A-ompun ajotietokone pimeäksi penkinlämmittimen takia!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jage
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Jage »

Eli auto on -88 2.0i gls omppu ja pientä probleemaa. Eli olen ollut kyseisen auton omistaja vasta vähän aikaa ja päätin kokeilla toimiiko penkin lämmittimet. No ei kun virta päälle (en laittanut autoa käymään) ja konsolista vänkärin lämmitin päälle. Valo syttyy, mutta mittaristossa valot rupeaa himmenemään mitä ihmettä?

No ajattelin, että akku taitaa olla loppu kun auto on viikon verran seissyt pihassa. Eikun akkumatilla virtaa, mutta eihän se tyhjä ollutkaan. No virrat päälle eikä mittaristoon syty mitään valoja ajotietokone näyttää myös olevan pimeänä. Mitä ihmettä tapahtui...en laittanut muuta kun virrat päälle ja vänkärin penkinlämmittimen päälle. Valoista vielä sen verran, että kun valot pistää päälle niin se sireeni rupeaa ulvomaan jos ovi on auki ja virrat käännettynä päälle vaikka todellisuudessahan ne eivät ole päällä nyt.

Kone kyllä lähti käyntiin kun kokeilin niin ja sen vielä hoksasin, että kierroslukumittari ei näytä mitään. Mitä ihmettä tuossa oikein tapahtui vinkkejä otetaan vastaan ilomielin. Itse olen vielä aika amatööri tuon omegan kanssa joten ei ole oikein hajua mistä ruveta vikaa etsimään! Ajotietokoneen kello kyllä näyttää aikaa ja kun virrat kääntää päälle niin tuuletin toimii myös.

Tulipa pitkä selostus toivottavasti joku ymmärtää pointin!
Jage
'Kapitän'
'Kapitän'

Vastaan itse itseäni tehostaen aiheeseen. Vika oli hyvin pieni ja ainostaan palanut sulake.

Kun rupesin miettimään miksi se sulakkeen poltti niin penkin alle kurkattuani yllätyin. Nimittäin ne kaksi johtoa jotka penkinlämmittimeen menevät olivat irti liitoksesta ja olivat kaiken lisäksi vielä teipillä kierretty yhteen joten oikosulku oli täydellinen. Kaikkea sitä löytyy yllättävää en vaan ymmärrä mikä idea tuossa on ollut teipata ne yhteen, mutta positiivista se, että ajotietokone toimii taas. Aihe loppuunkäsitelty!
H&H
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja H&H »

Omassa A vecussa 110% sama homma. Penkin lämmitin päälle ja naps mittaristo pimeeksi.... sulake palanut....
Mika
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Mika »

On 2003-06-18 12:53, Jage wrote:
en vaan ymmärrä mikä idea tuossa on ollut teipata ne yhteen,

Joku tehnyt pikku gägin seuraavalle omistajalle.. :smile:
tt-racing
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tt-racing »

Vastaava tilanne a-vectrassa. Puhelimen laturi sytyttimeen ja mittaristo pimeeks...heti tuli ihmeteltyä.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Vectrassa aikanaan samaa vikaa. Uusi sulake kiinni ja penkinlämmittimien piuhat irti.

On 2003-06-19 11:28, Mika wrote:
Joku tehnyt pikku gägin seuraavalle omistajalle.. :smile:
Juu on se kiva kun löytyy tommosia pikku yllätyksiä noista kytkennöistä. Ollu taas joku tee se itse mies asialla. :smile:
Vastaa Viestiin