Joo tossa mun satasen ooppelissa (Kadett -91) on välillä semmosta aika voimakasta nykimistä havaittavissa. Oon vähä diagnoosia kaavaillu siihen suuntaan, että josko olis jotain tekemistä sytytysennakon kanssa, koskapa se nykiminen helpottaa kun laittaa lisää ennakkoa.
Jos yritän siis säätää sytytyksen ohjearvoon, niin ajamisesta ei oikein tule mitään, paitsi kaasu pohjassa. Itse asiassa niinkuin minä sen olen ymmärtäny eli merkkiin säädettynä se ei oikein edes käy. 10 astetta lisää niin sillä voi ajaa, 20 niin toimii melkein OK (mutta nykii)ja 30 kun laittaa niin pintakaasulla menee hyvin mutta vedättäessä nakuttaa.
Vikavalo ei pala eikä vilku.
Jako on kohdallaan, sytytysosat lukuun ottamatta jakajan runkoa ja puolaa ovat uusia/uudehkoja.
MAP-anturia en ole vaihtanut kun ei ole into riittäny ettimään mistä sais(kun ei Matonetistä saa).
Tietysti jos jollain olis ehjä varmasti toimiva MAP- anturi ja suostuis luopumaan siitä niin sitähän vois seuraavaksi koittaa.
C16NZ nykii ym.
mites ne merkit on säädetty kohdalleen?
meinaan että se sytytys pitää "lukita" säätöasentoon eli diagnostiikka töpseli pitää olla laitettu vikakoodien purku asentoon ja sitten vasta säätää jakajaa.
ja tuosta
meinaan että se sytytys pitää "lukita" säätöasentoon eli diagnostiikka töpseli pitää olla laitettu vikakoodien purku asentoon ja sitten vasta säätää jakajaa.
ja tuosta
1,4iKat/1,6iKat MAP-Alipainetunnistin (C1*NZ). . . . 28-1460 54.90
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
-
Tylsä Rautasaha
- 'Kadett'

etsit vikakoodinpurkutöpselin konehuoneesta
(yleensä vasemmalla konepellin saranan lähellä)

laitat A ja B navat piuhalla oikariin
(sama kun vikamuistin purku)

sitten auto käyntiin ja sytytys merkit kampiakselin päästä ajoituslampulla kohdalleen.
(vikavalo vilkuttaa sytytyksen säädön tahtiin)
(yleensä vasemmalla konepellin saranan lähellä)

laitat A ja B navat piuhalla oikariin
(sama kun vikamuistin purku)

sitten auto käyntiin ja sytytys merkit kampiakselin päästä ajoituslampulla kohdalleen.
(vikavalo vilkuttaa sytytyksen säädön tahtiin)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
-
Tylsä Rautasaha
- 'Kadett'