Opeli tietäjät, lukekaa tämä!!
Opeli tietäjät, lukekaa tämä!!
Taustatietona, kyseessä opel vectra 2.0 dti vm.2000, 127hv, 301Nm
1. Miksi lämmöt nousevat kovasti kiihdytettäessä? Muuten pysyvät normaalina, kun ajaa tasaisesti. Voiko tämä johtua kenties flektin anturista, jos flekti ei jäähdytä? Autossa ei pyöri flekti missään vaiheessa. Ilmastointilaitteen flekti kyllä pyörii.
2.Onko turbon ahtopaineilla yhteyksiä nesteenkiertoon kovasti kiihdytettäessä turbon ahtaessa? Kovasti kiihdytettäessä kajuuttaan puhaltaa kylmää ilmaa, vaikka lämpötilan säädin olisi lämpimän puolella. Eli missä mahtaa vika olla?
3. Voiko vesipumppu olla niin sökö, että ei kierrätä vettä riittävällä teholla?
4. Kansipahvi?
5.Vai mikä se vika on vai missä se vika on?
1. Miksi lämmöt nousevat kovasti kiihdytettäessä? Muuten pysyvät normaalina, kun ajaa tasaisesti. Voiko tämä johtua kenties flektin anturista, jos flekti ei jäähdytä? Autossa ei pyöri flekti missään vaiheessa. Ilmastointilaitteen flekti kyllä pyörii.
2.Onko turbon ahtopaineilla yhteyksiä nesteenkiertoon kovasti kiihdytettäessä turbon ahtaessa? Kovasti kiihdytettäessä kajuuttaan puhaltaa kylmää ilmaa, vaikka lämpötilan säädin olisi lämpimän puolella. Eli missä mahtaa vika olla?
3. Voiko vesipumppu olla niin sökö, että ei kierrätä vettä riittävällä teholla?
4. Kansipahvi?
5.Vai mikä se vika on vai missä se vika on?
Re: Opeli tietäjät, lukekaa tämä!!
[quote="dti-2000"]Taustatietona, kyseessä opel vectra 2.0 dti vm.2000, 127hv, 301Nm
Mulla on kanssa ilmastoitu -99 vectra ja lämmöt kesäkuumalla nousevat.Flektejä tosiaan kaksi ,kummallakin puolella.Ilmastoinnin kennon puoleinen flekti ei pyöri missään vaiheessa,edes kun laittaa ilmastoinnin päälle.flekti pyörii nihkeästi käsin pyöräytettäessä.Miten sulla flekti toimii,,meneekö heti päälle kun ilmastoinnin kytkee päälle?Epäilen että tuo on hajalla,
Jäähdyttimenpuoleinen flekti lähtee mulla normaalisti pyörimään runsaassa 80 asteessa.
Mulla on kanssa ilmastoitu -99 vectra ja lämmöt kesäkuumalla nousevat.Flektejä tosiaan kaksi ,kummallakin puolella.Ilmastoinnin kennon puoleinen flekti ei pyöri missään vaiheessa,edes kun laittaa ilmastoinnin päälle.flekti pyörii nihkeästi käsin pyöräytettäessä.Miten sulla flekti toimii,,meneekö heti päälle kun ilmastoinnin kytkee päälle?Epäilen että tuo on hajalla,
Jäähdyttimenpuoleinen flekti lähtee mulla normaalisti pyörimään runsaassa 80 asteessa.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Mulla lähtee ilmastoinnin kennon puoleinen flekti päälle kun ilmastoinnin laittaa päälle mutta jäähdyttimen puoleinen flekti ei pyöri lainkaan missään vaiheessa. Eli oisko mulla jäähdyttimen puoleinen flekti sitten sökö, koska ei pyöri vaikka lämmöt olis yli 80 astetta?jjvirtan kirjoitti:dti-2000 kirjoitti:Taustatietona, kyseessä opel vectra 2.0 dti vm.2000, 127hv, 301Nm
Mulla oli sama juttu.. flektin anturi meni vaihtoon ja nyt kyllä flekti pyörii ja lämmöt pysyy mittarin mukaan 90 asteessa, mutta jäähdytysnesteet ei pysy sisällä vaan karkaavat pihalle paisuntasäiöiön korkin kautta.. kansipahvi kai mennytdti-2000 kirjoitti:Mulla lähtee ilmastoinnin kennon puoleinen flekti päälle kun ilmastoinnin laittaa päälle mutta jäähdyttimen puoleinen flekti ei pyöri lainkaan missään vaiheessa. Eli oisko mulla jäähdyttimen puoleinen flekti sitten sökö, koska ei pyöri vaikka lämmöt olis yli 80 astetta?
Miten reilusti sulla pullauttaa nestettä paisuntasäiliön korkin kautta? Mulla teki vastaavaa, mutta vaihdettuani termostaatin ja kopan uuteen niin lopetti. Termostaatti oli aivan jumissa. Ja ilman termostaattia ei pidä ajaa, vedenkierto menee sekaisin.petri85 kirjoitti:Mulla oli sama juttu.. flektin anturi meni vaihtoon ja nyt kyllä flekti pyörii ja lämmöt pysyy mittarin mukaan 90 asteessa, mutta jäähdytysnesteet ei pysy sisällä vaan karkaavat pihalle paisuntasäiöiön korkin kautta.. kansipahvi kai mennytdti-2000 kirjoitti:Mulla lähtee ilmastoinnin kennon puoleinen flekti päälle kun ilmastoinnin laittaa päälle mutta jäähdyttimen puoleinen flekti ei pyöri lainkaan missään vaiheessa. Eli oisko mulla jäähdyttimen puoleinen flekti sitten sökö, koska ei pyöri vaikka lämmöt olis yli 80 astetta?
Minun pitänee myös vaihtaa se flektin anturi ja katsoa tilanne sitten.
Pelkään pahinta, että kansipahvissa on pieni vuoto.
Kevyessä ajossa ei ollenkaan tai hyvin vähän, pidemmässä moottoritieajossa n. 1,5 litraadti-2000 kirjoitti: Miten reilusti sulla pullauttaa nestettä paisuntasäiliön korkin kautta? Mulla teki vastaavaa, mutta vaihdettuani termostaatin ja kopan uuteen niin lopetti. Termostaatti oli aivan jumissa. Ja ilman termostaattia ei pidä ajaa, vedenkierto menee sekaisin.
Flektin kunnonhan voi tarkastaa pyöräyttämällä sitä käsin,hyvä pyörii herkästi huono voi olla ihan jumissa.
Kyselin joo uuden hintaa ja oli aika hurja yli 300 euroa joten rompparireissu tuli.Näyttäisi muutenkin että moottorin saa ruuvattua irti muovikehikosta että voi tuo osa tarvikkeenakin löytyä.
Kyselin joo uuden hintaa ja oli aika hurja yli 300 euroa joten rompparireissu tuli.Näyttäisi muutenkin että moottorin saa ruuvattua irti muovikehikosta että voi tuo osa tarvikkeenakin löytyä.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
Missä se flektin anturi sijaitsee, jonka oot vaihtanu? Mulla kun ei oo siitä tietoa...petri85 kirjoitti: Mulla oli sama juttu.. flektin anturi meni vaihtoon ja nyt kyllä flekti pyörii ja lämmöt pysyy mittarin mukaan 90 asteessa, mutta jäähdytysnesteet ei pysy sisällä vaan karkaavat pihalle paisuntasäiöiön korkin kautta.. kansipahvi kai mennyt
Joo, testasin käsin, että pyöriikö ja kyllä se flekti pyörii hyvin. Ja testasin vielä niin, että otin flektiltä tulevan sähköjohdon liittimen irti ja laitoin suoran virran akulta, ja toimii. Eli flektin moottorissa ei ole vikaa. Mulla on vika anturissa tai anturilta lähtevissä sähköjohdoissa. Kun vain tietäs missä se anturi on...jjvirtan kirjoitti:Flektin kunnonhan voi tarkastaa pyöräyttämällä sitä käsin,hyvä pyörii herkästi huono voi olla ihan jumissa.
No sain oman auton kuntoon vaihtamalla ilmastoinnin kennon puoleisen flektin.Nyt pysyy lämmöt 90 C tuntumassa kun ennen ne nousi 100 C kun ilmastoinnin kytki päälle.
Vaihdoin käytetyn motin kun uusi olisi ollut noinkin kallis,mulla on muuten yksi varamotti vielä jos joku tarvitsee flektiinsä.
Vaihdoin käytetyn motin kun uusi olisi ollut noinkin kallis,mulla on muuten yksi varamotti vielä jos joku tarvitsee flektiinsä.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V