opel astran öljynsyönti ja ohjurikumien vaihto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

opel astran öljynsyönti ja ohjurikumien vaihto

Viesti Kirjoittaja maaza84 »

niin haluaisin tietoa ,että oisiko tääl oulun alueella ketään joka voisi vaihtaa mulla tuohon x16xel vetiilien suojakumit ennenkuin tulee lisää vahinkoa ja on alkanut nyppiä tuo öljynkulutus on noin 2,5 10 000km en tiedä onko tuo ihan normaalia mutta kuitenkin ite pidän tuota aikas paljolta siis käyttämäni öljy on olluui 5w 40 ja nyt ajattelin laittaa 10w 40 kun joillakin on öljynsyönti vähentynyt :lollis: . Elikkä jos joku ois ystävällinen ja ottais vaikka urakan tost niin ettei tarvisi viedä tuonna merkkiliikkeeseen kun ottavat varmasti joku 1000 kiepeille. :whack:.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksistanne!!!!!
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Jos jakopäätä ei vaihdeta, niin 250-350€ on merkkiliikkeessä ehdoton maksimi korjaukselle. Kaikenlisäksi merkkiliikkeen työllähän on aina takuu.

Itse vaihdatin aikanaan Åströmillä x20xev B-Vectraan ohjurikumit, ja asentajalta meni aikaa kahvitaukoineen 2h 15min. Olin koko ajan vieressä seuraamassa, ja remontti kaikkineen kustansi 200€
jone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jone »

Ei välttämättä auta tuo ohjurikumien vaihto.. Itte kerran jätin yhdestä mosasta kumit kokonaan pois eikä ollu vaikutusta öljynsyöntiin.. itse ohjarit päästää läpi tai sitte öljyrenkaat alkaa oleen kaput.. mulla toi 16se vei kans pari litraa kymppitonnille ja kun sen rengastin niin tippu puoleen litraan... :lollis:
No kato nyt tuotaki....

Opel Kadett B Fetival - 72
ok`
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ok` »

Mieluiten ne kumit kannattaa vaihtaa ajoissa, ettei käy niin, että kun kumit vaihdetaan, öljynsyönti loppuu, venttiileihin jääneet karstat alkavat palaa ja sitämyöten myös venttiilit, sitten on taas ihanan halpaa..
"-Keskenään vaihtokelpoiset osat eivät ole keskenään vaihtokelpoisia."
Vectra B2 Sport
Ex: Kawasaki z750 -07 + italian ihme :)
EX EX: MB C280 Sport
EX EX: BMW 325i e36 sedan
EX EX EX: B-omega C30SE
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

uskotteko että öljyrenkaat tai ohjurit oisitvat finaalissa kun kuulostaa aika erikoiselta kun autolla on ajettu 198 000 kilometria :lol:
Mutta kaikkihan on mahdollista ja miten ne muuten siel merkkiliikkeessä hoitaa ton homman ottavatko kannen irti vai on niilä juku muu systeemi tuohon. Eihän tuo 200 ekee niin pahalkuulosta jo se näin on :lollis:
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

ok` kirjoitti:Mieluiten ne kumit kannattaa vaihtaa ajoissa, ettei käy niin, että kun kumit vaihdetaan, öljynsyönti loppuu, venttiileihin jääneet karstat alkavat palaa ja sitämyöten myös venttiilit, sitten on taas ihanan halpaa..
joo on itelkin alkanut askaruttaamaan että tuleekohan täs kohta venttiili rikko tuohon kun joillakin on palanut nuista pakopuolen ventiilejä just tuon öljynsyinnintakia :no:
maaza84
OCF Member 2018
OCF Member 2018

ascona_c kirjoitti:Jos jakopäätä ei vaihdeta, niin 250-350€ on merkkiliikkeessä ehdoton maksimi korjaukselle. Kaikenlisäksi merkkiliikkeen työllähän on aina takuu.

Itse vaihdatin aikanaan Åströmillä x20xev B-Vectraan ohjurikumit, ja asentajalta meni aikaa kahvitaukoineen 2h 15min. Olin koko ajan vieressä seuraamassa, ja remontti kaikkineen kustansi 200€
täällä oli yks muukin kyselly tuota hommaa että paljonko tulee kustantamaan niin olivat heittäneet että jotain tonnin :no: mutta emmä usko oikein tuohon oon samaa mielt että ei se niin paljoo voi maksaa
Vastaa Viestiin