Moottorin merkkivalo

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
reino
'Agila'

Viesti Kirjoittaja reino »

Ajelin 1,6 16v astrallani kun yhtäkkiä mootorin merkkivalo syttyi palamaan ja auto rupesi pätkimään. Tätä jatkui n. 100 m kunnes moottori sammui kokonaan. Starttasin uudelleen, ja valo paloi yhä. auto jatkoi kuitenkin käymistään (kylläkin epätasaisesti) kunnes noin 10sek päästä sammui taas.Käynnistin auton toisen kerran, nyt merkkivalo ei enää palanut ja autokin kävi aivan normaalisti. Ohjekirjan mukaan jos kyseinen valo palaa ajon aikana, on moottorin sähköjärjestelmässä häiriö ja varajärjestelmä kytkeytyy päälle.Auto kuitenkin kävi parin käynnistyskeran jälkeen aivan normaalisti ja kiihtyikin hyvin. Hieman rupesi kyllä kaivertamaan kyseinen tapaus. Mahtaako muilla olla vastaavanlaisia kokemuksia, ja onko esimerkiksi syytä toimenpiteisiin. Auto on säännöllisesti huollettu, vuosimallia 1996 ja ajettu 85tkm. Moottori x16xel.
manta3000
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manta3000 »

Meillä oli vectrassa hieman samantyyppinen homma eli moottorin merkkivalo syttyi aina silloin tällöin kytkien moottorin varajärjestelmän päälle. Lopulta se paloi jatkuvasti. Syyksi selvisi nokka-akselin pyörintätunnistin. Suosittelen viemään autosi merkkiliikkeseen, jossa autosi kytketään ns. vianlukevaan testeriin. Se ei käsittääkseni maksa kuin 20€...
Kutosen murinassa on sitä jotain...
jyrki
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Mahtoiko maksaa paljon tuon tunnistimen korjaus?

Ja onnistuuko itse tekemällä, toisinsanoen onko vaikea homma vai pitääkö viedä liikkeeseen?
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Nokka-akselin asentotunnistin on vaihdettu myös täällä ja ei maksunut kuin osan hinnan verran eli noin 75-80 euroa.Itse vaihdettuna.
vEctrA bEE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vEctrA bEE »

mulla oli kanssa tota nykimistä ja moottorin epätasaista käymistä! myös moottorin vikavalo paloi! mulla oli syynä rikkinäinen puola! vaihto maksoi reilut 200 euroa merkkiliikkeessä!
Vastaa Viestiin