Tunkilla ylös!!!
Tunkilla ylös!!!
Mistähän kohtaa löytyy calibrasta tukeva kohta tunkille? kokeilin eturenkaan takaa olevasta pakista jossa oli kaksi noin 5cm halkaisijaltaan isoa reikää mutta en uskaltanut alkaa sit enempää nostelee...
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

-
powerofopel
- 'Diplomat'

Re: Tunkilla ylös!!!
juurikin tuosta itse nostelen vectroja! on ainakin omissa ollut sen verran hyvässä kunnossa että on kestäny nostaa koko kylki kerralla... tai sitten käyttöohje kirjasta katso kohta tunkkaus joka näyttää vahvistetun helmakantin kohdan! näkee kyllä itsekin kun kurkkaa auton alle, ellei sokea ole!kinnupa1 kirjoitti:Mistähän kohtaa löytyy calibrasta tukeva kohta tunkille? kokeilin eturenkaan takaa olevasta pakista jossa oli kaksi noin 5cm halkaisijaltaan isoa reikää mutta en uskaltanut alkaa sit enempää nostelee...
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Itse nostelen hallitunkilla calibraa apurungon kiinnityspisteistä.
Istuu vielä tuon oman halppistunkin talla sopivasti siihen keskellä olevaan kuoppaan.
Opelin omaa tunkkia en ole tuon kanssa kertaakaan käyttänyt.
Senverran hutera keksintö...
Istuu vielä tuon oman halppistunkin talla sopivasti siihen keskellä olevaan kuoppaan.
Opelin omaa tunkkia en ole tuon kanssa kertaakaan käyttänyt.
Senverran hutera keksintö...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Itse nostin nakkia varapyöräkotelon pohjasta suoraan. Hieman muutti muotoaan muttei pahasti. HUOM. Jos ohjeessa lukee tasainen ja tukeva maa niin sitä myös tarkoitetaan ihan oikeesti
Nimimerkillä: Projekti kellahti kyljelleen kun perunamaa petti alta 
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Itteä epäilyttäny kanssa melko paljon noiden B-Vectrojen nostelu kun ainahan siellä voi olla mätää ja en ainakaan Opelin korroosiosuojan varaan omaa henkiriepuani pistäisi.
Helmoista nostamista olen siis koittanut välttää ja tällähetkellä auto pukeilla edestä alatukivarsien kiinnityskohtien kohdalta etukelkan varassa sekä takaa ikävä kyllä helmojen takaosien vahvistettujen kohtien varassa.
Viikonloppuna pitäisi kuitenkin nuo etupukit siirtää taaemmaksi etukelkan irrotusta varten ja tiedä oikeen minkä varaan uskaltaisi pistää. Ovatko siis ne auton pohjassa helmoista hieman auton keskilinjaapäin menevät palkit sopivia kyseiseen operaatioon. Noita kai joku aikaisemmin meinasi kun sanoi nostavansa auton kylki kerralla?
Helmoista nostamista olen siis koittanut välttää ja tällähetkellä auto pukeilla edestä alatukivarsien kiinnityskohtien kohdalta etukelkan varassa sekä takaa ikävä kyllä helmojen takaosien vahvistettujen kohtien varassa.
Viikonloppuna pitäisi kuitenkin nuo etupukit siirtää taaemmaksi etukelkan irrotusta varten ja tiedä oikeen minkä varaan uskaltaisi pistää. Ovatko siis ne auton pohjassa helmoista hieman auton keskilinjaapäin menevät palkit sopivia kyseiseen operaatioon. Noita kai joku aikaisemmin meinasi kun sanoi nostavansa auton kylki kerralla?
Toyota Corolla 2006 1.6 A
- iso.kunkku
- OCF Member

Ite oon nostanu kadetin aina takaa joko keskeltä akselia tai iskareitten kiinnityskohasta ja etupään koiranluiden kohalta. Kyllä saa olla aika helkkarin laho jossei ne helmojen tunkinpaikkakohat kestä jotain perus hallitunkkia ku pistää jonku näkösen puupalikan väliin, että paino jakautuu vähä pitemmälle matkalle. Mutta kysehän oli calibrasta joten ei mitään hajua 
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69