Astra G soitin asiaa!
Astra G soitin asiaa!
Elikkäs tuli tässä hommattua Astra -01 ja nyt ajattelin siihen vaihtaa ainakin soittimen.
Astrassani on vakiona Delco Electronics CDR 500 -soitin ja se olisi tarkoitus vaihtaa ALPINE CDE-9880R -soittimeen.
Koska vakio soittimessa on käynnistyksen esto, niin pitääkö tämän kanssa tehdä jotai kikkailuja ettei auto nyt aivan "lukkoon" mene..?
Onko muilla kyseisen soittimen pois vaihtaneilla ollut jotai onglemia?
Jostain vanhemmasta ketjusta jo luinkin, että näyttöön jäisi vaihdon jälkeen päivämäärä, kello ja lämpötila(?)
Astrassani on vakiona Delco Electronics CDR 500 -soitin ja se olisi tarkoitus vaihtaa ALPINE CDE-9880R -soittimeen.
Koska vakio soittimessa on käynnistyksen esto, niin pitääkö tämän kanssa tehdä jotai kikkailuja ettei auto nyt aivan "lukkoon" mene..?
Onko muilla kyseisen soittimen pois vaihtaneilla ollut jotai onglemia?
Jostain vanhemmasta ketjusta jo luinkin, että näyttöön jäisi vaihdon jälkeen päivämäärä, kello ja lämpötila(?)
Ei siinä soittimessa ole mitään käynnistyksenestoa. Ainut esto on, että vaatii sen koodin jos soittimelta on virrat pois tms. Eli se soitin ei vaikuta auton kulkemiseen mitenkään, lukitsee vain itsensä jos otat akulta piuhan irti tms.
Vaihda rauhassa. Näytöstä tosiaan häviää tiedot kun radio on päällä, muistaakseni kello ja lämpötila jää näkyviin mutta se rivi missä pitäisi olla "soittimen tietoa" poistuu. Siihen tulee päivämäärä kun sammuttaa soittimen.
Vaihda rauhassa. Näytöstä tosiaan häviää tiedot kun radio on päällä, muistaakseni kello ja lämpötila jää näkyviin mutta se rivi missä pitäisi olla "soittimen tietoa" poistuu. Siihen tulee päivämäärä kun sammuttaa soittimen.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
Ja sitten kun se soitin kadottaa aina kaikki tiedot kun ottaa virrat pois niin lukaise siitä soittimen manuaalista mitkä johdot piti kääntäättt- kirjoitti:kiitoksia tästä!
olin näköjään ymmärtänyt väärin tämän "koodi"-jutun, mutta hyvä näin, että sekin nyt sitten selvisi
Varoiksi voit myös tarkistaa että löydät jostain sen suojakoodin siihen originaali soittimeen. Ei sitten harmita niin paljon jos syystä tai toisesta pitää laittaa vakio takaisin
Nim. Perse edellä puuhun.
-----Zeni-----
Juu, olen tätä koodia jo yrittänyt etsiä, mutta vielä ei ole silmiini osunut.. mistä mahtaa löytyä?Zeni kirjoitti:Ja sitten kun se soitin kadottaa aina kaikki tiedot kun ottaa virrat pois niin lukaise siitä soittimen manuaalista mitkä johdot piti kääntäättt- kirjoitti:kiitoksia tästä!
olin näköjään ymmärtänyt väärin tämän "koodi"-jutun, mutta hyvä näin, että sekin nyt sitten selvisiNäin ainakin kun Pioneerin laitoin. Eli kannattaa varmistaa jo etukäteen että se soitin saa muistivirran, ei tarvitse repiä uudestaan irti soitinta
Varoiksi voit myös tarkistaa että löydät jostain sen suojakoodin siihen originaali soittimeen. Ei sitten harmita niin paljon jos syystä tai toisesta pitää laittaa vakio takaisin
Nim. Perse edellä puuhun.
Mulla oli auton kansiossa sellainen "käyntikortti" missä luki tietoja. Joissakin se on myös kirjoitettu itse soittimen päälle.ttt- kirjoitti: Juu, olen tätä koodia jo yrittänyt etsiä, mutta vielä ei ole silmiini osunut.. mistä mahtaa löytyä?
Ohjekirja tms. voi myös olla hyvä paikka etsiä. Sukella hanskalokeroon tutkimaan, kyllä se sieltä löytyy jos on löytäkseen jossain vihkosessa, kortissa tms.. Muttei sen takia kannata soittimen asentamista viivyttää
-----Zeni-----
Siinähän on ne 4 "kuusiokolopulttia" jotka täytyy irroittaa. Mä irroitin oman soittimeni tosiaan kahdella naulalla, kokoa ei muista mutta hetken räpeltämisellä se lähti (ilman mitään taktiikkaa). Toinen puoli ensin irti ja sitten toinen.ttt- kirjoitti:Pitänee tarkistaa, koska itsellänikin on jotain "käyntikortteja" hanskalokerikossa.
Vielä ei ole tuo uusi soitin tullut, joten sitä ei vielä asentamaan, ja pitäisi tuo vanhakin soitin jollain "nauloilla" sieltä pois repiä
-----Zeni-----
Enpä ole Astran sielunelämään tutustunut, mutta eiköhän siinäkin saa näyttöön sen päivämäärän näkyviin jälkiasennusmankallakin. Ainakin B mallin Vectrassa ja Omegassa auton omassa mankan johtosarjassa on pinni josta lähtee harmaa ja puna-valkoinen johto. Tuon puna-valkoisen katkaisemalla se päiväys jää näkyviin soittimen ollessa päällä.
Kannattaa toki selailla vähän vanhoja keskusteluja asiasta jotta saat varmuuden asiaan.
Kannattaa toki selailla vähän vanhoja keskusteluja asiasta jotta saat varmuuden asiaan.
En tiedä kyllä mistä johtuu, mutta soitin ei kyllä lähde sitten millään irti, haettiin tänään jo tuollaiset http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/31_546iso.jpg ,mutta ei soitin on ja pysyy siinäZeni kirjoitti: Siinähän on ne 4 "kuusiokolopulttia" jotka täytyy irroittaa. Mä irroitin oman soittimeni tosiaan kahdella naulalla, kokoa ei muista mutta hetken räpeltämisellä se lähti (ilman mitään taktiikkaa). Toinen puoli ensin irti ja sitten toinen.