Astra G 1.8 kulutus 10L/100km
-
AussiVectra
- 'Senator'

Astra G 1.8 kulutus 10L/100km
On automaatti, 1.8 koneella, 55,000km ajettu ja aina kuluttanu vahan liikaa mun mielesta, en ole koskaan paassyt alle 9 litran seka ajossa. silla ajetaan hyvin vahan kaupunkiliikenteessa, enemmankin lahioliikuntaa. viimeinen mittaus oli aika tarkalleen 10 litraa ja liemena on 95 oktaaninen 10% etanooli. Shellista.
sikali outoo etta V6 Vectra samassa ajossa menee 8-9 litraa riippuen mita bensaa kayttaa. 2.2 Astra manuaali meneekin sitten 7.5 samoilla nurkilla. Onko taa normaalia 1.8 automaatille? auto on ollut meilla uudesta saakka ja aina ollut janonen. nyt alkaa harmittaan kun toi bensa alkaa olla niin kallista.
Hanski
sikali outoo etta V6 Vectra samassa ajossa menee 8-9 litraa riippuen mita bensaa kayttaa. 2.2 Astra manuaali meneekin sitten 7.5 samoilla nurkilla. Onko taa normaalia 1.8 automaatille? auto on ollut meilla uudesta saakka ja aina ollut janonen. nyt alkaa harmittaan kun toi bensa alkaa olla niin kallista.
Hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
Automaatti juo luonnostaan enemmän. En ole Opelista varma, mutta kuulostaa ihan vakiokulutukselta. Verrokkina Volkkarit, samalla koneella manuaali noin 7,2 l/100km ja tomaatti 9,4 l/100km vastaavalla tie-kaupunki-sekoituksella (vai mikä se nyt oli) ja vastaavalla ajotyylillä. Ehkä kuitenkin tuo automaatti sai hieman vähemmän kaasua.
-
AussiVectra
- 'Senator'

Kiitoksia tiedosta, se on kummallista etta mainospapereissa verrataan manuaalin ja automaatin kulustusta ja eroa on vain 0.2L...taitaa olla taytta lantaa. 10 litraa ton kokoisesta autosta on aika julmasti, voisin samalla bensalla ajaa Holden Commodorea jossa 3.8 litran vanha Buikin kuutonen ja painoa yli 1600kg.
No se tulee olemaan ensimmainen joka lahtee meidan tallista kun uusia ostetaan...
Hanski
No se tulee olemaan ensimmainen joka lahtee meidan tallista kun uusia ostetaan...
Hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
Mulla sama kone automaattifarkussa, ja pienin kulutus mihin oon päässy, on 6,20 l / 100km 500 kilometrin matkalla. Toi oli lähes puhdasta maantieajoo kesäkelillä ilman mitään kuormaa kuljettajan lisäks, ehkä jotai 5% kaupunkii.kingiz kirjoitti:Itellä lukee rekisteriotteessa 9.7l / 100km yhdistetty ajo.
B-vectra farmari 2.0 16v automaatilla. Käytännössä noissa lukemissa se pyörii.
Sit yleensä 50 / 50 seka-ajossa menee sellane 9l / 100km. Ja aika maltillisella kaasujalalla ajelen aina.
Astra H 1.6 Ultimate Wagon 2010
Minulla on -01 G-Astra Caravan Z18XE koneella ja automaattilaatikolla. Näin kesäkelillä menee n 7...8l/100km. Ajot on n.60% pikkuajoa kylillä ja 40% maantieajoa. Aluksi kun auton hankin niin meni n. litra enempi, kun moottori ei lämmennyt tarpeeksi. Termarin vaihto korjasi tilanteen. Talvikulutus ei varmaan kiinnosta alkuperäistä kysyjää , mutta talvella menee n litra enemmän.