Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Moi!
Autollani ajettu 43tkm ja kylmänä käynnistettäessä (ainakin) kuuluisi kalkattavan. Olen ajanut autolla vasta noin 3 tkm ja autoon oli laitettu juuri ennen kun sen ostin, huollossa sisään ensimmäistä kertaa 0W-40 öljyt. Sitä ennen oli ollut kirjan mukaan aina 5W-40, eikä ongelmia. Voiko nakutus tai mikä lie johtua tuosta öljystä? Pitäisikö suorittaa Forte käsittely koneelle ja vaihtaa "paksummat" öljyt takaisin? Kellään kokemuksiä kyseisestä koneesta ja erilaisista öljyistä? Kiitos
vaihda takas 5w-40 öljyt. Noi nolla arvosta lähtien olevat öljyt pe****stä oma kokemus ecotec myllyistä on se että, nolla öljyillä kalkattaa. Kehukoon ketä tykkää näistä öljyistä mutta itse en laita kyseisiä öljyjä omaan koneeseen. Jopa mersu pojat eivät suosittele näitä öljyjä Vitoo, sprinteriin ja isoihin muihin mersuihin (henkilöauto).
No..mulla on ollu 0-w40 öljyt kutakuinkin kaikissa autoissa enkä ole huomannut mitään negatiivista sen enempää ecoteceissä kuin mersussakaan. Mutta voihan siinä jotain perää ollakin että 0- öljyt ei kaikkiin myllyihin sovi..mene ja tiedä
Kävin tänään vaihtaan takas 5W-40 öljyt. Paikallisessa sanoivat että heillä oli samankaltaiset kokemukset 0W-öljyistä. Olivat kokeilleet aikansa ja huomanneet ongelmien kasvaneen. Kuunnellaan nyt kun saadaan kone kylmäksi että millasta sinfoniaa sieltä kuuluu Kiitokset vastanneille.
No hyvä tietää.. itse ajattelin seuraavassa öljynvaihdossa vaihtaa nollaöljyt samanlaiseen autoon mutta pitääpä sitten laittaa viitoset.. mitä öljyä käytät?
Edellisessä 2-litrasessa käytin talvella Liquimolyn 0w-40 öljyä ja tuntui että kovilla pakkasilla kalke oli minimaalista..