z20let öljyn kulutus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
zopelix
'Agila'

z20let öljyn kulutus

Viesti Kirjoittaja zopelix »

Elikkäs minulla on otsikon mukaisella moottorilla oleva opc zafira (autolla on ajettu nyt 95tkm) ja se alkoi syömään öljyä minun mielestä jo vähan liikaa. 550 km pääsee kun laittaa öljyn mittatikun max rajaan ja siihen kun ajotietokone ilmoittaa että tarkista öljyn määrä ja mittatikku ei juurikaan kastu enää siinä vaiheessa.1l/550km. Kylmänä moottori tipsauttaa sinisen savupilven ja kun vähän antaa kenkää niin öljy haisee..
No. Käytin autoa paikallisessa opel liikkeessä ja meinasivat siellä että venttiilivarren suojakumit vuotaa... ja korjaus arvio oli 900 e :o
Eipä siinä käytin itse välijäähdyttinen ja imusarjan välistä paineletkua auki (kun eivät liikkeessä olleet käyttäneet auki sitä) siellä on öljyä ja aika paljon (sama kun olisi kastanut sormea öljy purkissa)Yhtä paljon oli öljyä myös turbon ja välijäähdyttimen välisessä letkussa. Eli siellähän ei käsittääkseni pitäisi olla öljyä?? Työkaveri meinasi että turbo on sökö, voiko näin olla? Tuskin se öljy sinne painepuolen letkuihin pääsee jos venttiilivarren kumit vuotaa?
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Itekkin veikkailisin että ohjurin kumit on irti(tyyppi vika ecotec moottoreissa)
Kyllä ahtoputkiin aina ajankanssa kertyy jonkinverran öljyä,koska moottorin huohotus menee sinne turbon impuolelle ja sitäkautta öljysumu päätyy ahtoputkiinkin.
Ahtimen kunnon voit kokeilla kun otat turbon imuputken irti,otat aksilan päästä kiinni ja kokeilet tuntuuko päittäsivälystä,sivuttais suunnassa yleensä tuntuu pieni välys uudessakin ahtimessa,mutta päittäistä ei saisi juurikaan olla.
Vastaa Viestiin