Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli tänään huomasin että autoon tuli öljyn tuoksu ja sitten kun auton alle kyykisty niin huomasin että kattien päälle oli valunut tod.näk vaihteistoöljyä... Eli mikö sielä nyt sitten on ? kartaaninpuoleisesta päästä valumat on tullut... onko paha homma...
noi r25 ja r28 laatikot huohottaa kuumana reilusti ja valuu juurikin suoraan pakoputken päälle,helpottaa huomattavasti ,kun laittaa öljyä "vaan"1,5l oikea öljymäärä on n. 1,8l.
saattaa olla perää kun viimevuonna joulun aikaa tehtiin remonttia ja vaihdettiin samalla öljyt sinne laatikkoon ja sunnuntaina tein semmosen 200km putkeen siirtymän ja lämmin oli... hyvä pointti..
Onkohan minun Corsa B 1.0 -98:ssa samaa vikaa kun auton ajaa kuumaksi? Esim. kun ajetaan moottoritiellä ja sitten auto laitetaan kuumana talliin niin yön aikana on konetilan alle melko eteen pelkääjän puolelle tullut öljyläikkä? Olen katsonut ettei öljyä vuoda koneesta ja kaikki on ollut kuivaa niin konehuoneessa kuin pohjassakin. Olisikohan tässä kyse samasta huohotus ilmiöstä kun en kuitenkaan mitään vuotoa mistään löydä ja tämä tapahtuu tosiaan kun auton ajaa kuumaksi. Toki voi ehdottaa oletko tarkastanut sitä sun tätä jos olen sattunut unohtamaan . Kiitos!