tummat ikkunat, ruskea tukka..

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-06-12 22:56, Ooppelimies wrote:
Riippuu varmaan hieman auto merkistä/mallista tuo saatavuus, mutta ainakaan b-vectraan ne eivät maksa juuri mitään. Sattuneista syistä meni tuulilasi vaihtoon (kiitos jyväskylän citymarketin pesurille) ja samalla vaihdan sävylasit eteenkin. 2-värituulilasi 130e ja sivulasit 92e, huomenna selvitän muidenkin liikkeiden hintoja laseille...
Katos vaan..eipä ole kovin järkyttävän hintaisia!! Kuka niitä myy??
puerco
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puerco »

Mjoo.. mulla oli kanssa tummennukset etu sivulaseissa.. astra f caravan:ssa.. 50 % 3M kalvoa. kun sitten 10kk jälkeen ajelin porin jazzien aikaan rauman tiellä ja liikkuvat tulivat VASTAAN.. ja tekivät heti U-käännöksen. ajattelin -" ei ne nyt ainakaan mun perään lähde" ja jatkoin rauhassa matkaa. Kun sitten pääsin kirjurin rantaan kalja tehtaan kohdalle niin olipa maailma täynnä sinistä ja punasta valoa.. Vähän niingun amerikan tyyliin pollarit "hyökkäsivät" autosta minun autoni viereen ja alkoivat sohia MÄGlaitilla.

ensimmäiseksi sieltä tuli kaikkea että miten voit sutata lasisi noin .. ?!?!?!?!?! ja kaikkea vastaavaa..

Selitin "ihan helvetin tyhmän näköisenä" että olin tummentanut lasit helsingissä isossa maailmassa ja isolla rahalla ja vaivalla.. ja totesin että sitten varmaan nämä minun aurinko lasitkin ovat laittomat kun nyt sattuivat olemaan jopa tummemmat kuin etu sivulasit..

siitä johdannaisena pollarit ojensivat nätisti matto veitsen ja kysyivät että sinä vai me ?! .. joten siinä kesken JAZZ kekkereiden revein tummennuksia etulaseista Prkl tyhmän näköisenä. :grin: *((mitenkä niin katkera))*

ps. Lustig aika tilattuna TAAS :razz:

.Ana/pori/ TERVETULOA JAZZeilla tuunarit

<font size=-1>[ This Message was edited by: puerco on 2003-06-13 07:38 ]</font>
jonni13
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jonni13 »

Näin Turussa:

Mullakin on ollut tummat etusivulasit Lustigin toimesta asennettuna. Kalvot sai olla pitkälti toista vuotta paikoillaan. Valitsin vuosikatsastusajankin silleen, että oli varmaan 30 astetta lämmintä, ja jätin etuikkunat auki. Siinä se katsastusmies tyynesti sanoi, että "eikö ole harmi kun ei ole ilmastointia, vaan joutuu pitämään ikkunoita auki?" Minä naureskelin itsekseni, että tietäisitpä todellisen syyn ikkunoiden alhaalla pitämiseen... No lopulta se lysti meinasi loppua liikkuvan moottoripyöräpoliisin toimesta, se kirjoitti rekisteriotteen taakse, että kalvot poistettava etulaseista. Ei antanut kuitenkaan sakkoja vaan pelkän huomautuksen, kun leikin tietämätöntä! No siitä minä sitten suoraan katsastusasemalle hakemaan uutta puhdasta rekisteriotetta vanhan "hävinneen" tilalle! Ja taas matka jatkui...

No lopulta melkein kaksi vuotta kalvojen asentamisen jälkeen toinen virkaintoisempi poliisipartio kirjoitti suoraan sakot, ja käski poistaa kalvot kotiin päästyni. En siis joutunut tienpäällä repimään silloinkaan kalvoja pois, mutta budjetti ei kestä monia tuon suuruisia sakkoja, joten revin kotiin päästyäni kalvot pois...

Mitään laillista keinoa ei ole tuulilasin tai etusivuikkunoiden tummentamiseen! Alkuperäiset sävylasit ovat asia erikseen, mutta niiden ero tavallisiin laseihin on HYVIN pieni!

<font size=-1>[ This Message was edited by: jonni13 on 2003-06-13 10:29 ]</font>
TUMI
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja TUMI »

Jonni13 miten tummat kalvot sulla oli edessä?
pkh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pkh »

Kalvot ollu kaikissa sivuikkunoissa nyt kolmisen vuotta, auto katsastettu noilla kalvoilla 4 kertaa (3 vuosikatsastusta ja yksi muutoskatsastus) eikä ole ollut mitään ongelmaa. Näin täällä pohjoisessa.
wiquel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wiquel »

mistas oot ooppelimies kyselly noiden tehdastummennettujen lasien hintoja?Mista sais edullisimmin?
*Ebanks*
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *Ebanks* »

Kaikki paitsi etulasi 3M 35% kalvolla.
Onhan noita maijojakin tullut vastaan ja perässäkin ovat ajelleet.. mutta eivät onneksi ole pysäyttäneet :grin:
Jos ja kun joku kaunis päivä pysäyttävät kyllähän ne pitää sitten repiä pois. Laittaa uudestaan sivulasit 50% kalvolla niin ainakin näyttää että ne on vaalentunut :grin:
http://www.opel-tuning.org/kuvat/astra_g/rleht/03.jpg
Rane32
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rane32 »

Ebanks1 mites noi sun etuikkunat nekin taitaa olla laittomasti teipatut voi olla että joudut nekin repimään irti.
metrosport
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja metrosport »

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 52563.jpeg Mulla on 50% kalvot edessä ja takana 5% niin etulasit näyttää päivälläkin aika tummilta.Kalvot on ollut 3v,uudesta lähtien.

<font size=-1>[ This Message was edited by: metrosport on 2003-06-14 12:43 ]</font>
*Ebanks*
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *Ebanks* »

On 2003-06-14 12:01, Rane32 wrote:
Ebanks1 mites noi sun etuikkunat nekin taitaa olla laittomasti teipatut voi olla että joudut nekin repimään irti.
Siis etuikkunat on kanssa 35% kyllähän nekin lähtee sitten samalla ja tuulilasissa olevat myös... mulla on tuota hopeaa tarraa monta metriä laitetaan sitten uudestaan jos käy huonosti :smile:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Tuota noin..tulipa tässä mieleen seuraavaa:

Lakihan lienee yksiselitteinen sen suhteen että takasivuikkunat saa tummentaa kuinka tummaksi tahansa ja etusivuikkunoita ei saa jälkeenpäin tummentaa lainkaan..mutta kuinkahan paljon pilkunviilausta viranomaisen huumori kestäin sellaisten autojen kohdalla joissa ei sivuikkunoita ole kuin yksi,kuten useimmissa kaksipaikkaisissa autoissa asia on! Saako esim Speedsterin sivuikkunat tummentaa vai ei?? (en nyt muista aivan varmasti ulkomuistista Speedsterin ikkunoita..mutta hämärästi kuvittelisin ettei siinä ole erikseen takasivuikkunoita)

No..tämä nyt oli tällaista ajatusleikkiä pykäläviidakossa..ja oikeastaan arvaan kyllä viranomaisen vastauksenkin jos tällainen tapaus kohdalle sattuu..mutta kunhan nyt pyörittelin ajatusta :smile:
TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

yks kaveri on poliisi ja hän sanoi että siel ei oo mitän laki joka sano että et saa laitta kontaktimuovi siis (board) tuulilasin ylä reunassa, mutta voit silti saada sakko siistä se riippu vain millainen olo poliisin on! toivottavasti ymmärätte mitä mä yritin selitä koska mun äidin kieli on ruotsia!
http://www.r-tech.fi
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)

Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
munakadett1.6
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja munakadett1.6 »

pakko on alkaa väittämään vastaan vaikka aika moni on jo sanonut ettei etulaseja saa tummentaa jälkikäteen.onko kukaan muu kuullut laser tummennuksesta?tummentaa laserilla ja se on laillinen tummennus tieliikenteessä koska vastaa tehtaan tummennusta.tällästä olen kuullut en sitten tiedä totta vai tarua.toi tummennus on ainekin totta koska kaveri sellasessa paikkaa lasit tummennutti.maksoi muistaaksini jotain 100€/lasipari.
Korjailkaa jos väärässä
wiquel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wiquel »

ja missähän se kaverisi ne tummensi? Kuullostaa niin hienolta(lazer-tummennus), et se vois upota myös tyhmään poliisiin:)
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-06-14 15:34, Linne wrote:
yks kaveri on poliisi ja hän sanoi että siel ei oo mitän laki joka sano että et saa laitta kontaktimuovi siis (board) tuulilasin ylä reunassa, mutta voit silti saada sakko siistä se riippu vain millainen olo poliisin on! toivottavasti ymmärätte mitä mä yritin selitä koska mun äidin kieli on ruotsia!
Siis eihän asia voi niin olla että jonkun asian laillisuus riippuu siitä mikä on poliisimiehen sen hetken fiilis!!!! Jos tieliikennelaki (tai joku muu laki) kieltää kalvot niin ne on kielletty riippumatta poliisimiehen fiiliksistä..tai kääntäen asia on huomattavasti pahempi..jos laki sallii kalvot ja silti poliisimies "huonoissa" fiiliksissä sakottaa/ irroittaa kalvot niin hän syyllistyy melkoiseen mielivaltaan..ja sen kaltainen toiminta kuuluu lähinnä itärajan takaisen miliisin toimintamalliin!!!! Suomessa poliisi ei ole mikään "pikalakien" säätäjä..ainoastaan olemassa olevien lakien valvoja!
Vastaa Viestiin