takerteleva virtalukko

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
caveman
'Kadett'
'Kadett'

takerteleva virtalukko

Viesti Kirjoittaja caveman »

kyse vectra B.stä.Avain ei tunnu kääntyvän kunnolla virtalukossa.Kannattaisiko öljytä lukko?
t-makiracing
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja t-makiracing »

Ei kannata sitä öljyä kovin roiskia sinne saattapi mennä ajonestolaite sököks mut sen sijaan putsaat sen avaimen ja siihen ohut öljy ja pyörittelet lukossa ja pyyhit ylimääräiset öljyt avaimesta pois jos ei se auta eikä vara-avain niin meni lukon uusimiseksi! :-? Samaa vikaa tuntuu olevan tossa omassakin vecussa mut vielä en ole lukkoa uusinu mut se tulee ajankohtaiseksi kohta kun se tuppaa aina näin kesäisin temppuilemaan :o
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Fakta homma

Viesti Kirjoittaja sepse »

Jos takertava lukko öljytään saadaan liikkeelle ne haitat jotka lukossa voivat olla olleet jumissa jo vuosia , eli avaimeen on kulunut kolot tätä jumissa olevaa lukkoa varten !!!! Nyt tämä kulunut avain ei avaakkaan tätä öljyttyä lukkoa/ eli ehdottomasti avain B asentoon lukon rungossa olevaan reikään noin 2mm tikku esim poranterä , avaimella vedät lukkopatruunan ulos , sitten öljyät lukon perusteellisesti ja viilaat kaikki haitat (jotka törröttävät ylös kun avain on lukossa)pois . Satoja lukkoja on saatu jumiin kun on öljytty vuosia huoltamatta ollut lukko , eikä aukea kuin rikkomalla . Mutta kun patruuna on kädessäsi näet mitkä haitat eivät aukea avaimellasi ja voit viilata ne vastaamaan avaintasi :P http://shaavisto.kuvat.fi/kuvat/
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

mulla taas irtosi avain virran ollessa päällä, no tänä aamuna otin auki ja viilasin jo aikaisemminkin viilattuja haittoja oli joku jättänyt keskeltä viilaamatta, jopa rupes avain pysyyn lukossa ja katsastusmies oli tyytyväinen. avaimessa ei ollut vikaa kun se on teetetty maahantuojalla valmistenumerolla, tavallinen avain 15€.
-jarkko-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -jarkko- »

Muutamalla automerkillä tuo takertelu on merkki vaihtoajasta eli muutaman kerran takertelee ja lopuksi huonolla tuurilla leipoo jumiiin ja jumittaa myös rattilukon.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

on tosi, mutta jos osaa opelin lukon purkaa, niin kyllä se korjaus onnistuu. olen itse varmasti kymmeniä lukkoja korjannut tällä samalla systeemillä, ja kaikki on tullut kuntoon.
lapari
'Admiral'
'Admiral'

Re: takerteleva virtalukko

Viesti Kirjoittaja lapari »

Mulla kävi jus tuolla tavalla. Avain ei meinannu yhtenä päivänä lähteä lukosta pois ni nokkelana laitoin virtalukkoon crc:tä. Avain kyllä rupesi liikkumaan lukossa, mutta ei enää saanu virtoja päälle kuin kovasti nitkuttelemalla. Virtalukon sai purettua helposti korjausoppaan avulla. Itse lukkopatruunan purkamiseen kysyin ohjeitä pienten ulos lentelevien osien varalta, muttei senkään purkaminen vaikeaa ollut. Lukon 4 ensimmäistä haittaa oli selvästi muita korkempia. Ne kun viilasi muiden tasalle niin rupesi toimimaan eikä jumitu enää.

Ei ollut kokonaisuudessaa vaikea homma. Ehkä kahden jakoavaimen työ 1 - 5 asteikolla (5 vaikein) mielestäni.
Mitä se tyhjä hyvejää!
Vastaa Viestiin