Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Moi, hankin hiljattain vm-03 olevan Vectran joka on z22se koneella.
Lueskeltuani tätä foorumia ja kiinnostuin pre-cat:n poistosta. Juttuja selaillessani tulin siihen käsitykseen että lambda anturit sijaitsevat ison katin molemmin puolin, mutta omassani on jokin anturi heti pakosarjan jälkeenkin ja foorumilta löytyvät kuvat näyttää hiukka erillaisilta omaani verrattuna, mulla on semmoinen iso lieriö heti pakosarjan alla..
En ole pystynyt omaani vielä purkamaan/tutkimaan kunnolla ja täältä varmaankin löytyy tietoa aiheesta että pystyykö tästä poistamaankaan sitä pikku kattia..?
Löysin netistä vielä kuvankin pakosarjasta ja siitä anturista... Onko se nyt lambda vai jokin ihan muu anturi?
Niin, se ja egr:n poisto ilmeisesti vaikuttais vääntöihin tuossa 3000 kierroksen tuntumassa. Tuon kokoiseksi koneeksi aika tunnoton alue tehojen puolesta..
Tuntuu vaan kummalta jos muilla on lambda vasta sen katin jälkeen.. Riippuneeko sitten auton mallista?
1.8 en tiedä, mutta itse otin egr:n pois käytöstä tekemällä sellaisen umpilaipan mistä on täällä ollut puhetta. Tuntuu että hieman paremmin auto vastaisi kaasuun, mutta paremminkin toki voisi reagoida.. luulen että pakosarjan ja putkiston muokkaus vaikuttaisi mukavasti.
Niin ja katsastamassakin pirssin kävin, eikä egr vaikuttanut mitenkään. Mietin vain että onkohan kerinnyt pahastikin karstoittaa imuarjaa..