Omega 2.5 v6 öljyvuoto+uusi ominaisuus airbag-valo+koodi 49

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
IROC-Z
'Kadett'
'Kadett'

Omega 2.5 v6 öljyvuoto+uusi ominaisuus airbag-valo+koodi 49

Viesti Kirjoittaja IROC-Z »

Hyvinpä alkaa tää taival ton omegan kanssa.. ollut mulla n. 2 viikkoa toi kasa...

Viime viikolla huomasin,että työpaikan parkkikselle kun ajoin parkkiin,niin tulee öljyn krääsää konehuoneesta. no ei se mitään,on näihin ooppelien erinäköisiin ominaisuuksiin totuttu. pelti ylös ja käry tuli kuskin puolelta. Tätä foorumia kahlatessa aloin olla melko varma,että se johtuu vuotavasta vk-tiivisteestä.
Mut sormella kun kokeilee tuota tiivistettä,niin ei ole takaosastaan märkä! Kuitenkin tuo vessa puskee sen verran öljyä ulos,että maantie ajon jälkeen oli koko perse autosta ihan öljypilkkuja täynnä.
Tänään kun sain auton montulle ja koitin tiirailla,että mistä tulee,mutta kun ei tonne jumalauta edes näe mistään..
-Jostain se valuttaa suodattimen yläpuolelta kuskin puoleiselle pakoputkelle (ei -sarjalle) ja laatikon etuosakin on luonnollisesti märkä.

Tämmönen GM'n jakohihnallinen v-kone on mulle aivan uusi tuttavuus..
Eli miten on,mistä muualta tuo voi vielä puskea öljyt pihalle? Onko seuraava vaihtoehto kansipahvi :-?
Lisäksi kun ajelin sarvi otsassa kotiin tallilta,niin n.20kmh vauhdissa tuntu pari kertaa pieni nykäisy ja airbag-valo syttyi muutamaksi sekunniksi!! Teki tuon pari kertaakin! Voiko tolla ö-vuodolla ja nykimisellä olla joku yhteys?!?!

-ja kyseessä -94 2.5 omega,227tkm veivattu..

Tästä on varmaan ollu aikaisemminkin juttua täällä foorumilla,mutta en haulla löytäny sopivaa ketjua johon jatkaa..

-nimerkillä: VASTUSTAA TAAS KERRAN!
IROC-Z 302cid/M6
Camaro 3800/A4
Beretta GTU
Calibra
Rekord E1 Caravan
Kawasaki ZXR750
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Mulla vuosi suodatinkotelo omassa, ei saatu lainkaan tiiviiksi tarviketiivistein. Originaalein alkoi pitää. Kuvittelin kanssa, että venttiilikoppa vuotaisi, mutta oli kuiva peräpäästään.
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Voisko öljy vuotaa siitä öljynjäähdyttimestä joka sijaitsee imusarjan alla.?
IROC-Z
'Kadett'
'Kadett'

tänään ilmesty uusi ominaisuus,kun moottorin vikavalo syttyyi tasakaasulla ajellessa.. hiukan läppiä auki ja valo sammui. vähän matkan päästä syttyi uudelleen ja sama hoito tepsi :-?

tosta öljynjäähdyttimestä oon ymmärtäny tätä foorumia kahlatessa,että tunkis öljyt nesteiden joukkoon? nesteet kuitenkin puhtaat..

täytyy seuraavaksi ettiä täältä ohjeet vikakoodien lukuun ja mennä tutkimaan mikä potilasta vaivaa.
-mikä systeemi toi suodatinkotelo on?
IROC-Z 302cid/M6
Camaro 3800/A4
Beretta GTU
Calibra
Rekord E1 Caravan
Kawasaki ZXR750
IROC-Z
'Kadett'
'Kadett'

samalla tavallahan ne luettiin kun camarossakin paitsi 16-pinninen liitin.

MUTTA WTF!! ainoa koodi minkä antoi oli 49 ,Battery voltage ,High voltage!
miten tuo nyt liittyy mihinkään?
IROC-Z 302cid/M6
Camaro 3800/A4
Beretta GTU
Calibra
Rekord E1 Caravan
Kawasaki ZXR750
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Mittaappas latausjännite myös kierroksilla.Mulla teki ihan samaa eli sytytteli jos jonkinmoista valoa mittaristoon ja laturi lataili n16v kierroksilla.
Mantamies
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mantamies »

Tenox kirjoitti:Mulla vuosi suodatinkotelo omassa, ei saatu lainkaan tiiviiksi tarviketiivistein. Originaalein alkoi pitää. Kuvittelin kanssa, että venttiilikoppa vuotaisi, mutta oli kuiva peräpäästään.
Tuollainen suodatinkotelo on vain uudemmissa 2.6 ja 3.2 V6 -koneissa. Vanhemmissa suodatin ruuvataan suoraan lohkon kylkeen...
Manta Gsi -86
Mokka X 4x4 -17
BMW 330i -09
Ex: Omega 3.0V6 Sport Caravan -98
Ex:Tigra 1.6 16V -99
Bull_Doser
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Bull_Doser »

IROC-Z kirjoitti:tänään ilmesty uusi ominaisuus,kun moottorin vikavalo syttyyi tasakaasulla ajellessa.. hiukan läppiä auki ja valo sammui. vähän matkan päästä syttyi uudelleen ja sama hoito tepsi :-?

tosta öljynjäähdyttimestä oon ymmärtäny tätä foorumia kahlatessa,että tunkis öljyt nesteiden joukkoon? nesteet kuitenkin puhtaat..

täytyy seuraavaksi ettiä täältä ohjeet vikakoodien lukuun ja mennä tutkimaan mikä potilasta vaivaa.
-mikä systeemi toi suodatinkotelo on?

Tohon öljynjäähdyttimen vuodosta niin mulla vuoti ihan ilman että oli nesteet sekottunut. oli vaan ö.jäähdytin kyssähtänyt. Et ei kannata luottaa siihen et vuotais vaan sillon jos nesteet sekasin.
Millä liikun: Insignia 2.0T Aut. business line 4-ov -09
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Tuleehan siihen jäähdyttimeen ne öljyputket kiinni. Voi vuotaa niistä tai sitten putken toisesta päästä eli sieltä suodattimen luota.
Tenox
'Senator'
'Senator'

Mantamies kirjoitti:
Tenox kirjoitti:Mulla vuosi suodatinkotelo omassa, ei saatu lainkaan tiiviiksi tarviketiivistein. Originaalein alkoi pitää. Kuvittelin kanssa, että venttiilikoppa vuotaisi, mutta oli kuiva peräpäästään.
Tuollainen suodatinkotelo on vain uudemmissa 2.6 ja 3.2 V6 -koneissa. Vanhemmissa suodatin ruuvataan suoraan lohkon kylkeen...
Sikäli hassua, kun mulla on 2.5 V6 ja suodatin nimenomaan kotelossa... Auton vuosimalli on kyllä 2000, jos sillä on jotain tekemistä asian kanssa.
Mantamies
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mantamies »

Tenox kirjoitti: Sikäli hassua, kun mulla on 2.5 V6 ja suodatin nimenomaan kotelossa... Auton vuosimalli on kyllä 2000, jos sillä on jotain tekemistä asian kanssa.
Ahaa, tuo on sitten mullekin uutta tietoa! Olen ollut siinä "uskossa", että noita koteloituja suodattimia on vain noissa 2.6 ja 3.2 -koneissa....mutta on niitä sitten uusimmissa 2,5 ja 3.0 koneissakin. Mun -98 Omegassa kuitenkin oli vielä tuo "perinteinen" peltikuorinen filtteri.
Manta Gsi -86
Mokka X 4x4 -17
BMW 330i -09
Ex: Omega 3.0V6 Sport Caravan -98
Ex:Tigra 1.6 16V -99
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Se vaihtuu jossain -99 ...
IROC-Z
'Kadett'
'Kadett'

jariz kirjoitti:Tuleehan siihen jäähdyttimeen ne öljyputket kiinni. Voi vuotaa niistä tai sitten putken toisesta päästä eli sieltä suodattimen luota.
jotenkin näytti,kuin olis tullut jostain sieltä suodattimen yläpuolella olevien putkien luota.. pitää tutkia paremmin vkl,kun pääsee taas montulle ja otan putken pois edestä ja samoilla vauhdeilla puran imusarjankin pois..
tänään taas ei kärynny,eikä mikään valokaan vilkkunu :o samaten eilen,kun ajelin tossa kylällä lyhyttä pätkää,eikä kone kerinny kunnolla lämpeemään,niin ei tiputtanu!! -(z)- !!

-ja on ihan normi peltisuodatin juu
IROC-Z 302cid/M6
Camaro 3800/A4
Beretta GTU
Calibra
Rekord E1 Caravan
Kawasaki ZXR750
Tenox
'Senator'
'Senator'

BSport kirjoitti:Se vaihtuu jossain -99 ...
Oukkei. Tätä taas en tiennyt, kun on eka Omega mulle tämä, joten ketjun aloittajalle pahoittelut harhaanjohtamisesta öljyvuodon suhteen. :roll:
MVOoppeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja MVOoppeli »

Kun tuli tuo öljykenno vaihdettua... jos se on puhki, niin öljyt on takuuvarmasti veden seassa, koska se ui siellä.
Jos taas liittimet vuotaa niin sitten ei koska ne on ulkopuolella.

Itselläni jäi öljyputki hiemen vuotamaan vaihdon jälkeen + kopat.
Ei oikein nähnyt mistä se tulee, kun kaikki oli öljyssä...
Putkea paremmin kiinni ja koppiin tuubi silikonia.

Taas mennään.
Vastaa Viestiin