Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
siinä mittaristossa on vaijerin yläpäässäse vss anturi.jos on.(mulla on antanut saman vikailmotuksen m1.5 sessa motrossa,ja ei mulla oo edes sitä anturia),siitä pyörintä nopeuden tunnistaa vaijerilta,ja sen mukaan vapaalla rullatessa pitäisi nostaa tyhjäkäyntiä ym.lmeisesti sen voi puhdistaa tai ainakin vaijerin kiinnityksen tarkastaa.
Meillä tuo vika tuli mittariston vaihdon jälkeen. Pitkän moottorijarrutuksen jälkeen syttyi aina vikavalo, korjaantui kun vaihtoi mittariston sellaiseen joka antoi nopeussingnaalin.
JUKSU kirjoitti:Meillä tuo vika tuli mittariston vaihdon jälkeen. Pitkän moottorijarrutuksen jälkeen syttyi aina vikavalo, korjaantui kun vaihtoi mittariston sellaiseen joka antoi nopeussingnaalin.
Vaihettu kiekkamittarillinen mittaristo GT vectrasta ja mittarin vaijeri, ei auttanu. Missä ne piuhat sit kulkee ja oisko viel jotain muuta paikkaa missä vika voisi olla?
Jos sulla se 1,8 oma mittaristo ,niin siinä näet sen vss anturin(tai boxistakin tossa joku puhu).mutta kuitenkin vaijerin päässä yläpuolella.sitä en tiedä osaako sitä kukaan sinne gt ;n mittaristoon laittaa.
koititko kattoo haulla! mulla oli ihan sama juttu pari vuotta sitten... eli 1.8i ja siihen vaihdoin 2.0 kiekkamittarillisen mittariston ja välillä poltteli tuota vikavaloa, muuten toimi kuitenkin aivan normaalisti.
Itse en ollu sitä mittaristoa vaihtamassa mutta kaveri joka sen vaihto meinas että uudessakin mittaristossa oli se anturi paikoillaan. Tosin siinä oli yksi liitin enemmän ja se jäi nyt pois käytöstä..Mikä lie?
Vika pysyi samana, välillä saattaa pelata yli kymmenenki km normaalisti ja välillä syttyy vähän väliä ja laskee kierroksia. Sekä eilen kävi ensimmäistä kertaa niin että valo paloin mutta TJ oli normaalissa.
sdracing kirjoitti:Itse en ollu sitä mittaristoa vaihtamassa mutta kaveri joka sen vaihto meinas että uudessakin mittaristossa oli se anturi paikoillaan. Tosin siinä oli yksi liitin enemmän ja se jäi nyt pois käytöstä..Mikä lie?
Vika pysyi samana, välillä saattaa pelata yli kymmenenki km normaalisti ja välillä syttyy vähän väliä ja laskee kierroksia. Sekä eilen kävi ensimmäistä kertaa niin että valo paloin mutta TJ oli normaalissa.
Ja kyllä, koitin haulla..
se sitten on viallinen se anturi,jos se siellä kerran on ja ei toimi.
No täytyy se kyllä melko paska tuuri olla jos molemmissa mittaristoissa on anturi rikki..Ja tällä uudella mittaristolla syttyy vain kun moottorijarruttaa.
sdracing kirjoitti:No täytyy se kyllä melko paska tuuri olla jos molemmissa mittaristoissa on anturi rikki..Ja tällä uudella mittaristolla syttyy vain kun moottorijarruttaa.
Mun tuurilla vois olla vaikka kaupasta ostettu viallinen yksilö.
no jos tuota oot tutkinu ja putsaillu ni en siihen ite just mitään keksi järkevää.niinkun taisin kirjottaa mun kadetti on antanut tuon vss koodin monesti ja ei oo koko laitetta ollutkaan koskaan.
Viisaat neuvokoon lisää.