JukeN kirjoitti:Olikos näissä G Astran Sonareissa molemmat polttimot H1? Ei nyt oikein pääse tarkistamaan ja xenonit olis tarkoitus Kaitzulta tilata. Joku asentanut?
Kun nyt luet tuota ryynanen kertomusta tuohon asennukseen niin kerrottakoon että xenonsarjan(AMP) mukana tulevassa ohjekirjassa lukee läpivientikumelle porattavan reiän koko. Joten kun reikä OK, niin ei tarvi silputa sitä hyvää läpivientikumia.(Jos se "kuuppa" ei nyt ihan ihmeen muotoinen ole)
Ja joissain umpioissa on tosiaan se hehkun reikä niin ahdas että se xenonin lanka ei meinaa mennä siitä reiästä läpi joten pienellä viilalla tai poralla langalle tehtävä vähän lisää tilaa.
Melko hankalat ovat malliltaa nuo sonareiden kuvut, sellaiset puolipallot.
Itsekkin meinaan tilata ebayn kautta xenonit kun saa kolme sarjaa samaan hintaan kun yhden suomesta. Tosin nytkin parani valoteho huomattavasti kun vertaa vanhoihin valoihin.
Huomenna vielä aika korkeudensäätöön paikalliselle huoltamolle niin ei tarvitse kaikkia vastaantulijoitakaan häikäistä.
JukeN kirjoitti:Olikos näissä G Astran Sonareissa molemmat polttimot H1? Ei nyt oikein pääse tarkistamaan ja xenonit olis tarkoitus Kaitzulta tilata. Joku asentanut?
Kun nyt luet tuota ryynanen kertomusta tuohon asennukseen niin kerrottakoon että xenonsarjan(AMP) mukana tulevassa ohjekirjassa lukee läpivientikumelle porattavan reiän koko. Joten kun reikä OK, niin ei tarvi silputa sitä hyvää läpivientikumia.(Jos se "kuuppa" ei nyt ihan ihmeen muotoinen ole)
Ja joissain umpioissa on tosiaan se hehkun reikä niin ahdas että se xenonin lanka ei meinaa mennä siitä reiästä läpi joten pienellä viilalla tai poralla langalle tehtävä vähän lisää tilaa.
joo no niinhän se reijän koko lukee, mut on se vaan aikasta vittumainen kupelo, ku se alkuperäinen reikä on tavallaan siel alapuolella. Mut meisseli kädessä syntynyt asentaja varmaan osaa fiksata siististikkin. Ja juurikin poralla tein sille langalle lisää tilaa, os nyt en sitä muistanu mainita.
Laitoin F-astraan sonarin angel eyesit ja nyt ne pitäis saada suunnattua. Miten säätö toimii kun F-astran valoissa on pitkille ylhäällä ja alhaalla säätöruuvi? Pyörittelin niitä niin molemmista ruuveista muuttuu korkeus?? Miksi valoissa on kaksi säätöä?
Sportive kirjoitti:Laitoin F-astraan sonarin angel eyesit ja nyt ne pitäis saada suunnattua. Miten säätö toimii kun F-astran valoissa on pitkille ylhäällä ja alhaalla säätöruuvi? Pyörittelin niitä niin molemmista ruuveista muuttuu korkeus?? Miksi valoissa on kaksi säätöä?
Mulla ainakin se ylempi tappi siirtää valokeilaa ylös/alas ja toinen on sellainen hammastettu rulla joka siirtää kuviota sivuille.
Erillistä pitkän ja lyhyen korkeussäätöä ei ole vaan niiden välinen suhde pysyy vakiona.
Pitkän valon valokeila on melko korkea eli ikäänkuin | mallinen jolloin se valaisee ainakin minulla osan kuviostaan vielä lyhyiden kantavuusalueella.
Hankalasti selitetty mutta olkoon.
Sportive kirjoitti:Laitoin F-astraan sonarin angel eyesit ja nyt ne pitäis saada suunnattua. Miten säätö toimii kun F-astran valoissa on pitkille ylhäällä ja alhaalla säätöruuvi? Pyörittelin niitä niin molemmista ruuveista muuttuu korkeus?? Miksi valoissa on kaksi säätöä?
Mulla ainakin se ylempi tappi siirtää valokeilaa ylös/alas ja toinen on sellainen hammastettu rulla joka siirtää kuviota sivuille.
Erillistä pitkän ja lyhyen korkeussäätöä ei ole vaan niiden välinen suhde pysyy vakiona.
Pitkän valon valokeila on melko korkea eli ikäänkuin | mallinen jolloin se valaisee ainakin minulla osan kuviostaan vielä lyhyiden kantavuusalueella.
Hankalasti selitetty mutta olkoon.
Ei taida olla sama systeemi kuin F-astmassa. Ei se valokeila ainakaan minun mielestä liikkunu sivusuunnassa? Lyhyiden valojen polttimojen alla oli vielä kaksi säätö ruuvia. Säädetäänkö niillä sivusuuntaa? Antakaa vinkkejä jos jollakin on samanlaiset valot!
no mulla g-astrassa, ylempi sääti pelkästään lyhyitä valoja ja sit alemmasta liikku molemmat sekä pitkät että lyhyet, en ainakaan löytäny sivuttais sunnaan säätöä. Miksköhän vecculissa sellanen ompi?
ryynanen kirjoitti:no mulla g-astrassa, ylempi sääti pelkästään lyhyitä valoja ja sit alemmasta liikku molemmat sekä pitkät että lyhyet, en ainakaan löytäny sivuttais sunnaan säätöä. Miksköhän vecculissa sellanen ompi?
Lasketko korkeudensäätömoottorin paikan säädöksi?
Itse en laske koska moottorit ovat paikallaan.
Jos on umpion manuaalinamikka siinä paikkallaan niin siitäkin säätyy koko umpion korkeus eli pitkä+lyhyt...
Laittelin tossa eilen illalla omaan B Vectraan tommoset Sonarin mustapohjaiset enkelit. Muuten onnistui ihan hyvin mutta oikealla puolella umpion pohja jäi tavallaan irti ja heiluu ihan vapaasti umpion sisällä. Toisen polttimon reiästä näkyy sellainen tappi jonka pitäs tulla kiinni umpion pohjaan mutta se on vissiin katkenut kun se on erilainen kuin vasemman puolen valossa.
Eli onko muilla ollut samaa vikaa ja miten sen saisi korjattua?
harri_89 kirjoitti:Laittelin tossa eilen illalla omaan B Vectraan tommoset Sonarin mustapohjaiset enkelit. Muuten onnistui ihan hyvin mutta oikealla puolella umpion pohja jäi tavallaan irti ja heiluu ihan vapaasti umpion sisällä. Toisen polttimon reiästä näkyy sellainen tappi jonka pitäs tulla kiinni umpion pohjaan mutta se on vissiin katkenut kun se on erilainen kuin vasemman puolen valossa.
Eli onko muilla ollut samaa vikaa ja miten sen saisi korjattua?
eihän se oo se tappi minkä pitäs tulla korkeudensäätömoottoriin kiinni??
Ei oo se vaan kun katsoo toisen polttimon aukosta (en nyt muista kumpi) niin näkyy semmonen metallinen tappi jossa on pikku klemmarilla kiinni joku muoviputki, ja kuskin puolen valossa se menee umpion pohjaan reikään kiinni mut oikean puolen valossa sitä ei saa kiinni koska se on lyhyempi. oli varmasti tarpeeksi hankalasti selitetty.
eihän se oo se tappi minkä pitäs tulla korkeudensäätömoottoriin kiinni??
Ei oo se vaan kun katsoo toisen polttimon aukosta (en nyt muista kumpi) niin näkyy semmonen metallinen tappi jossa on pikku klemmarilla kiinni joku muoviputki, ja kuskin puolen valossa se menee umpion pohjaan reikään kiinni mut oikean puolen valossa sitä ei saa kiinni koska se on lyhyempi. oli varmasti tarpeeksi hankalasti selitetty.
empä kyllä osaa sanoa, ku ei tullu niin tarkkaan tutkailtua .. jos se on joku valmistus härö, niin eiku umpiot takas...