S**tanan tunarit taas tunaroi...

Keskustelua Opeleista
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Kyl me amppuillaan noi perus alut ihan pulttipyssy+momenttisauva yhdistelmällä kiinne, ei o kertaakaan tiettävästi pyörät putoillu tai vanteet vetäny kieroon.. Jos jotain erikoisen kevyitä=heikon näkösiä vanteita on ollu ni ne oon kyl ite yleens momenttiavaimella tiukannu.. Ei oo tosin mikään rengasliike mis oon töis.. Luulis et rengasfirmassa kuitenki kannattas vähän kattoo et millä niitä pultteja kiristellään, etenki jos asiakas seisoo selän takana :)
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Mie oon yleensä sanonnu, että on kiire ja vetää vaan pyssyllä alut kiinni :lollis: ja pasihan tekee kiteellä työtä käskettyä :lol:
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

No siin tapauksessa toteisin itekki et oma vastuu ja antasin paukkua :D Mut yllättävän tarkkaan tollasella pienellä pyssyllä saa oikeeseen momenttiin ihan ilman mitään momenttisauvojakin. Vaatii vaan jonkun verran harjottelua...
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
apusähis
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja apusähis »

Niin. Pasikaan kun ei oo kiteellä tehnyt ku jottain parikymmentä vuotta PK-renkaalla :lollis: Kiteelläkin huomaa, kun on sen vertta pien kaupunki, että ei tuolla rengasliikkeellä aina niin kiire oo. Tässä viime viikollakin ne maalaili ikkunapuitteita :D
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Slx
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Slx »

Kyllä toisessa liikkeessä ovat perus aluihinkin kiristäneet käsin momentti avaimella.
Ei tossa ollut mitään momentti hylsyjä, perus hylsy vain.
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
mimmix
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja mimmix »

JoJio kirjoitti:Ohan se Jyväs Rengas vähän niin ja näin paikka. Kun kävin kyselee vectraan vanteita tässä keväällä. Ni oli aika nihkeetä.. Nuoralle en mene peri aate kysymyksestä ja Vianori on taas niin ylihintanen paikka..
On se jännä miten erilaisia kokemuksia ihmisillä on eri liikkeistä. Kai se sit pärstäkertoimella menee, tai millä lie?

Moni on Nuoraa kehunut tässä ketjussa. Minä en siihen puljuun palaa enää ikinä. Siellä toimi homma kyllä ennen mutta nyt kun on poika puikoissa niin on pikkusen eri sävel huilussa. Esim Puntoon kävin joskus hakemassa vanteet sieltä. Alle kun vaihtoivat, sanoin että ja joojoo tiedän että pari rengasta on tosi kuluneita mutta ajan niillä vaan tän loppukesän kun vanteet oli kuitenkin tarkotus jättää talvirenkaille ja kesävanteet oli tarkotus hommata isommat, joten ei nyt parin kuukauden takia viittinyt enää ostaa uutta kesärengasta. Sanoivat ok ja lähtivät laittaan, sit sieltä tulee joku liimatukka jamppa että joo tossa on kaks sakkorengasta. Sanoin että tiedän, että ne on kuluneet mutta tiedän kyllä senkin että ne ei tosiaankaan ole vielä sakot. Kyllä me täällä rengasliikkeessä tiedämme ja voidaan ne tohon alle laittaa mutta sitten sä et lähde tosta pihasta ajamaan yhtään mihinkään. Öhh?

Erehdyin ton jälkeen vielä toisen kerran menemään kyseiseen puljuun, kyselemään pultteja Stiloon. Tiskin takana oleva poika ei osannut neuvoa, joten odottelin sellasen 10min ku Nuora jr rallatti puhelimessa viime viikonlopun bileistä. Sen jälkeen hän opasti minua ystävällisesti ajamaan kotiin ja kokeilemaan minkä verran nykyinen pultti menisi sen haluamani vanteen kanssa sisään ...

Kai se oli kiinni vaan siitä että olen tyttö mutta sinne en mene enää ikinä.

Jyväs-renkaasta oon aina saanut hyvää palvelua, samoin MR-renkaasta jossa taitaa olla koko kylän huokeimmat hinnatkin. Isot liikkeet (Vianor ja Euromaster) kierrän kaukaa kun ton kokosissa liikkeissä sen osaa jo arvata yhden asiakkaan arvon...
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Vastaa Viestiin