** Opel Manta "400" 2.4 CIH ** Päivitetty 24.9
No johan oli taas vaikeen olosta. Ei tossa kadetin raadossakaan (niin, kuvat taitaa vähä valehdella) menny kun 1,5h kilvityksessä. Siitäki suurin osa papereiden tekoon. Siinä halus inssi laittaa näkyviin asti (eli erikoisehtoihin) vaihdetut osat, eli koneen laatikon ja akselit. Sekä tietenkin alustan korkeus. Muutetuista etujarruista ja pääsylinteristäki riitti halkasija tiedot.
Mutta joka tapauksessa, Onnea uudelle otteelle ja intoa huomiseen yritykseen
Mutta joka tapauksessa, Onnea uudelle otteelle ja intoa huomiseen yritykseen
Tattista!
Uusi tulee kuulemma postissa perässä joka minun pitää vielä tarkastaa, jotta kaikki merkitty oikein. Muutetaan heidän toimesta jos virheitä. Prosentteja tulee noin 30, tarkka selvinnee kun tulee ote postiloodasta.
Joku viisas (Taisi olla Mikko) sanoi, että jos vaihtaa uudemman mallin osan (erilainen uudemmassa mallissa vrt takapuskuri) niin siitä ei mene uuden säännön mukaan rosentteja. Täytyy tarkastaa AKE:n sivuilta.
Tosiaan 18:sta vuoteen kukaan ei ole kysynyt yhtään mitään korisarjasta tms muutetuista osista. Aina todenneet, että menee tuohon 88 muutos katsastukseen jolloin otteseen tullut maininnat vanteista, 2,4 moottorista yms. Olivat vain nyt sitä mieltä, että ei meinaa mitään ja menee samaan rahaan.
Teho sarake jäi tyhjäksi, eivät halunneet laittaa siihen mitään, koska moottori vaihdettu viime keväänä (edellen 2.4).
Mutta hyvä asiahan se on, että kaikki siellä nyt on merkitty, ei tarvitse tulevaisuudessa joka vuosi selittää samaa asiaa. Helpottaa toimintaa molemmin puolin.

Ihan oikea leima tuli. Mukana hanskalokerossa vanha kunnon punainen rekisteriote ja ihan oikea leima takana.Marko.L kirjoitti:Ai sielläpäin laittelevat vielä leimoja otteisiin? No ei.. vitsi, vitsi.![]()
paljonko kirjasivat prosentteja otteeseen?
Uusi tulee kuulemma postissa perässä joka minun pitää vielä tarkastaa, jotta kaikki merkitty oikein. Muutetaan heidän toimesta jos virheitä. Prosentteja tulee noin 30, tarkka selvinnee kun tulee ote postiloodasta.
Joku viisas (Taisi olla Mikko) sanoi, että jos vaihtaa uudemman mallin osan (erilainen uudemmassa mallissa vrt takapuskuri) niin siitä ei mene uuden säännön mukaan rosentteja. Täytyy tarkastaa AKE:n sivuilta.
Tattis! Joko EVO on verotettu? Vielä kerkeäisi Riihimäellefafa65 kirjoitti:Tervehdys Mikkis....onnittettelut leimasta!!!!
Piti selventää herroille, että Irmscherin valmistama sarja menee sallittujen mittojen sisään, mutta jotkut tietyt jäljitelmät ei. Mittailivat ja totesivat saman. Tosin mittasivat silti auton leveyden ja pituuden ja muuttivat sen rekisteriotteeseen oikein. Lisäksi tuli maininta että autoon asennettu tuo irmelin sarja. Muihin muutettuihin korin osiin tuli myös maininta että ovat Irmscherin valmistamat juuri tähän malliin.MME kirjoitti:Toi korisarja homma menee kyllä jo täysin yli ymmärryksen![]()
Tosiaan 18:sta vuoteen kukaan ei ole kysynyt yhtään mitään korisarjasta tms muutetuista osista. Aina todenneet, että menee tuohon 88 muutos katsastukseen jolloin otteseen tullut maininnat vanteista, 2,4 moottorista yms. Olivat vain nyt sitä mieltä, että ei meinaa mitään ja menee samaan rahaan.
Teho sarake jäi tyhjäksi, eivät halunneet laittaa siihen mitään, koska moottori vaihdettu viime keväänä (edellen 2.4).
Mutta hyvä asiahan se on, että kaikki siellä nyt on merkitty, ei tarvitse tulevaisuudessa joka vuosi selittää samaa asiaa. Helpottaa toimintaa molemmin puolin.
TöissäPutte kirjoitti:tuohan renkoon ens kuussa näytille.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
niin siis olit tattiksen kulmassa olevalla katastuskonttorilla?? jos siellä niin mielenkiintoista että alkoivat purnaamaan noinkin pahasti koska mulla on aina ollut varsin mukavia kokemuksia kyseisessä paikassa.
mä oon vienyt tuota volkkaria ja volvoa sinne että ehkä eivät vaan tykkää opeleista
noh liirumlaarum ja onnea leimasta.
mä oon vienyt tuota volkkaria ja volvoa sinne että ehkä eivät vaan tykkää opeleista
manta
Tattis! Joko EVO on verotettu? Vielä kerkeäisi Riihimäelle
no ei ihan ehdi siihen tapahtumaan!!! pikkuhiljaa hyvä tulee 
Kaikki tulee kuntoon..viimeistään siinä vaiheessa,kun on tullut maksamaan tarpeeksi...
Tänään hienosäätöä yms. Öljynpaineet tipahti 1,5:een vuoden vanhoilla ja 50 kilsaa ajetuilla öljyillä. Uuudet öljyt ja suodatin ja paineet jälleen 3,5
. Lisäksi alkoi kuulumaan outoa rapinaa jostain takaa / keskeltä. Joku (pyörivä) osa ottaa johonkin (runkoon tms) kiinni. Kantaa runkoa pitkin ja eikä kuulu tasaisesti koko ajan. Monet kerrat auto ylös, tarkastus ottaako mikään kiinni, ei ota
. Hermo menee
No, huomenna jumppa jatkuu..
Kipen Manta tuli myös pestyä ja katsastettua. Järjetön kiilto siinä on, että terveisiä vaan Hannulle
Päivitin siitä kuvia Kipen omaan juttuun..

No, huomenna jumppa jatkuu..
Kipen Manta tuli myös pestyä ja katsastettua. Järjetön kiilto siinä on, että terveisiä vaan Hannulle
Päivitin siitä kuvia Kipen omaan juttuun..

Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"