a vectran nykiminen
a vectran nykiminen
eli kun ajaessa nostaa kaasupolkimen ylös, auto nykäisee pari kertaa ennenkuin lähtee rullaamaan nätisti. mistä moinen voisi johtua? oon tarkistanut imupuolen letkuja, ja sieltä löytyikin yksi haljennut letku...se on vaihdettu uuteen, muttei tämä kuitenkaan korjannut vikaa. vika on tosi veemäinen esim. kaupunkiajossa. niin ja auto siis on vectra 2.0 gls -93.
-
powerofopel
- 'Diplomat'

Tai kokeileppas ottaa johto irti siitä, itellä ainaki pelaa täysin normaalisti ilman että johto on paikallaan, paitsi että vikavalo syttyy ja kierrokset pysyy "tyhjäkäynnillä" n. 1300rmp/minkeinonen1 kirjoitti:juu täytyypi katsoa se ja puhdistella jos on likainen. niin ton koneen tyyppi on 20Ne. osaatko sanoa (powerofopel) ja muutkin ton koneen perusteella missä vika saattaisi olla?
Old Opel`s never die, they just go faster!! 
En usko että se tyhjäkäynti solenoidi vaikuttaa tuohon.jos jumittaa niin kierrokset nousee.voiko sen ees purkaa.siis nelipsteruiskun kylmä käynti venttiili.paa letku luttuun tai tukkoon venttiilin jälkeen jos epäilet sitä.kun johon irrottaa saa myös soppaa enemmän ja se tahtoo parantaa käyntiä vaikka vika muuaalla.
kaasuläpän tunnistimen liitos pinnat kantsis puhistaa.
Ja c20ne se koneen tyyppi,kun katti.
kaasuläpän tunnistimen liitos pinnat kantsis puhistaa.
Ja c20ne se koneen tyyppi,kun katti.
Re: a vectran nykiminen
Sama vika minun vectrassa ja kone on 20NE.keinonen1 kirjoitti:eli kun ajaessa nostaa kaasupolkimen ylös, auto nykäisee pari kertaa ennenkuin lähtee rullaamaan nätisti.
Tosin tuon vian lisäksi tyhjäkäynti seilaa aika paljon (ei oo kiekkamittaria mut arviolta voisin heittää jotain 600-1000rpm?)
Mistäs kannattaisi lähteä karsimaan nuo viat pois?
Vectra A GL 2.0i [20NE]
Mulla on myös samaa vikaa omassa kadetissa.Olen myös kokeillu tota että päästää pikkuhiljaa jalan pois kaasulta,mutta kyllä se sillonkin pikkasen nykäsee.Ei aina,mutta melkeen aina.Jos mä otan heti jalan pois kaasulta,ni mulla se tökkää sen verran,että tuntuu kun bensa yhtäkkiä loppuis.Ja sitku painaa vaiks kaasun pohjaa,ni se nykäsee ja sit lähtee.Olen kyllä tota haitariputkea kattonu,mut ei siinä näy olevan vikaa.Tai sit siinä on
Ajattelin kyllä vaihtaa sen.Saako motonetista sellasta haitariputkea vai ihan merkkiliikkeestäkö pitää hakea?
Kyllä se ainakin vanhemmissa vecuissa on enemmän ominaisuus kun vika.aika monessa se ajo on nytkytystä kun kaupungissa ajaa ja kaasua nostaa ja painaa sitte vähän,niin nytkyt kytkyn mennään.kai se läppämittarin pintojen tarkastus ja ohjeet siitäkin miten se pintakosketuskohta muutetaan puhtaalle alueelle.
tuo haitariletku on kyllä monesti ihan hyvän näkönen,mutta kun käteen ottaa ja taivuttelee niin murtumia on usein.myös juuri klemmari kohdat yleensä huonot,kun aina lisää vaan kiristetään.
myös johtojen liikuttelulla saattaa löytää vian.kun kone kuitenkin heilahtaa niin joku johto voi olla hapettunut ja virta ei kulje.
taas kerran,maadotuksilla on merkitystä kaikkiin sähkölaitteisiin.ne pitää olla kunnossa,myös pinnat,vaikka näytää hyvältä niin ei vaan kunnolla maadota.
tuo haitariletku on kyllä monesti ihan hyvän näkönen,mutta kun käteen ottaa ja taivuttelee niin murtumia on usein.myös juuri klemmari kohdat yleensä huonot,kun aina lisää vaan kiristetään.
myös johtojen liikuttelulla saattaa löytää vian.kun kone kuitenkin heilahtaa niin joku johto voi olla hapettunut ja virta ei kulje.
taas kerran,maadotuksilla on merkitystä kaikkiin sähkölaitteisiin.ne pitää olla kunnossa,myös pinnat,vaikka näytää hyvältä niin ei vaan kunnolla maadota.
niin on, tää mun auto on nykinyt niin kauan kun se mulla on ollut ,siis tasakaasulla hiljasella nopeudella. olen tutkinut kaikki mahdolliset paikat, vikaa ei ole löytynyt. joku viisas mulle sano, että siinä boksissa on joku rakenteellinen vika mitä ei saa kuntoon, on tietenkin uskomatonta, onhan nää autot kai uutena toiminut kunnolla. niin kuka ostaa semmosen auton joka jo uutena nykii. eikä sillä ilmamäärämittarin sorkkimisella ole ollut mitään hyötyä. nykii ja nykii mutta seuraava auto minkä ostankaan, ei varmasti nyi millään nopeuksilla, sen vannon.