Kadett 1.8i kat -91 ~~ 1.3 -87

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
liisax
'Admiral'
'Admiral'

Kadett 1.8i kat -91 ~~ 1.3 -87

Viesti Kirjoittaja liisax »

Kertoisko joku mulle, että onko tuossa 1.3 kadetissa mitään semmosta (siis pellien/puskureiden/valojen/sisustan osien lisäks) joka sopii tuohon 1.8:n?
Vai onko kaikki erilaista.. syyläri / laturi / pyyhkijöiden moottori / startti yms..
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: Kadett 1.8i kat -91 ~~ 1.3 -87

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

liisax kirjoitti:Kertoisko joku mulle, että onko tuossa 1.3 kadetissa mitään semmosta (siis pellien/puskureiden/valojen/sisustan osien lisäks) joka sopii tuohon 1.8:n?
Vai onko kaikki erilaista.. syyläri / laturi / pyyhkijöiden moottori / startti yms..
öljynsuodatin käy varmasti.
no joo,ei taida nuo startti ja laturi sopia(laturin nyt saa käymään melkeen mihin vaan).lämppärin moottori taitaa käydä.pyyhkijän vivut tuskin muuttunut ja moottori samoja melko varmaan.alatukivarret pitäis käydä,taka akseli(eri rummut,navoista en tiiä.)
liisax
'Admiral'
'Admiral'

Re: Kadett 1.8i kat -91 ~~ 1.3 -87

terokimmo kirjoitti:
liisax kirjoitti:Kertoisko joku mulle, että onko tuossa 1.3 kadetissa mitään semmosta (siis pellien/puskureiden/valojen/sisustan osien lisäks) joka sopii tuohon 1.8:n?
öljynsuodatin käy varmasti.
no joo,ei taida nuo startti ja laturi sopia(laturin nyt saa käymään melkeen mihin vaan).lämppärin moottori taitaa käydä.pyyhkijän vivut tuskin muuttunut ja moottori samoja melko varmaan.alatukivarret pitäis käydä,taka akseli(eri rummut,navoista en tiiä.)
Heh! Öljynsuodatinta ei kannata vaihtaa kun justiin tohon ajoautoon sekin vaihdettiin.. :D :lollis: Mutta joo, kiitos näistä! On tosiaan kiva tietää että mitä tuosta 1.3:sta kannattaa jättää itelle talteen omaa kärryä varten. :) :roll:
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

tuollaisiin osien vertailuihin ehdoton apuväline on motonetin nettisivut.
jos tilausnumerot täsmää niin osakin on sopiva.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
liisax
'Admiral'
'Admiral'

ipa kirjoitti:tuollaisiin osien vertailuihin ehdoton apuväline on motonetin nettisivut.
Totta, mutta hirveä homma käydä kaikki läpi. Ja kun ei sieltä edes löydy suoraan tietoa kaikkiin (tai sitten mä en vaan tajua) kun tuossa mun ajoautossa on ilmeisesti 18nz kone. Esim. sytytysjohdot, jotka motonetin sivujen mukaan sopii 1.3-2.0 niin ei sovikaan tuohon mun..
Niin aattelin josko jollain ois tietoo ja kokemusta että mitkä tuommosista 'yleisosista' käy..
terokimmo
in memoriam
in memoriam

liisax kirjoitti:
ipa kirjoitti:tuollaisiin osien vertailuihin ehdoton apuväline on motonetin nettisivut.
Totta, mutta hirveä homma käydä kaikki läpi. Ja kun ei sieltä edes löydy suoraan tietoa kaikkiin (tai sitten mä en vaan tajua) kun tuossa mun ajoautossa on ilmeisesti 18nz kone. Esim. sytytysjohdot, jotka motonetin sivujen mukaan sopii 1.3-2.0 niin ei sovikaan tuohon mun..
Niin aattelin josko jollain ois tietoo ja kokemusta että mitkä tuommosista 'yleisosista' käy..
niitä kun eri valmistajia,ni vaikee niitä sanoa sytkäpiuhoja ym.jos purkuun m enossa niin niitähän nyt kantsii irrotella jos kerran aikaa on.vaikka mitä letkuja sun muita.eikä ne osat aina käy vaikka numerolla pitäs käydä.joitain vaiheltu ja korjailtu.miten nyt tilaa on säilytellä.
vanha sääntöhän on,et minkä pois heität,sitä tarviit seuraavana päivänä -(z)-
liisax
'Admiral'
'Admiral'

Juu..

..purkamista se tossa pihassa odottaa, on ilmoa myynnistäkin parissa paikassa.. Se just että ku tietäs vähän että mitä kannattaa jättää itelle eikä myydä.. :)
Mutta ei siitä tosiaan paljon taida sopia kuin ne pelliosat yms. vastaavat..
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Re: Juu..

liisax kirjoitti:..purkamista se tossa pihassa odottaa, on ilmoa myynnistäkin parissa paikassa.. Se just että ku tietäs vähän että mitä kannattaa jättää itelle eikä myydä.. :)
Mutta ei siitä tosiaan paljon taida sopia kuin ne pelliosat yms. vastaavat..
nostajat vois käydä,jos sattuu hajoomaan.nehän sieltä aika helposti saa pois.
hammastankokin pitäis käydä,kokonaisena.
lmb-58
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja lmb-58 »

startti ei pitäs sopia se on isolohkossa isompi, laturi käy kai kaikkiin tuonikäsiin opeleihin, hammastanko sopii kans jos molemmissa on ohjaustehostin merkistä riippumatta , jos on erimerkkinen niin pitää ottaa rättinivel ja putket talteen, vetonivelet on muistaakseni erikokoset, virtalukko käy kans, ja sitte yleensä nuo pyyhkijänmoottori ja lämppärinmoottori on samoja, näin muistelisin, täysin varma en kyllä ole.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

lmb-58 kirjoitti:startti ei pitäs sopia se on isolohkossa isompi, laturi käy kai kaikkiin tuonikäsiin opeleihin, hammastanko sopii kans jos molemmissa on ohjaustehostin merkistä riippumatta , jos on erimerkkinen niin pitää ottaa rättinivel ja putket talteen, vetonivelet on muistaakseni erikokoset, virtalukko käy kans, ja sitte yleensä nuo pyyhkijänmoottori ja lämppärinmoottori on samoja, näin muistelisin, täysin varma en kyllä ole.
1,3 -87tuskin tehostinta laitettu yhteenkään? vai menikö mettään.en oo kyllä yhteenkään törmänny.
just muuten eilen irrotin omastani koko pumpun ja putket tallin hyllylle.2.0 kii.mutta vuoti liikaa ja ei tossa tarvii tehostajaa.kun öljyt pois,niin sopivan tuntunen ohjaus.
ei kai inssit puutu asiaan?.huomaahan sen että siinä tehostettu tanko jos kattoo.
Vastaa Viestiin