella.

Ratti vinossa on muuten yks ärsyttävimpiä, sinänsä harmittomia pikkuvikoja mitä autossa voi olla :smile:
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Onkos vectrassa aurauksen säätö vaan hammastangon toisessa päässä :smile:

Jos säätö tehdään vain toiselta puolelta, toki ratti menee vinoon.... ja oikaistua saa säätämällä sopivan verran raidepäitä kiertämällä, toista sisään toista ulos ... mutkun noissa säädöissä yleensä tehdään vaan nopeiten = toiselta puolelta.
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Itselläni oli ainakin silloin ratti aivan vinossa kun alustavaihdettiin. Aurauskulmien säädönjälkeen se palautui ihan suoraa
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com

Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Mörkö
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mörkö »

Sama juttu mun -91 vecussa. Ratti on vinossa vasemmalle ja jos päästää ratista irti ajossa, niin auto alkaa vedellä oikealle. Muutenkin auto vetelee välillä ihan miten sattuu, tosin mulla onkin iskarit ja jouset ihan paskana. Ens viikolla uudet niin näkee sit vaikuttaako vetelyyn.
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

On 2003-06-12 13:36, mä wrote:
Joo..tod näk aurauskulmat on hiukan pielessä. Tosin kulmien säätäminen ei välttämättä oikaise rattia. Ainakin itellä kävi joskus Vectran kanssa niin että kun kulmat säädettiin kohdilleen niin ratti meni "vinoon". Olis kuulemma sitten pitänyt oikaista ratti irrottamalla se..joka taas ei ole ihan edullista puuhaa airbagien aikakaudella.

Ratti vinossa on muuten yks ärsyttävimpiä, sinänsä harmittomia pikkuvikoja mitä autossa voi olla :smile:
Tai sitten sinulle ei ole tehty kunnolla sitä säätöä. Itse käytin "piip" paikassa ja ratti jäi vinoon, mutta kun käytin Konalan Shellillä niin avot johan suoristui ratti!
soppa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja soppa »

Mulla on kans vinossa ratti ollu siitä astin kun vaihdoin kesäkummet alle. Talvirenkailla ei mitään ongelmaa, ratti suorassa ja ei puoltanut mihinkään. Nyt kun kesäkummet alla niin ratti kierossa ja puoltaa niin prk.. oikealle, varsinkin jarruttaessa taajama nopeuksilla. Ei luulisi olevan kulmat pielessä kun saman kokoiset kumet on alla. Onhan talvirengas tietenkin pehmeämpi mutta eikai se nyt niin paljon vaikuttaisi...???
Astra G sport 2.0 16v
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2003-06-12 15:03, soppa wrote:
Mulla on kans vinossa ratti ollu siitä astin kun vaihdoin kesäkummet alle. Talvirenkailla ei mitään ongelmaa, ratti suorassa ja ei puoltanut mihinkään. Nyt kun kesäkummet alla niin ratti kierossa ja puoltaa niin prk.. oikealle, varsinkin jarruttaessa taajama nopeuksilla. Ei luulisi olevan kulmat pielessä kun saman kokoiset kumet on alla. Onhan talvirengas tietenkin pehmeämpi mutta eikai se nyt niin paljon vaikuttaisi...???
itellä meni ompussa ratti vinoon, kun vaihdatin iskarit, ja sit kun kyllästyin niihin hyppy keppeihin, tai siis kun niistä tuli hyppykepit, niin seuraavassa iskarien vaihdossa ratti taas suoristui, mystistä.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-06-12 14:53, L@te wrote:
On 2003-06-12 13:36, mä wrote:

Tai sitten sinulle ei ole tehty kunnolla sitä säätöä. Itse käytin "piip" paikassa ja ratti jäi vinoon, mutta kun käytin Konalan Shellillä niin avot johan suoristui ratti!
Taisipa olla kyseessä kanssa "piip"- paikka..eli hommaa ei tehty kunnolla :smile:
ascocd
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ascocd »

Itsellänikin on Asconassa (C) ratti hiukan vinossa (kun ei ole "ehtinyt" suoristaa). :wink:

Offtopic:
Mutta mistäs mahtaa / mahtoi johtua semmoinen, kun ostin auton niin se veti kokoajan hiukan oikealle, mutta nyt tuntuu menevän suoraan.?
Autolla olen ajanut nyt n. 4000km.

Niin ja autossa on ohjaustehostin, voiko liittyä jotenkin siihen ?
Auto kuin auto kunhan se on saksalainen... :roll:
Matlog
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Matlog »

Ajelin n. vuosi sitten ajatuksissani harvahkossa jonossa. Mitä lienen unelmoinut - yhtäkkiä havahduin, että edellä ajava oli pysähtynyt - johonkin pihalle kääntymistä odottamaan - ja minä 20 metrin päässä , vauhtia 50 kmh. Onneksi jalkakäytävä oli tyhjä, väistin sinne että tömähti. Jalkakäytävän reuna oli epätavallisen korkea, varmaan lähelle 30 cm, mutta en huomannut autoni mitenkään vaurioituneen, ja jatkoin matkaa. Seuraavana aamuna moottoritiellä huomasin, että ratti on vinossa oikealle, kun suoraan ajaa, p-le. Lisäksi jäähdytin oli alkanut tihkua muovilaidoiltaan, p-leen p-le, mutta se on toinen juttu. Käytin Astraa merkkiliikkeessä kulmien mittauksessa ja säädössä; sain oikein nätin tulosteenkin sieltä. Siinä oli joka pyörän Camber-, Caster- ja Aurauskulmat sekä erikseen etu- ja takapään Kokonaisauraus ja Kulkukulma. Rattikin suoristui, kokonaishintaan 65 eur.
Vastaa Viestiin