Opel Astra DI-moottorin ongelmat?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Slangenburger
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Slangenburger »

Olen aikeissa ostaa -99-00-mallin 2.0DI-koneisen-60kW (/mahd. 2.2DTI74KW)Astran. Olen kuullut puheita paristakin eri lähteestä että kyseinen kone olisi susi jo syntyessään. Kannen kanssa on kuulemma ongelmia, rakenteet on liian heppoiset dieselkoneeseen. Koneita paukkuu jo sadantonnin jälkeen ja öljyä saattaa alkaa kulumaan uudesta lähtien.

Kokemuksia ko. koneesta? Onko puheet skeidaa vai olenko kenties työntämässä lapioni p...skaan.

Olen ajatellut asentaa lastun, kestääkö kone/voimansiirto? Ajan pääasiassa moottoritiellä pitkää siivua.

Olisin äärimmäisen kiitollinen kaikenlaisista vinkeistä ja kokemuksista.
Garlo Gee
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garlo Gee »

Vectra 2.0 DTI ja 245tkm. Eipä ole moitittavaa koneen kestossa, käy ongelmitta kuin kello ja pienellä kulutuksella. Lastuvirityksellä kasvanut teho ja vääntömomentti saattaa tuoda kytkimen vaihtohommia.
veku
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja veku »

Vectra Dti farmari vm 99 aj 140 tkm +PSI
Kiva peli voimaakin riittää ja pieni kulutus.
Heikkoja kohtia voisi näissä dt/dti vehkeissä olla p-aineen paluuletkut,suuttimien o-renkaat,ilmamassamittari.

Omassa autossani on lohko vaihdettu takuuseen 40 tkm:ssä koska öljyä kului paljon.Nyt öljyä menee 1l/10 tkm

Itse olen ainakin ollut tyytyväinen autooni.
Halpa ylläpitää verratuna esim. vw-tuotteisiin..

<font size=-1>[ This Message was edited by: veku on 2003-06-17 13:42 ]</font>
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Nuo eberit eli moottorin naftalämmittimet meinaa olla välillä murheenkryynejä. Eivät ole halpoja huoltaa. Ensimmäiset -98 pitää/kannattaa huollattaa eberi-liikkeissä(opelilla ei saa luettua vikoja lukijalla) ja sen jälkeen uudemmat osataan huoltaa/lukea myös Opelilla. Kannattaa varmistua näin lämpimillä säillä, että se käynnistyy ja toimii ok. Pitää sellaista ujellusta kuin suihkumoottori..hauska liikennevaloissa ja parkatessa :smile: . Voin neuvoa 'pakkostartin' et lähtee käyntiin vaikka olis lämmintäkin, jos tarvii.

Jos vaihdat itse öljyjä, osta vain alkup.suodattimia, tarvikkeilla on joskus tapana kiertyä kiristettäessä.

Itsellä meni n. 105tkm vesipumppu. Muuten pelannut ok 25tkm/7kk.

Jos aioit ottaa tehoja niin osta DTI eli malli missä on välijäähdytin. Sitä kun ei 'laillisesti' saa asentaa jälkeenpäin, ainakaan edullisesti.

<font size=-1>[ This Message was edited by: pine on 2003-06-17 17:05 ]</font>
Slangenburger
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Slangenburger »

Onko muilla kokemuksia? Onko kenelläkään paljon ajettua Dieseliä? Eräällä tutulla 1.7-litrainen kone leikkasi kiinni viime viikonloppuna Vectrasta. Tosin toi konehan on Isuzun tekemä. Onko jollekulle sattunut Opelin myllyillä vastaavaa?

Olen todella kiitollinen jos viitsitte auttaa mua edes muutamalla lauseella.

Nimimerkki "Pitäisikö mielummin ostaa Golffi"
Krynx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Krynx »

Jeps eli meillä on vekussa 2.0DI ja kilometrejä on n.330 tuhatta. Koneessa ei ole kummempia vikoja ollut kerran kansipahvi palanut ja kansi kieroutunut. Muuten ihan käypäpeli.
Martza
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Martza »

Kihlattuni isä ajoi 2.0 DI farkku astralla edustajana n. 200tkm parissa vuodessa. Auto toimi ongelmitta koko ajan. Muistaakseni ainoat korjatut palikat olivat ilmamassamittari (vai mikä nyt lie onkaan) ja vakionopeussäädin. Omassa perheessäni on 2.0dti vectra vm.2000 ja on myös toiminut ongelmitta. Autolla nyt ajettu 130 tkm ja tuntuu olevan parhaimmillaan :wink: Opelille uutena tuttu lievä öljyn kulutus on vähentynyt melkein olemattomiin. Tässäkin autossa se ilmamassamittari piti vaihtaa, kun kerran tuntui meno hyytyvän. Lisälämmitin (eberi) pitää tietysti huoltaa /puhdistaa melkein kerran talvessa.
Ketsa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Ketsa »

Opel Astra Di on paskin auto mitä minulla on ollut. Toimii n. 20-30tkm kerralla ennenkuin iskee taassa joku "tyyppivika". Seuraava auton vaihto katkaisee vuodesta -76 kestäneen Opelilla matkustamisen.
Savaloja
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Savaloja »

Samoin sanoi eräs sukulaiseni Diesel-Astrasta. Sekin taitaa tosin olla 1.7, Mutta oli kumminkin kertonut maahantuojan edustajalle tämän olevan 14:sta Ooppeli hänellä ja viimeinen. Eihän siitä mitään tule jos auto on uusi ja sillä ei uskalla lähteä pitemmälle reissulle.
Vastaa Viestiin