Calibra 8v vikakoodi 38? vikavalo videolla s.2!!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
|-|ene
'Admiral'
'Admiral'

Calibra 8v vikakoodi 38? vikavalo videolla s.2!!

Viesti Kirjoittaja |-|ene »

Joo elikkä on projekti calibralla vissii kuukautiset alkanu tai jotaki, just ku alkaa olee auto valmis :D

Eli kyseessä on siis 92vm 2.0i 8v calsu ja mittarissa n.190 000km.

Vika on siis semmoinen että kesken ajon alkaa yhä äkkiä nykimään ja kohta sammuu ja syttyy vikavalot palamaan eikä auto lähde enää vähään aikaan käyntiin (n.30min) tämän jälkeen taas lähtee käy normaalisti eikä pätki?
Vasta 2 kertaa on nyt tuon tehnyt mutta ikävästi vie luotettavuutta muuten luotettavalta autolta.
Kipinää iski kuitenkin ja bensapumpun releenkin kuulin naksuvan?
Onko kellään ilmennyt samanlaista vikaa minä löin jo hanskat tiskiin en tuota vikaa löydä joten viisaammat auttakaa -(z)-

...ja kuukautisia epäilen siksi koska aika tarkkaan kuukausi oli välilä näillä ja just ku oli auto maalattu ja ajoin kotia sitä ni sillon teki ekankerran ja tänään just ku laitoin alustasarjan tilaukseen ja lähin ajelee ni toisen kerran :D
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja temenstein »

Ilmamäärä mittari? Bensan saannissa kuitenkin jotakin häikkää?

Luetuta vikakoodi, ja taishan täällä foorumilla olla ohjeita siitäkin miten ne itse luetaan. :)
Opel on Pop
|-|ene
'Admiral'
'Admiral'

Juu pitääpä käyä luetuttaa... misähän täällä kemi-keminmaa-tornio sektorilla kannattas käyä luetuttaa ja poljonkohan tuo lysti kustantaa?
temenstein
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja temenstein »

|-|ene kirjoitti:Juu pitääpä käyä luetuttaa... misähän täällä kemi-keminmaa-tornio sektorilla kannattas käyä luetuttaa ja poljonkohan tuo lysti kustantaa?
Nyt tuli semmonen kysymys mihin ei voi minä auttaa. En tiedä sieltä päin huoltamoita ym. Mutta jos itse tiedät jonkun ooppelin huoltamon siellä päin niin käy siellä kyselemässä apua. Eikä välttämättä tarvitse edes juuri opelin huolto olla.
Opel on Pop
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Ne On niin helppo lukea itse että ei kannata lähtee maksamaan jos ei välttämättä haluu.
tuolla ylhäällä löytyy ohje(lue ennen kun kysyt kohdasta).
itse en linkkiä osaa laittaa.mutta siellä ne on kakki.
paa sitten vaikka koodit tänne jos et ite keksi niistä,niin pohditaan porukalla. :wink:
|-|ene
'Admiral'
'Admiral'

terokimmo kirjoitti:Ne On niin helppo lukea itse että ei kannata lähtee maksamaan jos ei välttämättä haluu.
tuolla ylhäällä löytyy ohje(lue ennen kun kysyt kohdasta).
itse en linkkiä osaa laittaa.mutta siellä ne on kakki.
paa sitten vaikka koodit tänne jos et ite keksi niistä,niin pohditaan porukalla. :wink:
ei toiminu enää se ohje suomeksi linkki :/
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Toyota Corolla 2006 1.6 A
|-|ene
'Admiral'
'Admiral'

Enhä minä nuita ohjeita tajunnu :D
Eli siis tosata liittimestä pitää jotku nastat yhitää? mitkä nastat? mitäs sen jälkeen? mistä se koodi luetaan ja miten? :D
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

|-|ene kirjoitti:Enhä minä nuita ohjeita tajunnu :D
Eli siis tosata liittimestä pitää jotku nastat yhitää? mitkä nastat? mitäs sen jälkeen? mistä se koodi luetaan ja miten? :D
1. Menet autollesi ja avaat konepellin.
2. Kaivat diagnostiikkaliittimen esiin (kuskin puoli, "jousituksen yläpään takana")
3. Yhdistät pinnit A ja B esim hyppyjohdolla, paperiklemmarilla tai muulla sähköä johtavalla ja liittimien pinneihin mahtuvalla esineellä
4. Hyppäät kuskin penkille ja käännät virrat päälle
5. Moottorin vikavalo alkaa vilkkumaan, eli se antaa vikakoodit "morsettamalla". Koodin luku alkaa ja päättyy luvulla 12 (---> välähdys (tauko) kaksi peräkkäistä välähdystä), jota ohjelma toistaa kolme kertaa peräjälkeen (alussa ja lopussa).
6. Välähdyksistä sitten lasket mahdolliset koodit (esim. herjaa koodia nro. 23 = ** ***)
7. Jos sekosit laskuissa niin ei hätää, virrat pois ja uudelleen päälle niin koodinluku alkaa uudelleen alusta
8. Kun olet valmis, otat virrat pois, poistat hyppyjohdon tms. pinnien välistä, laitat diagnostiikkaliittimen paikalleen, suljet konepeiton, lukitset ovet ja menet kotiisi ihmettelemään koodeja sekä kuinka paljon rahaa saa taas Opelin upottaa. Lopuksi vedät jurrit.

Got the point? ;)

Kyllä se periaate pitäisi noista Topbuzzin ohjeistakin selvitä. Onhan siinä jopa kuviakin :o
Kuva
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Periaatteessa helvetin yksinkertasta, mut käytännössä vaan vitun vaikeeta välil toi välähdysten laskeminen pitemmissä koodeissa :lol: Sattuu olee monta pitkää koodia, ni vituttaa hieman jos kovin monta kertaa joutuu toistamaan koko rotlan...
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Latuu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Latuu »

Kyllähän se on todella helppoo se laskeminen, varsinkin kun se vehe tavaa saman koodin 3 kertaa peräkkäin. toki alussa tulee ohjeitten mukainen pakollinen koodi kolme kertaa ja sitten tulee itse vikakoodit.
|-|ene
'Admiral'
'Admiral'

Okei kiitti no aika simppeliähä tuo sitte pitäs olla :D eli siis jos ois koodi 56 ni ois ***** ******? :P
hote
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja hote »

Meillä oli calibran kanssa ihan samanlaisia ongelmia.. Loppujen lopuksi ongelma oli ainoastaan tulpan johdoissa! onko sulla tarvike johdot? ei tule toimimaan tarvike tulpanjohdoilla, vaikka kuinka näyttää että antaa hyvän kipinän.. myö opittiin tuo kyllä ihan kantapäänkautta.
|-|ene
'Admiral'
'Admiral'

Hmm sainpa calibran ajettua ihan kotipihalle asti ja hyvin taas toimi kun ei mitään pitänee huomenna kokeilla ottaa tuo vikakoodi ja laittaa tänne nyt kupile:D
|-|ene
'Admiral'
'Admiral'

ÄÄh ei onnistunu vikakoodinluku en tiedä mitkä nastat pitää yhdistää?:D
Onkohan mulla ees oikea liitin?
Kuva
Vastaa Viestiin