Opel Vectra A - Korityöt || Editystä osa1 ||

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Opel Vectra A - Korityöt || Editystä osa1 ||

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Elikkäs projekti alkaa kohta puoleen olla siinä vaiheessa, että pitäisi alkaa turamaan pohjaa niin sisältä ja ulkoapäin. Vinkkejä kaipaisin muutamiin seikkoihin:

1. Oon lukenut, että kuumailmapuhaltimella sais sisäpuolelta bitumimatot kohtuu kokoisina palasina pois? Saako puhallin sen uudestaan jouhevaksi vai kuinka?

2. Muita kohtuu helppoja ja hermoja säästäviä niksejä bitumimaton ottamista pois?

3. Alustamassa pois ottamista? Jollain laikalla? Puhaltamalla? Kunnon höyrypainepesuriin ei ole mahdollisuutta.

4. Alustamassan pois ottamiseen hyviä niksejä?

EDITTIÄ:

5. Kun sisäpuolelta sittenkun pääsee maalaamaan yms. Niin kannattaako sisäpuolelta vain maalata ja sen päälle bitumit? Vai laittaa jotain kotelosuoja höttöä ja sen päälle bitumit?

Kiitos :D
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
MantaGsi
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Painepesuri ja 250Bar. painetta. Toimii.
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
vetukka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Höyry-/korkeapainepesuri on nopea ja hyvä tapa jos sellaseen on mahdollisuus. Ite käytin pääasiassa paineilmakäyttöstä iskumeisseliä/talttaa ja loput rälläkkään tulevalla teräsharjalla.
Omega A 2.0i
Manta B
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

1. Itse sain juurikin tuolla tavalla hyvin sisäpuolelta bitumit pois, kuumailmapuhaltimella välillä notkistin ja heti perään lastalla työnsin väliin, niin lähti.
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Bitumi matot on yleensä mun kulkimissa ollu niin kovettuneet että teräslastalla ovat irronneet ilman lämmittelyä.

Alustamassa lähtee tosi nätisti jos on tämmönen nestekaasu tohotin eli tarkoitan tämmöistä kertakäyttö pullolla varustettua pientä nestekaasu poltinta jossa pullo kahva ja suutin ovat yhtä osaa ilman väli letkuja , lienee suksen voitelioiden vakio varusteita.
Käy myös nestekaasu pullo + letku + poltin yhdistelmä , mutta se ei ole niin kätevä ahtaissa koloissa.
Tällä vaan lämmitetään massaa kunnes pinta muuttuu kiiltävän mustaksi (sulaksi) pieneltä osalta kerrallaan ja teräs lastalla irti pellistä , eikä haittaa vaikka välillä massa palaa ,puhaltamalla sammuu :-?
Sähköinen kuumailmapistooli ei mulla ole ollut riittävän tehokas näissä vanhoissa kovissa massoissa.
Noilla konsteilla olen kymmenkunta pohjaa putsannut peltipuhtaaksi / viimeiset rippeet bensalla tai tinnerillä pyyhkien.
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Kiitoksia!

Tänään pääsin testamaan tuota kuumailma puhallinhommaa sisustan bituimeihin. Sillä kun lämmitti niin se bitumi lähti samalla tavalla kuin pullataikina jauhoiselta pöydältä :o
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Pohjan alapuolella pääsetkin tekemään enemmän töitä :D
Se tehtaan vaalea massa tuntuu olevan aika lujasti kiinni.
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Tunari-82 kirjoitti:Pohjan alapuolella pääsetkin tekemään enemmän töitä :D
Woe helkkari :lol:

Sitten vielä kun tuossa alias "Nakissa" on tuota takaa lähtenyt takajousen ylälautanen kävelemään ja siitä rungosta mihin se lautanen tulisi kiinni niin on kanssa hieman "hapristunut" :lollis:

Eli tyyliin hapris kohta poes? Peltii siihen tilalle ja jousilautanen pellin päälle kylmän viileesti? :lol: Ja millaisella teräksellä se kannattas hitsata... :-?
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

apusähis kirjoitti:

Sitten vielä kun tuossa alias "Nakissa" on tuota takaa lähtenyt takajousen ylälautanen kävelemään ja siitä rungosta mihin se lautanen tulisi kiinni niin on kanssa hieman "hapristunut" :lollis:

Eli tyyliin hapris kohta poes? Peltii siihen tilalle ja jousilautanen pellin päälle kylmän viileesti? :lol: Ja millaisella teräksellä se kannattas hitsata... :-?
Noista runkopalkki vioista varmaan löydät haulla vaikka mitä :) Mutta tosiaan turaa uutta palkkia ja lautanen vaan mielellään aika samaankohtaan takaisin.
Motonetistä saat niitä jousilautasia jos on ihan hapero sekin.
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

^^ Mietin vaan että onko se kaks kerrospeltiä? se takarunkopalkki taimikäpaskaliekkään :lollis: Eli kahdessa kerroksessa olisi peltiä?
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Tähän malliin lähti bitumit pois sisäpuolelta:

Kuva

Voin suositella 1500 wattista kuumailmapuhallinta ja lastaa. Mutta ei saa lämmittää liikaa :D Huomasin että mitä joustavammaksi meni, niin sitä tiukempaan se jumahti. Mutta kun reunoista käsin lähti pikkaisen lämmittämällä niin työnti lastan väliin ja sitä myötä mihin työnti lastaa, niin samaa tahtia lämmitti niin irtosi kyllä kohtuu paloja.

Vielä olis takapenkin päällä bitumit...
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Kingis_ kirjoitti:
apusähis kirjoitti:

Noista runkopalkki vioista varmaan löydät haulla vaikka mitä :) Mutta tosiaan turaa uutta palkkia ja lautanen vaan mielellään aika samaankohtaan takaisin.
Motonetistä saat niitä jousilautasia jos on ihan hapero sekin.
Tuota tuota tuli vaan mieleen kun kaikki sanoo täälläpäin Suomea, että mitähän katastusmies sanoo kun itse hitsaa tuon jousilautasen? Eikö nuita sais hitsata vai?
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

apusähis kirjoitti: Tuota tuota tuli vaan mieleen kun kaikki sanoo täälläpäin Suomea, että mitähän katastusmies sanoo kun itse hitsaa tuon jousilautasen? Eikö nuita sais hitsata vai?
Itse tein 1,5mm pellistä uudet palat runkopalkkeihin ja uudet jousilautaset eikä niistä ainakaan sanottu katsastuksessa mitään.
MantaGsi
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja MantaGsi »

Mä käytin omegan takarunkopalkkeihin 3mm peltiä :lol:

Kaveri kerran väänsi sellset ni oli pakko laittaa....

Ja mä ostin honkkarista sellasen 2000W puhaltimen mikä töhöttää 600*c :roll:

Edit: onko sulla joku muurauskauha tuolla :lollis:
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

MantaGsi kirjoitti:Mä käytin omegan takarunkopalkkeihin 3mm peltiä :lol:

Kaveri kerran väänsi sellset ni oli pakko laittaa....

Ja mä ostin honkkarista sellasen 2000W puhaltimen mikä töhöttää 600*c :roll:

Edit: onko sulla joku muurauskauha tuolla :lollis:
Onhan se. Tomera merkkinen :lol: Hyvin lähtee :lollis:
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Vastaa Viestiin