Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Niimpä niin. Koitin vaihtaa omegaan öljyt ennen penkitystä, niin oli sakemanni prkl särkeny kierteet öljypohjasta. Proppu oli paikallaan teflon teipillä ja hirveällä klimpillä silikoonia.
Oletteko veivannut paikallaan noihin uusia kierteitä? Jos olette, niin mikä on paras konsti, reikää isommaksi ja uudet kierteet, vai irtokierre sinne?
Vai ottasko suosiolla sen öljypohjan irti? Jos irrotan, niin mahtuuko se tulemaan moottorin ja apurungon välistä pois, ilman että konetta nostaa?
Kone siis 3.0 24v.
Ei tule nostamatta pois. sen verran kun nostaa, että rintapelti rutisee niin mahtuu jo pois. Sen verran on takkuinen homma, että en ihan heti toista kertaa auto koripukeilla auton alla selälleen maaten tee.
Rekord E r6 -85, Senator B 3.0 24v -89, Commodore A GS -67, Bmw E39 528 Touring x2, e39 540ia, mb w124 230
^ Näin mä sen itsekkin totesin. Onneksi ittellä on autonosturi ja moottorinosturi käytössä. Joten taidan käyttää koko kiukaan keulilta ens talven aikana. Kun näyttää olevan muuallakin koneessa samanäköisiä silikoni klimppejä. Sekä öljyvuotoja.
Timonen kirjoitti:Mulle makso Helicoilin laitto Hämeen Dieselissä 36€ vai oliko se ny tasan 30€. Öljypohja siis sinne irrallaan.
Joo siis kyllä mä itte korjaan sen kierteen, kun irrotan sen öljypohjan. Ei se ole mikään ongelma.
Sain tuon nyt kuitenkin pitämään kun hommasin 14mm ja 1.5mm nousulla olevan kierrretapin. Oli vielä sen verran tavaraa jäljellä että sain tarttumaan sen propun kierteeseen. Mennään kesä nyt näillä, ja koitan talvella keretä käyttämään tuon koneen pois nokalta. Maalaan sen koneen sitten samalla...