Pakoputkisto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Mixu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mixu »

Missä olette teettäneet putkistoja, jos ette valmiisiin sarjoihin ole olleet tyytyväisiä? Tarkoitan lähinnä Martelius,Eurostainless jne.

Tuntuu omassa pöhisevän siitä taipuisasta osasta ja ei tuo putkisto muutenkaan priima oo. Eli tarkoitus on hommata samalla hiukka avarampi satsi.
Kertoilkaahan kokemuksia.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Mun auton alla on Euro Stainlessin cat-back-putki. Huonona puolena voin mainita sen, että kun alkuperäisessä putkessa on keskivaimentajana sellainen pieni pyöreä vaimennin, niin ES laittoi siihen kohtaan ovaalin muotoisen vaimentimen pystyyn... arvatkaapa vaan kuinka usein se ottaa kiinni. Muuten kyllä putki on kestänyt ja rosteria kun on, antavat sille kirjallisen kestotakuun. Tällä hetkellä itselläni ongelmana onkin peltisarjassa laipan juuressa auton alla oleva reikä... mutta sepä ei olekaan ES:llä laitettu... Tehoista en tiedä, mutta alkuperäinen putki olisi maksanut enemmän ja tuossa pääsi sentään valitsemaan ulostulon ulkonäön itse (minulla 1 pyöreä pää) ja oman autoon ei valmiita kunnollisia putkistoja saanut mistään.
Mixu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mixu »

Tuo oli se munkin idea eli vapaasti valittava hormin pää.

Mitähän kärsit putkistosta ja onko OCF:llä neuvoteltu mitään sopimushinnoittelua eri pakarivalmistajiin tai -myyjiin?
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Siitä on nyt muutama vuosi jo kun putki alle laitettiin, mutta vanhaa rahaa 3 tonttua suurinpiirtein meni, jossa oli tosin reilu rabatti kun malli vähän muuttui sovitusta.

Jäsenetuja ei ole varsinaisiin pakoputkifirmoihin, tosin muutamasta jäsenetuliikkeestä saa myös pakoputkistoja.
MadMax
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MadMax »

On 2002-06-10 11:18, Mixu wrote:
Tuo oli se munkin idea eli vapaasti valittava hormin pää.

Mitähän kärsit putkistosta ja onko OCF:llä neuvoteltu mitään sopimushinnoittelua eri pakarivalmistajiin tai -myyjiin?
Terve,

itse laitatin nyt keväällä 2.0 Astra G:hen ES:llä putkiston ja tosi hyvin istuu. Ei pullota pohjasta mistään. Pyysin sport-putkiston, maksoi 471e. Totesin että on pikkasen häiritsevän äänekäs juuri 1500-3000 kierroksilla ja he kertoivat että olis saanut vähän isommallakin keskivaimentajalla. Sen vaihdattaminen maksoi 100e ja on minusta mukavampi.
Eli tuo on hyvä tietää etukäteen niin ei tarvitse maksaa lisiä kuten minulle kävi.
Vaimentimet on noin puolet alkuperäisten koosta..

t. Mikko
kimmo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kimmo »

putki.
Just tuossa viikon loppuna nakerrettiin kaverin vekkuliin itse putki ja tuli muuten miehekkäät äänet.
Sakkeus
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Eli putkelle tulee hintaan noin 500€ eli kolme tuhatta markkaa ja tähänkö kuuluu pakosarjat, putki ja änkkärit?
:grin:
Face Your Fears and Live Your Dreams!
AJ
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja AJ »

Olen itselleni tehnyt itse putkiston rosterista, hitsannut tigillä, ja liitokset klemmareilla, vaimentimina 2kpl Simonseja.

Hyvän putken saa tehtyä itsekin kun vain välillä sovittaa sitä sinne auton alle että ei tule yllätyksiä sopivuuden kanssa.

Luulisi tuonkin putkiston kestävän vaikka mitä, edes saumat ei ruostu kun kerran tigillä hitsattu.
MadMax
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja MadMax »

On 2002-06-11 00:36, Sakkeus wrote:
Eli putkelle tulee hintaan noin 500€ eli kolme tuhatta markkaa ja tähänkö kuuluu pakosarjat, putki ja änkkärit?
:grin:
Jos kysyit minulta niin se oli Cat-back eli katalysaattorin jälkeen kaikki.

t. Mikko
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Juu, ja cat-back se munkin putki on. Eli katalysaattorista taaksepäin. Ei kuulu siis pakosarjaa eikä sitä kattia hintaan. Asennus kyllä ja siinä käytetyt hilppeet.
Vastaa Viestiin